- نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه در سال ۹۹ اقتصاد ایران در محاصره شوم کرونا، کم تدبیری و تحریم قرار داشت گفت: مردم ما نجیبانه در برابر صبر کردند ولی شاهد سوءمدیریت در دستگاه‌های اقتصادی بودیم.
کد خبر: ۹۵۰۰۴۸
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۲ 19 March 2021

 نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه در سال ۹۹ اقتصاد ایران در محاصره شوم کرونا، کم تدبیری و تحریم قرار داشت گفت: مردم ما نجیبانه در برابر صبر کردند ولی شاهد سوءمدیریت در دستگاه‌های اقتصادی بودیم.

به گزارش تابناک تبریز، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم در خطبه‌های امروز نماز جمعه تبریز با اشاره به بازدید خود از محله حیدرآباد تبریز، از تشکیل صف‌های طولانی خرید مرغ به شدت انتقاد کرد و اظهار داشت: مردم را بدبین نکنید، یکی دو ساعت صف تشکیل شده با وجود اینکه مرغ دارند ولی منتظر حضور تعزیرات حکومتی بودند تا شروع به توزیع کنند ولی در این زمینه کوتاهی زیادی دیده می‌شود.

 

وی درگذشت هنرمند توانای انقلابی تبریز را تسلیت گفت و افزود: مجید دلدوزی در دوران دفاع مقدس و پس از آن و حتی در ایام کرونا، آثار ارزشمند فراوانی تولید کرده و خدمات هنری زیادی برای انقلاب داشته است.

 

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به احداث بیمارستان 99 تختخوابی توسط ستاد اجرایی فرمان امام در تبریز، از خدمات ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) به ویژه مخبر که کارهای ارزشمندی در کشور داشت، تقدیر کرد و گفت: دشمن به دلیل عصبانیت از این ستاد، مدیران ارشد و ستاد را تحریم کرد اما قطعا با قدرت و شتاب بیشتری به سمت خدمت به مردم گام خواهند برداشت.

 

وی با تقدیر از اهالی رسانه، برگزاری جشنواره ابوذر را در ارتقای کیفیت آثار رسانه‌ای موثر دانست و افزود: از رسانه‌ها که مردم را نسبت به آینده امید می دهند و در ارتقای فرهنگی استان و شهرمان اثرگذار هستند، تقدیر و تشکر می‌کنم.

 

امام جمعه تبریز با تبریک روز نیمه شعبان به عنوان روز گرامیداشت سربازان گمنام امام زمان، تاکید کرد: وزارت اطلاعات در تامین امنیت سیاسی و اقتصادی و امنیتی نقش ارزشمندی داشته است. ایجاد فضای همدلی و مبارزه با تروریست‌ها، مفاسد، قاچاق کالا، زمین خواری و غیره و نقش مبارزه با تکفیری‌ها و سرویس‌های اطلاعاتی دشمن فراموش نشدنی است. 

 

وی ادامه داد: اداره کل اطلاعات استان در مدت اخیر باندهای بزرگ قاچاق و فساد را کشف و منهدم کرد، شبکه سازمان یافته اختلال در توزیع محصولات پتروشیمی را کشف و منهدم کرد که سهمیه مواد اولیه کارخانجات را در بازار سیاه به فروش می‌رساند و افزایش کاذب قیمت را موجب شده بود. بسیاری از کارهای وزارت اطلاعات را نمی‌توان بیان کرد و کارهای بزرگشان دیده نمی‌شود لذا از طرف مردم آذربایجان از اقدامات شایسته وزارت اطلاعات تقدیر و تشکر می‌کنم.

آل‌هاشم با تحلیل وقایع تلخ و شیرین سال 1399 در کشور، ابراز داشت: با نگاه دقیق به حوادث داخلی و خارجی باید نگاه درس آموز و عبرت آموز برای راه آینده داشته باشیم. یک قرن پر فراز و نشیب را تجربه کردیم و در سال 99 که آخرین سال قرن شمسی است. 

 

وی با بیان اینکه سال 99 در هاله ای دلشوره و غم و امتحان برآمده از کرونا آغاز شد و تمام ابعاد زندگی مردم را در جهان فرا گرفت افزود: مهمان ناخوانده منحوس که سبک زندگی انسان امروز را مورد هدف قرار داد و تحولات را تحت تاثیر قرار داده است. 

 

امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه کرونا تاثیرش را در چند حوزه بیشتر نشان داد خاطرنشان کرد: اقتصاد و معیشت، مسایل اجتماعی و خانوادگی و مناسک دینی و مذهبی تحت تاثیر بود ولی آنچه بیشتر به چشم آمد، تعطیلی مساجد و مناسک دینی و محدودیت مراسمات و تعطیلی راهپیمایی اربعین و غیره همه تجربه های تلخ بودند که ادامه دارد. 

 

وی با بیان اینکه در کنار این تلخی‌ها، اتفاقاتی بوقوع پیوست که جلوه درخشان اوج عزت و عظمت ملت ایران بود، ابراز داشت: تدبیر حکیمانه رهبر انقلاب، حضرت امام خامنه‌ای عزیز در راه افتادن امواج مبارک رزمایش مواسات در جامعه روح و جان تازه ای بخشیده شد و افق تازه همدلی و مواسات را گشود در حالی که در کشورهای دیگر و غرب صحنه‌های عجیبی را شاهد بودیم. همچنین شاهد فداکاری بی نظیر و کم مانند کادر بهداشت و درمان کشور بودیم که هنوز هم ادامه دارد که حضور گروه‌های جهادی در میدان مقابله با عظمت دوچندان به این صحنه ها بخشید. کشف و تهیه واکسن ایران هم تحسین برانگیز و افتخار آمیز است.

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه در سال 99 اقتصاد ایران در محاصره شوم کرونا، کم تدبیری و تحریم قرار داشت، ادامه داد: مردم ما نجیبانه در برابر صبر کردند ولی شاهد سوء مدیریت در دستگاه های اقتصادی بودیم. برنامه‌های غلط در بورس، بازار طلا و ارز و عدم نظارت در صادرات و واردات هدفمند، دلالی در بازار و عدم نظارت بر توزیع کالاهای اساسی از جمله سوءتدبیرهای مدیران بود.

 

به گزارش تسنیم،وی با اشاره به اینکه سال 98 و 99 سال اوج گیری فشار دشمن بود که در بخشی از زندگی مردم خود را نشان داد، اضافه کرد: امسال، 23 بار تحریم علیه ایران اعمال شد چرا که دشمن به دنبال آشوب بود ولی امسال به سال شکست فشار حداکثری تبدیل شد. 

 

آل‌هاشم وعده ریاست جمهوری برای پایان خط آهن میانه-تبریز تا پایان سال را یادآور و خواستار عملیاتی شدن این پروژه بزرگ شد و گفت: با تلاش عزیزان امیدوارم تا خرداد افتتاح شود و یا در نهایت تا پایان دولت این خط آهن به بهره‌برداری برسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار