معاون اداره کل هواشناسی کرمانشاه از کاهش ۱۳ درصدی بارش ها در استان در ۶ ماه ابتدایی سال زراعی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ نسبت به مدت مشابه سال قبل و ۱۵ درصدی نسبت به دوره بلند مدت خبر داد.
کد خبر: ۹۵۰۳۸۲
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۶ 21 March 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا علی محمد زوراوند اظهار داشت: از اول مهر تا ۳۰ اسفند ۱۳۹۹ شاهد بارشی به مقدار ۲۹۱ میلی متر باران در سطح استان بودیم.

وی افزود: این مقدار بارش در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که ۳۳۳.۴ میلی متر بود ۱۳ درصد و نسبت به بارش های بلندمدت که ۳۴۳ میلی متر بوده ۱۵ درصد کاهش نشان می دهد.

زوراوند بیشترین کاهش بارندگی نسبت به سال زراعی گذشته را مربوط به شهر حمیل با ۳۹ درصد اعلام و خاطرنشان کرد: سرپل ذهاب با ۲۹ درصد و اسلام آبادغرب نیز با ۲۶ درصد کاهش در رده های دوم و سوم قرار دارند.

معاون اداره کل هواشناسی استان، میانگین بارش باران در شهر کرمانشاه را نیز ۳۰۰ میلی متر عنوان کرد و گفت: این مقدار بارش در مقایسه با سال قبل که ۳۷۶.۲ میلی متر بوده ۲۰ درصد و در مقایسه با دوره بلند مدت نیز سه درصد کاهش نشان می دهد.

وی در عین حال پربارش ترین شهر استان در ۶ ماه سپری شده از سال زراعی جاری را پاوه با ۴۶۷ میلی متر معرفی کرد و گفت: گواور با ۳۶۸ میلی متر و جوانرود با ۳۵۱.۵ میلی متر در رده های بعدی شهرهای پربارش قرار دارند.

زواروند همچنین سومار با ۱۶۳ میلی متر بارش را به عنوان کم بارش ترین شهر استان عنوان و تصریح کرد: قصرشیرین با ۱۷۳.۶ میلی متر و کوزران با ۲۲۳.۴ میلی متر دومین و سومین شهرهای کم بارش استان بودند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار