تابناک- رئیس اداره ایمنی و حفاظت دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با تکذیب ادعای ربوده شدن یک کشتی عراقی در آبهای بندر بوشهر گفت: این یدک‌کش به سبب وضعیت اضطرار با جریانات جوی در ۸مایلی بندر بوشهر به گل نشسته است.
کد خبر: ۹۵۰۴۵۸
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۹ 22 March 2021

به گزارش تابناک از بوشهر، حجت خسروی  با تکذیب ادعای ربوده شدن یک کشتی عراقی در آب‌های سرزمینی ایران و درخواست پول در قبال آزادسازی کشتی اظهار داشت: یدک‌کش همراه با بارج از سمت عراق به مسیر قطر در خلیج‌فارس در حرکت بود که دچار حادثه و اضطرار می‌شود.

وی، با بیان اینکه در مرحله نخست نجات جان ملوانان و خدمه‌های شناور در اولویت قرار گرفت گفت: در این راستا شناور امدادی «ناجی 8» از بندر دیر استان بوشهر، به سمت و موقعیت شناور دچار اضطرار برای نجات جان خدمه‌های 2 شناور یک‌کش و بارج اعزام شد.

رئیس اداره ایمنی و حفاظت دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با بیان اینکه شناور عربستانی با هماهنگی «کنترل  راس تنوره» قبل از رسیدن  شناور امدادی ناجی8 نیروها و خدمه شناورها را نجات داد افزود: پس از نجات  این خدمه‌ها، ناجی ایرانی به موقعیت بندری خود بر می‌گردد و 2 شناور مضطر به صورت سرگردان در خلیج‌فارس رها شدند.

خسروی با بیان اینکه پس از نجات خدمه‌های این شناورها، موضوع ریسک دریانوردی این شناورها در دستور کار قرار گرفت تصریح کرد: برای اینکه  شناورهای سرگردان خطری برای سایر دریانوردان در خلیج فارس ایجاد نکنند، هدایت آنها  در دستور کار قرار گرفت.

وی، با بیان اینکه 4 کشور ایران، عربستان، قطر و بحرین عضو سازمان راپمی موضوع شناورهای سرگردان را در دستور کار قرار دادند تصریح کرد: در این راستا عملیات و پایش هوایی انجام و بارج سرگردان در آبهای قطر یافت شد.

رئیس اداره ایمنی و حفاظت دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با بیان اینکه یدک‌کش سرگردان یافت نشد افزود: نماینده مالک این شناور عراقی با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی یدک‌کش سرگردان را به سمت آبهای بندر بوشهر هدایت کرد و 22 اسفند که دریای خلیج‌فارس وضعیت جوی نامساعدی داشت  این شناور در 8 مایلی بندر بوشهر در منطقه‌ای به نام «سه‌دندون» به گل می‌نشیند.

خسروی با بیان اینکه اولویت نخست، نجات جان خدمه‌ها که انجام شده بود تصریح کرد: خارج کردن یدک‌کش از گل به سبب عدم تهدید آبراه، اولویت اضطرار نبود و پس از اعلام مالک شناور برای خارج کردن یدک‌کش از گل به لحاظ قوانین و کنوانسیون‌های بین‌المللی باید مجوزهای لازم صادر شود.

وی افزود: برای تحقق این مهم اقدامات اصلی در حال اجرا است و در این راستا هیچ راهزنی دریایی و یا ربوده شدن شناور و کشتی عراقی در کار نبوده این خبر تکذیب می‌شود.

انتهای پیام/

 

 

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار