رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: در حال حاضر ۷۴ دانشجوی خارجی در این دانشگاه در رشته‌ها و مقاطع مختلف مشغول به تحصیل هستند که ۲ درصد دانشجویان این دانشگاه را شامل می‌شود.
کد خبر: ۹۴۹۸۷۳
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۶ 18 March 2021
به گزارش تابناک کردستان، دکتر فرزین رضاعی اظهار داشت: همکاری همه واحد‌ها در برنامه‌های بین المللی سازی دانشگاه ضروری است.

وی افزود: افزایش تعداد دانشجویان بین الملل در رشته‌ها و مقطع‌های مختلف، موقعیت یابی و پایش وضعیت شاخص‌های ارتقای دانشگاه در سیستم‌های رتبه بندی بین المللی، فراهم سازی زمینه گسترش تبادلات علمی، آموزشی و پژوهشی دانشگاه با کشور‌های هدف از جمله برنامه‌های گسترش همکاری‌های بین المللی است.

مدیر امور بین الملل دانشگاه هم در این جلسه اظهار داشت: در طی یک‌سال گذشته برنامه‌های بین المللی سازی دانشگاه با درصد موفقیت خوبی اجرا شده به صورتی‌که هم اکنون بیش از ۲ درصد دانشجویان دانشگاه غیر ایرانی بوده و رتبه دانشگاه در بین دانشگاه‌های معتبر جهان ارتقاء یافته است.

یدالله زارع زاده افزود: تبادل استاد با دانشگاه‌های خارج از کشور، جذب دانشجو از شبه قاره هند و کشور افغانستان، پیوستن دانشگاه علوم پزشکی کردستان به برنامه Erasmus+، فرصت‌های مطالعاتی بین المللی و گزارش رتبه بندی‌های بین المللی دانشگاه از برنامه‌های آتی دانشگاه است.

وی گفت: مدیریت امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی استان از سال ۱۳۹۸ فعالیت‌های خود را با هدف توسعه بین المللی و گسترش همکاری‌های علمی، آموزشی و پژوهشی دانشگاه در حوزه‌های منطقه ایی و بین المللی آغاز کرد.

زارع زاده به نحوه پذیرش دانشجوی خارجی در این دانشگاه اشاره کرد و اظهار داشت: فرایند پذیرش دانشجویان بین المللی به صورت الکترونیک و از طریق وبسایت و ایمیل رسمی دانشگاه انجام می‌شود.

مدیر امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی کردستان افزود: متقاضیان غیر ایرانی تحصیل در دانشگاه می‌توانند با مراجعه به وبسایت دانشگاه اطلاعات لازم را شامل ظرفیت رشته‌های تحصیلی در مقاطع مختلف، فرم‌های ثبت نام، شهریه تحصیلی و شیوه نامه پذیرش دانشجویان بین الملل در هر سال تحصیلی کسب نمایند پس از بررسی مدارک ارسالی، مطابق قوانین و ضوابط موجود در آیین نامه و شیوه نامه‌های مصوب، پذیرش اولیه تحصیلی به متقاضیان واجد شرایط اعطا می‌شود.

وی بیان کرد: در سال تحصیلی جدید (۱۴۰۰- ۱۳۹۹) دانشجویان بین الملل در رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی، کارشناسی و کارشناسی ارشد پرستاری، کارشناسی ارشد بیوشیمی بالینی، کارشناسی ارشد میکروبیولوژی، کارشناسی علوم آزمایشگاهی و هوشبری و دکترای تخصصی پزشکی سلولی و مولکولی جذب شده‌اند.

مدیر امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی کردستان اضافه کرد: به اقلیم کردستان عراق به عنوان یک فرصت برای صادرات علم، صنعت و تکنولوژی مطابق برنامه اقدامات راهبردی وزارت متبوع به اقلیم کردستان عراق نگاه می‌کنیم چرا که اقلیم در کنار سایر مناطق یکی از حوزه‌های هدف دانشگاه علوم پزشکی کردستان در برنامه‌های بین المللی سازی به شمار می‌رود و در تلاش هستیم تا بستر‌های لازم را برای توسعه همکاری‌ها با دانشگاه‌های اقلیم کردستان عراق ایجاد کنیم.

وی افزود: برای تبادل استاد و دانشجو، جذب دانشجویان بین الملل و همکاری‌های علمی و آموزشی برنامه ریزی لازم انجام شده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار