معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی کردستان گفت: بعدازظهر سه‌شنبه سامانه بارشی وارد استان شده و سبب بارش باران و احتمال وقوع رگبار و رعد و برق در نقاط مختلف خواهد شد.
کد خبر: ۹۵۰۶۱۰
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۲ 23 March 2021
به گزارش تابناک کردستان و به نقل از خبرگزاری ایرنا کردستان، علی پناهی اظهارداشت: با ورود این سامانه، از عصر سه‌شنبه تا صبح پنجشنبه در برخی ساعات، رگبار باران، احتمال رعد و برق، وزش باد و در بعضی نقاط مه و کاهش دید پیش بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه روز چهارشنبه سرعت وزش باد شدید خواهد بود، افزود: میزان بارش‌ها در نیمه غربی استان (بانه و سقز) بیشتر از دیگر نواحی بوده و سبب آبگرفتگی موقت معابر در این نقاط خواهد شد.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی کردستان یادآور شد: برای روز‌های سه‌شنبه تا پنجشنبه با توجه به سمت و سرعت وزش باد، امکان تشکیل گرد و خاک و کاهش دید و کیفیت هوا وجود دارد.

پناهی با اشاره به اینکه از بعدازظهر پنجشنبه تا اوایل هفته آینده هوای استان پایدار است، اضافه کرد: دمای میانگین طی امروز تا صبح فردا حدود سه تا چهار درجه افزایش می‌یابد و پس از ورود سامانه بارشی، تغییر چندانی نخواهیم داشت.

وی اظهار داشت: به دلیل وزش شدید باد، احتمال آسیب به سازه‌های کم استحکام، سقوط تابلو‌های تبلیغاتی و اشیای سبک و شکستن درختان کهنسال وجود دارد.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی کردستان بر لزوم در نظر گرفتن تمهیدات لازم برای کنترل آبگرفتگی موقت معابر تاکید کرد و گفت: محکم کردن سازه‌های موقت و گلخانه و عدم توقف در حاشیه رودخانه‌ها و اجتناب از صعود به ارتفاعات، ضروری است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار