امام جمعه موقت لار راه‌حل عبور از بحران‌ها و مشکلات را گوش دادن به فرامین رهبری برشمرد و تأکید کرد: مسوولان در حرف و عمل باید برای حل مشکلات اقتصادی تلاش کنند.
کد خبر: ۹۵۰۰۶۷
تاریخ انتشار: ۳۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰ 20 March 2021

تابناک فارس به نقل از فارس: حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد رمضانی در آئین عبادی سیاسی آخرین نماز جمعه شهر لار در سال ۱۳۹۹، ضمن تبریک و گرامیداشت ولادت با سعادت امام حسین(ع)، حضرت اباالفضل‌العباس(ع)، امام سجاد(ع)، روز پاسدار، روز جانباز و قرارگرفتن در آستانه سال ۱۴۰۰، اظهار داشت: انتظار می‌رود ویژه برنامه‌های میلاد حضرت ولی‌عصر(عج) در نیمه ماه شعبان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به شکلی پررنگ و همه‌جانبه برگزار شود.

وی با برشمردن گوشه‌ای از وقایع مهم مربوط به سال ۱۳۹۹، افزود: سال ۹۹ با اوج‌گیری ویروس منحوس کرونا آغاز و منجر به اتفاقات و تغییرات زیادی در همه عرصه‌های زندگی بشر در ابعاد اشتغال، برگزاری مراسم‌های ملی و مذهبی، حمل‌ونقل، اقتصادی، تعاملات جهانی، تعطیلی مناسک حج برای اولین بار در تاریخ، جایگزین شدن روابط اجتماعی و آموزشی از حضوری به مجازی و ... شد.

امام جمعه موقت لارستان با تجلیل از خدمات ارزشمند کادر درمان به عنوان جهادگران خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا در سال ۹۹، تصریح کرد: ایثارگری پرستاران که در راه حفظ سلامتی مردم جان خود را به خطر می‌اندازد، فراموش نشدنی است.

این استاد حوزه و دانشگاه با تمجید از مواسات و همدردی ملت ایران در کمک به همنوعان، خاطر نشان کرد: در آینده نزدیک شاهد تولید انبوه چندین واکسن کرونای ملی خواهیم بود که توسط دانشمندان پرتلاش ایرانی در سایه تحریم ساخته شده است.

وی با ابراز تأسف از فوت آیت‌الله مصباح یزدی از دانشمندان و علمای دینی و همچنین ترور ناجوانمردانه دانشمند علمی کشورمان، شهید فخری‌زاده، عنوان کرد: همه پیشرفت‌های علمی کشورمان مرهون تلاش اندیشمندانی است که در کمال گمنامی در حال خدمت به مردم هستند.

حجت‌الاسلام رمضانی با بیان اینکه شهید فخری‌زاده در زمره لیست یکی از 5 نفر ایرانی است که نامش در فهرست ۵۰۰ فرد قدرتمند جهان بنا به اذعان رسانه‌های کشورهای غربی قرار داشت، ادامه داد: علت ترور دانشمندان کشورهایی نظیر ایران آن است که دشمنان نمی‌خواهند ایران اسلامی پیشرفت کند و به استقلال دست یابد.

امام جمعه موقت لارستان با تأکید بر اینکه کشور ایران باید در عرصه‌های علمی، پزشکی، دفاعی و غیره به کشوری قدرتمند تبدیل شود و دست برتر داشته باشد، بیان کرد: پیروزی کشورهای محور مقاومت شامل سوریه، عراق، یمن، لبنان و غیره از وقایع مهم در سال 99 بود چراکه گفتمان مقاومت به شکلی فراگیر در عرصه بین‌الملل تبدیل شده است.

وی هدف آمریکا از ترور سردار حاج قاسم سلیمانی و مهدی المهندس را به حاشیه راندن گفتمان مقاومت دانست و تأکید کرد: به برکت این شهدای عزیز، دیگر آمریکا جایی برای ماندن در منطقه ندارد.

حجت‌الاسلام رمضانی با تمجید از تلاش مسئولان در مبارزه با مفاسد اقتصادی در سال 99، گفت: قوه قضائیه نشان داده است که خط قرمز در راه مقابله با مفسدان ندارد.

وی با اشاره به اینکه «جو بایدن» به عنوان رئیس جمهور جدید آمریکا، تصور می‌کرد که می‌تواند ایران را ناچار به عقب‌نشینی کند، تصریح کرد: ملت و مسوولان ایران اسلامی با مقاومت و ایستادگی خود نشان دادند که آمریکا می‌بایست دست از تحریم‌های ظالمانه خود بردارد.

امام جمعه موقت لارستان با بیان اینکه سال ۹۹ به لحاظ وضعیت اقتصادی به جهت همه‌گیری ویروس کرونا، تحریم‌های خارجی و همچنین برخی از مدیریت‌های غلط شاهد مشکلات اقتصادی و گرانی‌ها بودیم، افزود: مسوولان باید در سال ۱۴۰۰ به فکر حل مشکلات اقتصادی باشند.

حجت‌الاسلام رمضانی با یادآوری موضوع مهم انتخابات به عنوان یکی از وقایع مهم در سال آتی، گفت: در سال آینده انتخابات مهم ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی را پیش‌رو داریم که می‌بایست در این خصوص به مقولات وحدت و انسجام ملی به عنوان بزرگترین و ضروری‌ترین موضوع برای کشورمان مورد توجه همگان باشد.

امام جمعه موقت لار راه‌حل عبور از بحران‌ها و مشکلات را گوش دادن به فرامین رهبری برشمرد و تأکید کرد: مسوولان در حرف و عمل باید برای حل مشکلات اقتصادی تلاش کنند.

وی با توصیه به شهروندان برای ترغیب فرزندان خود جهت طی مراحل علمی و مذهبی با حضور در حوزه‌های علمیه، اضافه کرد: افراد طلبه پس از کسب مدارج علمی می‌توانند در مشاغل مختلفی مثل معلم، استاد دانشگاه، ادارت و نهادها به مردم خدمت کند.

حجت‌الاسلام رمضانی با ابراز خرسندی از مرمت و بهسازی فضای فیزیکی ساختمان حوزه علمیه لارستان و آمادگی برای جذب طلبه‌ در سال تحصیلی جدید، افزود: لارستان در گذشته مهد حضور علما بوده و اکنون نیز می‌توان با حضور در حوزه‌های علمیه برادران و خواهران نسبت به پرورش علما مبادرت کرد چراکه لارستان نیاز به پرورش علمای بزرگ دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار