آیت الله فلاحتی : صداوسیما تولید فیلم های فاخر با گویش محلی برای پخش در شبکه های سراسری را در اولویت کارهای خود قرار دهد.
کد خبر: ۹۵۰۵۴۴
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۴ 22 March 2021

 

نماینده ولی فقیه در گیلان امروز در دیدار نوروزی مدیرکل صدا و سیمای مرکز گیلان، اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان، اعضای ستاد نمازجمعه رشت، دبیر ستاد اقامه نماز گیلان و جمعی از اقشار مختلف مردم با تبریک و تهنیت آغاز سال جدید گفت: سال ۱۳۹۹، سال پر مخاطره ای بود و رهبر معظم انقلاب گلایه هایی نسبت به “جهش تولید” داشتند.
آیت الله رسول فلاحتی افزود: مقام معظم رهبری امسال را “تولید، پشتیبانی ها، مانع زدایی ها” نامگذاری فرمودند و این نشان می دهد ایشان همچنان به تولید داخلی تاکید دارند و براین اساس بازارهای غرب آسیا و آسیای میانه عرصه مناسبی برای صادرات کالای ایرانی محسوب می شود.
وی در ادامه با بیان اینکه صدا و سیما یک دانشگاه است، تصریح کرد: متولیان صدا و سیما برای تولید برنامه از مردم عادی و فرهیختگان نظرخواهی کنند البته برخی مواقع فرهیختگان موضوع هایی را طلب می کنند که درست است اما توده مردم استقبال نمی کنند و این کار را سخت می کند
آیت الله فلاحتی، خواستار ارزیابی مردمی نسبت به سال ۱۳۹۹ توسط صدا و سیما شد و افزود: ارزیابی کلی مردم نسبت به برنامه های صدا و سیما به لحاظ کمی، کیفی و زمانبندی و همچنین تولید فیلم های بومی و منطقه ای راهگشاست.
وی بر تولید فیلم و سریال های بومی محلی گیلان برای پخش در شبکه های سراسری تاکید کرد و گفت: تهیه و تولید فیلم های فاخر با گویش محلی مردم گیلان باید در اولویت برنامه های شبکه استانی قرارگیرد .
نماینده ولی فقیه در گیلان همچنین با اشاره به برگزاری کنگره بین المللی میرزا کوچک جنگلی در ۱۱ آذر ماه سال جاری افرود: صدا و سیمای گیلان بسترسازی رسانه ای برگزاری این کنگره را انجام دهد.
آیت الله فلاحتی، فرهنگ را موضوع اصلی در مسائل اجتماعی دانست و گفت: فعالیت های فرهنگی باید با نگاه به فرهنگ بومی محلی مناطق گیلان انجام شود و صدا و سیما هم نسبت به مقوله فرهنگ توجه همه جانبه داشته باشد.
وی با بیان اینکه توجه صدا و سیما به روستاهای گیلان حائز اهمیت است، خاطرنشان کرد: هنوز فرهنگ روستاهای استان برای مردم شناخته شده نیست و صدا و سیمای گیلان تلاش کند روستاهای استان به جامعه بیشتر شناسانده شود.
امام جمعه رشت بر ترویج فرهنگ روستانشینی نیز تاکید کرد و افزود:گیلان از فرهنگ و فرهنگ و آداب و رسوم بومی غنی برخوردار است که می توان به بهترین نحو رسانه ای کرد.
آیت الله فلاحتی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت تولید برنامه با محوریت مساجد خاطرنشان کرد: تولید برنامه های مسجد محور در اولویت برنامه های صدا و سیما قرار گیرد و در این عرصه از اهل آن استفاده شود.
مدیرکل صدا و سیمای مرکز گیلان نیز در این دیدار به تفاوت تولید برنامه در شبکه های سراسری و استانی اشاره کرد و گفت: شبکه های محلی معجونی از همه برنامه هاست و باید به اقتصاد، سیاست، فرهنگ و مسائل اجتماعی مناطق توجه داشته باشد.
محمدباقر باقرزاده از تولید سریال فاخر “ابر می بارد” با موضوع کرونا در گیلان برای پخش در شبکه های سراسری خبر داد و افزود: در حال انتخاب بازیگران سریال هستیم و اردیبهشت ماه سال جاری فیلمبرداری آن آغاز می شود.
وی با اشاره به تولید سریال ۳۰۰ قسمتی با جغرافیا و داستان بومی استان گیلان با عنوان “مادر ایران” برای پخش از شبکه ملی، تصریح کرد: محور داستان فیلم بر نقش مادر است که برهه تاریخی رضاخان تا جمهوری اسلامی را در بر می گیرد و تاکنون ۶۳ قسمت از فیلمنامه نوشته شده و آماده فیلمبرداری است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار