معاون توسعه کسب‌وکارها و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد اروند گفت: ۵۵۰ میلیون دلار کالای غیرنفتی طی سال ۱۳۹۹ از بندرخرمشهر صادر شده‌است.
کد خبر: ۹۵۰۱۸۲
تاریخ انتشار: ۳۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۴ 20 March 2021

سیدعلی موسوی اظهار داشت: صادارت کالای غیر نفتی از بندر خرمشهر طی امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۵۰ درصد رشد داشته است.

وی افزود: این کالاها به کشورهای کویت، عراق، کشورهای حوزه خلیج فارس و کشورهای cis صادر شده است.

معاون توسعه کسب و کارها و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد اروند عمده کالای صادراتی از گمرک خرمشهر را مصالح ساختمانی، تره‌بار، کلینکر، مواد معدنی، مواد غذایی و محصولات کشاورزی عنوان کرد و گفت: در چهار ماهه ابتدای سال ۱۳۹۹ به دلیل شیوع ویروس کرونا و تحریم ظالمانه تا حدود زیادی با موانع صادرات روبرو بودیم.

موسوی در ادامه با اشاره به برنامه های مهم منطقه آزاد اروند در سال ۱۴۰۰ گفت: امسال محدودیت‌های کرونایی مانع از سفر گردشگران خارجی و داخلی به این منطقه شد و به همین دلیل کسب و کارهای کوچک مستقر در شهرهای آبادان و خرمشهر آسیب‌ جدی دیدند لذا امیدواریم در سال آینده با ریشه کنی کرونا شاهد رونق کسب و کارهای کوچک با ورود گردشگران خارجی و داخلی به این منطقه باشیم.

وی در ادامه تعداد واحدهای اقتصادی فعال در منطقه آزاد اروند را ۲۰۰ واحد بیان کرد و گفت: در سال جهش تولید ۲۱ واحد صنعتی در این منطقه آزاد به بهره برداری رسید و ۹ واحد دیگر نیز آماده بهره برداری است.

منطقه آزاد اروند با مساحت ۳۷ هزار و ۴۰۰ هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل آبادان، خرمشهر و مینوشهر(جزیره مینو) است که در محل تلاقی ۲ رودخانه اروند و کارون واقع است.

این منطقه در همجواری با کشورهای عراق و کویت با داشتن ظرفیت‌های مناسب نظیر حمل و نقل جاده‌ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

برچسب ها: سیدعلی موسوی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار