مدیرکل میراث فرهنگی فارس با اشاره به اینکه شرط سفر به استان استفاده از تورهای گردشگری است، گفت: اماکن گردشگری استان نیز به صورت ساعتی وبا ظرفیت محدود پذیرای گردشگران است.
کد خبر: ۹۴۹۶۴۷
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۶ 17 March 2021

تابناک فارس به نقل از مهر: شاید نوروز ۱۴۰۰ متفاوت‌ترین نوروز برای مسافران ورودی به فارس باشد چرا که مسافران نوروزی تنها با رعایت کردن تمامی پروتکل‌های بهداشتی و چند شرط می‌توانند به این استان سفر کنند.

به گفته مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس تمامی برنامه‌های نوروزی تابع تصمیمات ستاد ملی و استانی کرونا است.

مصیب امیری گفت: با برنامه ریزی های انجام شده مسافران ورودی به فارس در تعطیلات نوروزی تنها از طریق آژانس‌های مسافرتی و در قالب تورهای گردشگری می‌توانند به این استان سفر کنند.

وی افزود: مسافرانی که به صورت انفرادی و یا با وسایل حمل و نقل عمومی مانند قطار، اتوبوس و هواپیما هم قصد سفر به استان فارس را دارند باید به رزرو هتل و مراکز اقامتی مورد تأیید وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اقدام کنند.

به گفته وی چنین اقدامی تأثیر بسزایی در رونق واحدهای اقامتی استان خواهد داشت و امیدواریم ضرر و زیانی که امسال ناشی از تعطیلی‌ها و لغو سفر به این واحدها و البته صنعت هتل‌داری وارد شد جبران شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس با تاکید بر اینکه مراکز گردشگری و اقامتی و هتل‌های استان در نوروز افزایش نرخ نخواهند داشت، افزود: یکی از مزایای محدودیت‌های اعمال شده اجرای سفرهای مسئولانه خواهد بود که بی شک همگانی و همه زمانی سفر را در پی دارد.

امیری ادامه داد: با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و البته اجرای محدودیت‌های سفر دیگر در ایام نوروز و تعطیلات با انبوهی از مسافران در استان و شهر شیراز مواجه نخواهیم بود و مسافرت‌ها با توجه به ظرفیت‌های موجود در این استان انجام می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس در باره محدودیت‌های بازدید گردشگران و مسافران نوروزی از اماکن تاریخی و فرهنگی نیزگفت: طبق برنامه ریزی های انجام شده از ۱۶ اسفند ماه فروش بلیت موزه‌ها و اماکن تاریخی، فرهنگی و گردشگری استان به صورت اینترنتی انجام می‌شود و در ایام نوروز هم محدودیت ورود بازدید کنندگان را به این اماکن خواهیم داشت.

وی از اجرای برنامه زمان بندی برای بازدید گردشگران از اماکن تاریخی و فرهنگی استان اشاره کرد و افزود: امکان بازدید گردشگران از تمامی موزه‌ها و اماکن تاریخی و گردشگری به صورت یک ساعته در این ایام تعیین شده است، برای نمونه موزه‌های مسقف هر یک ساعت تنها پذیرای ۲۰ گردشگر خواهند بود.

به گفته وی مجموعه‌های فرهنگی حافظ و سعدی که از وسعت بیشتری برخوردار و دارای فضای باز هستند در یک ساعت بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ گردشگر را پذیرا هستند، همچنین اماکنی تاریخی که وسعتی ۱۰ الی ۱۵ هکتار دارند مانند مجموعه جهانی پاسارگاد و یا تخت جمشید تعداد بازدید گردشگران در یک ساعت تنها ۵۰۰ نفر است.

امیری تاکید کرد: تمامی این محدودیت‌ها برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا می‌باشد و امیدواریم با رعایت این شروط مسافران سفر خوبی را در نوروز ۱۴۰۰ فارس داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار