عصر امروز نشست هم اندیشی شهردار اهواز و اصحاب رسانه در آخرین روز کاری سال۹۹ برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۰۰۱۵
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۹ 17 March 2021

عصر امروز نشست هم اندیشی شهردار اهواز و اصحاب رسانه در آخرین روز کاری سال۹۹ برگزار شد.
به گزارش سایت شهرداری اهواز در این نشست که به همت اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری برگزار شد جمع کثیری از پیشکسوتان عرصه رسانه، سردبیران و مدیران مسئول مطبوعات استان با ابراهیم نوشادی شهردار منتخب دیدار و گفتگو کردند و در راستای بررسی مشکلات و مسائل شهر با شهردار به عنوان سکاندار مجموعه مدیریت شهری به بحث و تبادل نظر پرداختند.

شهردار اهواز در این دیدار عنوان کرد: با وجود تراکم کاری که در ده روز پایان سال وجود دارد بر خود واجب دانستم که جهت عرض خدا قوت در خدمت اصحاب رسانه باشم.

وی ضمن تبریک فرارسیدن اعیاد شعبانی و سال جدید ادامه داد: بنده به جهت حضور در مجمع کلانشهرها و شهرداران کشور با مسائلی که در شهرها روی می دهد آشنا هستم و رویدادهای شهری را رصد و دنبال می کنم.

نوشادی افزود: ما ۱۲۰ شاخص شهری داریم که متاسفانه در برخی از آنها هیچ پیشرفتی نداشتیم و متاسفانه رسانه ها نیز هیچ گاه به چرایی این مسئله نپرداختند و غالبا یکدیگر را نقد کردیم.

وی با بیان اینکه پذیرش سرپرستی شهرداری اهواز از سوی اینجانب به نوعی ادای دین و تکلیفی بود که احساس می کردم باید به مجموعه سازمانی و شهرم ادا کنم و اکنون که این مسئولیت را پذیرفتم نیز به آن افتخار می کنم با جدیت در این عرصه تلاش خواهم کرد و از هیچ انتقادی نیز واهمه ندارم و از آن استقبال هم می کنم.

شهردار منتخب اهواز خطاب به اهالی رسانه گفت: شما نخبگان شهر هستید و من وظیفه دارم صدای شما را بشنوم و بنا دارم که این جلسات را به طور مداوم و ماهیانه برگزار کنم و اتاق فکری هفتگی با حضور اهالی رسانه ایجاد می کنم.

نوشادی از ایجاد تشکلی فرهنگی جهت بررسی مسائل شهر و موضوعاتی که تا کنون به آنها پرداخته نشده خبر داد و افزود: در این تشکل که قرار است هر ده روز تشکیل جلسه دهد مولفه هایی را که تا کنون نادیده انگاشته شده مورد بحث و بررسی قرار خواهیم داد.

وی ادامه داد : از آنجا که نگاه مدیران در استان نگاه دولتی است ما به مسئله ای مانند مشکلات در منابع درامدی نپرداختیم و رسانه ها باید به این موضوع بپردازند.

شهردار با اشاره به وجود صنایع بزرگ در شهر و استان گفت: متاسفانه صنایع در استان مسئولیتهای اجتماعی خود را انجام نداده اند و اگر این اتفاق می افتاد سطح کیفی زندگی و رفاه مردم موجب ماندگاری آنان در شهر می شد و دیگر با پدیده ای مانند مهاجرت و انتقال سرمایه روبرو نمی شدیم.

این مقام مسئول عنوان کرد: رسانه ها هیچگاه از صنایع، انجام مسئولیتهای اجتماعی شان را مطالبه نکردند.

وی افزود: ما در حال تدوین برنامه یکساله و پنجساله هستیم که در اختیار مطبوعات قرار خواهیم داد که در این راستا با ما همفکری و همکاری کنند و این شهر هم به تنهایی و با شهردار ساخته نمی شود بلکه همه باید همکاری کنند.

نوشادی در پایان اظهار امیدواری کردکه در طول مدت پنج ماه تا انتخابات شورا بتوانیم گامهای موثری برداریم و از انتقادهای منصفانه هم استقبال می کنیم.

در این جلسه اهالی قلم دیدگاهها و نظرات خود را با شهردار اهواز مطرح کردند و در خصوص موضوعاتی از قبیل برنامه های شهردار برای تغییر چهره شهر در سال جدید، جلوگیری از هدر رفت سرمایه های شهر، افزایش سرانه فضای سبز شهر، اقدامات پیشگیرانه در خصوص کاهش شیوع بیماری کرونا، برنامه ریزی کارشناسانه برای شهر ، اهمیت به میراث فرهنگی و حفظ بافت های قدیمی اهواز و رسیدگی به انهاسهم شهرداری در تولید بستر فرهنگی، افزایش مکانهای تفریحی در اهواز با استفاده از عنصر رودخانه و احداث باغ پرندگان ، دلفیناریوم و .... بحث و تبادل نطر کردند.

اصحاب رسانه در این دیدار همچنین از برگزاری این نشست توسط شهردار تقدیر و تشکر کردند و راه اندازی مجدد جشنواره شهر و رسانه را به فال نیک گرفته و بر اجرا و تداوم آن پس از وقفه ای طولانی در سالهای آینده نیز تاکید کردند

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار