آخرین روزهای سال ۱۳۹۹ در حالی پشت سر گذاشتیم و وارد سال ۱۴۰۰ شدیم که وقتی قلم برمی دارم تا آخرین یادداشت سال ۹۹و اولین یادداشت سال ۱۴۰۰ را بنویسم کاغذ از رقص کلماتی که می خواهد پایان یک قرن پرفراز و فرود و شروع قرنی که آغاز آن همچنان بشر با ویروس منحوس کوید۱۹ دست به گریبان است را شرح دهد حیران می شود.
کد خبر: ۹۵۰۱۶۹
تاریخ انتشار: ۳۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۰ 20 March 2021

پایان قرن با فراز و نشیب های بسیار

به گزارش «تابناک البرز» قرنی که گذشت بسیار پر فراز و فرود بود که ایران در جریان آن حوادث مختلف را از سر گذراند. بی‌شک وقوع انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی از مهم‌ترین رخدادهای قرنی که گذشت در ایران اسلامی بود که در روند دفاع مقدس عیار جوانان ایرانی که مدتی در خاموشی مانده بود بر محک دفاع مقدس سنجیده شد و قهرمانانی مانند کلهر و مسعود شجاعی ، کریم اخوندی ، مجید کلانتری ، مهدی شرع پسند ، محمداینانلو ، حمید گلکار ، قاسم میرزایی ، خرازی و همت و سلیمانی به جامعه پهلوان خیز ایران اسلامی معرفی شدند. آزمونی که ملت ایران از همه اقشار سرافراز از آن بیرون آمد به طوری که با اینکه بیش از 30 سال از پایان دفاع مقدس می گذرد فیلمی از یک موبد زرتشتی دیدم که جریان حضورش را در دفاع مقدس شرح می داد و می گفت دفاع از وطن فارغ از هر نوع دین و مذهب بر همه ایرانیان واجب است با این بینش بود که ایرانیان از خاک و انقلاب خود در مقابل دشمن متجاوز دفاع جانانه نمودند.

اما این میان در این برهه از تاریخ حساب کرج و استان البرز قهرمان را باید از سایر شهرهای ایران جدا کرد چراکه کرج زمان دفاع مقدس با جمعیت اندک آن زمان خود دارای یک لشکر بود و پشتیبانی بخش قابل توجهی از جبهه‌ها را عهده دار شد. پیشتر از آن در زمان وقوع انقلاب اسلامی حماسه مقابله مردم کرج در برابر ارتش زرهی قزوین که برای سرکوب مردم عازم تهران بودند را نباید نادیده گرفت، چه بسا اگر این لشکر به تهران می رسید جریان تاریخ و سیر پیروزی انقلاب اسلامی مسیر دیگری می پیمود.

با این اوصاف و ویژگی هاست که به فرمان استاد و فرماندهی بزرگ و اینده نگر در این مدت قلم را به جای اسلحه زمان دفاع بردست گرفتم و مظلومیت کرج و البرز را فریاد می زنم به طوریکه انعکاس فریادم در کوه‌ها و رودها و دشت‌های این استان و کرج شنیده می شود اما گویی نجوای فریادم به گوش مردم قهرمان نجیب انقلابی و تعدادی مسئول ولایی و دلسوز میرسد و به دیگر مسئولان باری به هرجهت و نامدیر که متاسفانه در مسئولیت های مهمی از صدقه سر هزاران شهید و جانباز در پست های کلیدی بالابی گری دست یافته اند نمی رسد.

حدود 10 سالی است که بنا بر اشاره بزرگان انقلاب و دفاع مقدس تغییر تاکتیکی داده و از صحنه جنگ سخت به جبهه فرهنگی و حضور در جنگ نرم و مقابله با شبیخون فرهنگی که این روزها دیگر به ناتوی فرهنگی باید از آن تعبیر کرد حضور پیدا کرده وبا جان و مال در این عرصه مصمم حضور مستمرداریم هر جا که مسئولی خدمتی کرده او را تشویق و در کنار انها بوده و هستیم و احیانا هر جا غفلتی از مدیری سرزده آن را متذکر شده ایم که پیش از آن بارها سرمقاله ها و یاداشت ها در سایتها و نشریه گفته بودم عیان کردن مشکلات و پاسخگونمودن مسئولان به دلیل و چرایی کاستی ها و نامدیریتی ها رسالت خبری ما است.

در این چند ساله که از تولد البرز می گذرد کاستی ها را گفته ام راهکار‌ها را ارائه کردم و در این مسیر طولانی که هنوز راه طولانی در پیش است بر عهد خودبا مردم خوب نجیب و ولایت مدار استان البرز همچنان پایدار هستم.

در مجموعه خبری تحت مدیریت خود سعی داریم با گفتگو با پیشکسوتان دفاع مقدس یاد قهرمانی‌های فرزندان البرز زنده و‌جاوید نگه داشته شود و گام‌های کوچکی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برای اینکه خدای ناکرده غبار فراموشی برروی الماس درخشان دلاوری ها وجانفشانی ها ی فرزندان البرز در هشت سال دفاع مقدس و انقلاب ننشیند وجامعه جوان بعد از جنگ که رشادت‌های قهرمان خود را ندیده اند از گذشته سراسر افتخار فرزندان دلاور استان با خبر گردند
صبور هنرمندان دانشگاهیان، ورزشکاران و اقشار مختلف نیز بودیم و همچنان خواهیم بود تا به عنوان مجموعه رسانه ایی این استان سهم و دین خود را هر چند اندک انجام داده و ادا نمائیم.
در واپسین‌ روزهای سال 99 و شروع سال ۱۴۰۰بارصد روزهای حساس و سرنوشت ساز انتخابات که پیش رو داریم سعی شده تا با جمع کردن رسانه های دلسوز و انقلابی برای روزهایی که ذکر آن رفت برنامه ریزی کرده و جلسه هم اندیشی تشکیل داده تا با حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای موجبات ناامیدی بدخواهان را فراهم کنیم.
و همچنین با تشکیل جبهه فراگیر ایثارگران دست در دست تشکلهای ایثارگری برای لبیک به فرمان رهبر عزیزمان در حضور پرشور مردم در صحنه های انقلاب مصمم در این راستا در خدمت باشیم
البته در این مسیر کاستی هایی وجود داشته و دارد که گوش جان به نصیحت مصلحان داشته و از آنان توقع داریم تا ما را از پندار و گفتار نیک خود بی بهره نسازند.

و در پایان خدایا چنان کن سرانجام کار که تو خشنود باشی و من رستگار.
برزو کلانتری

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار