رییس هیات وزنه‌برداری استان قزوین با اشاره به کاهش فعالیت این هیات طی سال گذشته، گفت: فعالیت سالانه هیات‌های وزنه‌برداری استان‌ها در واقع تکمیل کننده برنامه فدراسیون است.
کد خبر: ۹۵۰۲۸۹
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۲ 21 March 2021

 

حسین مقامی اظهار داشت: با توجه به اینکه وزنه‌برداری یک رشته ورزشی حرفه‌ای و قهرمانی به شمار می‌رود، ورزشکارانی که به این رشته جذب می‌شوند نگاهشان تنها قهرمانی در آن است.

وی ادامه داد: برای ورزشکاران این رشته برگزاری مسابقات قهرمانی و انتخابی بسیار مهم و حیاتی است و اگر ما از این مساله غافل شویم به طور حتم بسیاری از علاقه‌مندان و استعدادهای این رشته ورزشی پرطرفدار را از دست خواهیم داد.

مقامی با اشاره به کثرت رشته‌های مختلف در وزنه برداری مانند بدنسازی، پاورلیفتینگ، پرس سینه، کراس فیت و سایر فعالیت های این حوزه، اظهار داشت: گرایش به سوی چنین رشته‌هایی به علت برگزاری مسابقات آنها زیاد شده و تنها عاملی که باعث می‌شود همه ساله تعدادی از نوجوانان و جوانان جذب این رشته سنگین شود قهرمانی وزنه برداران ایرانی در رقابت‌های جهانی، به خصوص المپیک است.

وی با انتقاد از برگزار نشدن مسابقات داخلی طی ماه‌های گذشته، افزود: متاسفانه این مساله باعث شده تا بسیاری از قهرمانان ما و حتی جوانان مستعد این رشته ورزشی انگیزه‌های خود را برای ادامه فعالیت از دست بدهند تا جایی که امروز ما شاهد رکود چشمگیر فعالیت ورزشکاران در رشته وزنه برداری هستیم.

به گفته این مسوول ورزشی، بسیاری از نامداران و کارشناسان وزنه برداری معتقدند که با ادامه رکود برگزاری مسابقات این رشته ورزشی، به زود شاهد نابودی آن نیز خواهیم بود.

مقامی با بیان اینکه در گذشته و طی سال‌های ۹۴ و ۹۵ برای افزایش مخاطبان این رشته اقدام به تقسیم بندی سنین ۱۰ تا ۲۰ سال، بزرگسالان و پیشکسوتان این رشته جهت برگزاری مسابقات شده بود، گفت: با انجام این کار سالانه هشت تا ۹ مسابقه قهرمانی کشور برگزار می شد که همین مساله باعث شده بود تا علاوه بر حضور شرکت کنندگان بی شمار، شاهد برگزاری کیفی مسابقات نیز باشیم.

رییس هیات وزنه برداری قزوین ادامه داد: متاسفانه طی سه تا چهار سال گذشته برگزاری مسابقات به ۲ گروه سنی تقلیل یافته تا جایی که در آخرین مسابقات برگزار شده و در رده سنی جوانان تنها شاهد رقابت ۸۰ ورزشکار بودیم که این یک فاجعه برای وزنه برداری محسوب می شود.

مقامی تاکید کرد: این در حالی است که می توانستیم با سیاست گذاری صحیح اقدام به برپایی مسابقات این رشته در سنین و اوزان مختلف به صورت آنلاین کنیم و با این کار ضمن حفظ آمادگی ورزشکاران و قهرمانان خود، انگیزه آنان را برای ادامه فعالیت در این رشته بالاتر از گذشته می‌بردیم.

این مسوول ورزشی یادآور شد: امیدواریم در آینده و با تغییر و تحولات مدیریتی در حوزه فدراسیون شاهد نوآوری‌های مناسب و سرمایه گذاری‌های لازم در این عرصه باشیم تا بتوانیم اتفاقات خوبی را برای ورزشکاران خود رقم بزنیم.

وی اضافه کرد: این در حالی است که اگر طی ۲ تا سه سال گذشته حمایت ادارات کل ورزش از هیات‌های وزنه برداری نبود، این رشته در بسیاری از استان‌ها تعطیل می شد.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار