نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان گفت: اگرچه ایرادها و انتقادهایی در برخی عملکردها وجود دارد ولی نباید هیچگاه انصاف را فراموش کرد.
کد خبر: ۹۵۰۱۰۸
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۹ 19 March 2021

آیت الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اصفهان که در مصلای امام خمینی (ره) این شهر برگزار شد، افزود: کسانی که با بی‌انصافی نسبت به دولت‌ها سخن می‌گویند بدانند اگر کسی در میدان خدمت قرار گرفت قدر مسلم  با مشکلات بسیاری مواجه می‌شود و گرنه بیرون از گود به راحتی می‌توان سخن گفت.
وی با اشاره به مشکلات کشورهای دیگر در خصوص مدیریت کرونا، تصریح کرد: در حالیکه در کشورهای دیگر اغتشاش، اعتراض و برخی نارسایی‌ها و کمبودها در حوزه کرونا وجود داشت، در کشور ما با همراهی دولت و مردم این مشکلات نبود و به خوبی کرونا مدیریت شد.
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با بیان اینکه همراهی، وحدت و انسجام مردم در مدیریت کرونا، سیل و زلزله از صحنه‌های شیرین و دلچسب سال جاری بود، افزود: کدام ملت و دولت در دنیا مثل دولت و ملت ما توانسته است کرونا را به خوبی اداره کند؛ همین آمریکا برغم ادعاهایش نسبت به جمعیت سه برابر کشور ما کشته کرونایی داشت.
وی با قدردانی از تلاش مجموعه پزشکی کشور در بحران کرونا گفت: وزیر بهداشت مانند پدری دلسوز همواره مسائل بهداشتی را یادآوری می‌کند.
وی همچنین به تلاش سایر دستگاه‌ها اشاره کرد و ادامه داد: بیمارستان‌هایی که سپاه و ارتش اضافه کردند، مجموعه خدماتی که توسط نهادی مردمی انجام شد، بسیار حائز اهمیت است.
امام جمعه اصفهان به خدمات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: سپاه در کمک به فقر زدایی و خدمت به مروم پیشتاز است.
وی ادامه داد: رزمایش‌های متعدد و موفق نیروهای مسلح، پیشرفت‌های تسلیحاتی، ساخت واکسن کرونایی از نمونه دیگر موفقیت ایران اسلامی است.
آیت‌الله طباطبایی‌نژاد با بیان اینکه پیش از انقلاب خبری از واکسن ساخت داخل نبود، تصریح کرد: امروز کشور ما برغم تحریم‌ها و مشکلات دوشادوش کشورهای مدعی در ساخت واکسن از سه طریق ورود پیدا کرده است و حتی برخی واکسن ایرانی را بهترین واکسن دانسته‌اند.
وی اظهار کرد: همانطور که دشمن اعتراف کرده است تحریم‌ها تاثیری نداشته است و ملت ما با امید به خدا و هوشیاری در انتخابات آینده، افراد خوبی را برای تصدی امر ریاست جمهوری و اداره وزارتخانه‌ها انتخاب خواهند کرد.
عضو خبرگان رهبری ادامه داد: اگر چه اصل تحریم‌ها محکوم است ولی دارای الطاف الهی است زیرا موجب می‌شود ما روی پای خود بایستیم و دوشادوش کشورهای مدعی و در عین تحریم‌ها حرکت روبه پیشرفت داشته باشیم.
وی شکست مفتضحانه را از دیگر جلوه‌های خوش سال جاری عنوان و تاکید کرد:  البته ترامپ و بایدن برای ما فرقی ندارد زیرا در عمل هر ۲ جریان جمهوری‌خواه یا دموکرات دشمن اسلام و ملت ما و در واقع ۲ لنگه کفش پای صهیونیست‌ها هستند.
وی با تبریک اعیاد ماه شعبان و عید نوروز، گفت: سالی که گذشته بسیار پرفراز و نشیب بود که مردم ما بین دو دم قیچی کرونا و تحریم و گاهی برخی بی‌تدبیری‌ها قرار گرفته بودند و از سوی دیگر حوادث و پیشامدهایی مثل سیل، کرونا و زلزله را به همراه داشت.
امام جمعه اصفهان همچنین در خطبه اول نماز با بیان اینکه عمر، جوانی، مال و فرزند چهار نعمت بزرگ الهی است، افزود: انسان بر اساس امتحان الهی بازخواست می‌شود که این نعمت‌ها را چگونه و در چه راهی استفاده کرده‌اند.
‌وی با بیان اینکه اطاعت خدا یعنی مبارزه با خواسته‌های نفسانی غیر مشروع، ادامه داد: هدف از اختیار انسان آن است که با قرار گرفتن در  بستر و زمینه‌های انجام ثواب و دوری از زمینه‌های گناه، رشد و اعتلای خود را رقم زند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار