مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: در ایام نوروز پذیرای مسافرین شهرهای نارنجی و قرمز کرونایی نیستیم.
کد خبر: ۹۴۹۵۳۱
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۱ 17 March 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازایسنا،امید قادری در نشست ستاد ویژه خدمات سفر نوروز 1400 استان کرمانشاه، با بیان اینکه در ایام نوروز کلیه اماکن گردشگری کرمانشاه باز هستند، اظهار کرد: باتوجه به در پیش بودن تعطیلات نوروز، در بحث سفر تابع مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم که بر اساس مصوباتی که تاکنون داشته، کلیه اماکن گردشگری استان در این ایام باز هستند و ممنوعیتی برای فعالیت آنها وجود ندارد، اما باید پروتکل های بهداشتی در آنها کاملا رعایت شود.

وی افزود: البته باتوجه به اینکه در آستانه ورود به پیک چهارم این بیماری هستیم، همه دستگاه ها موظف هستند که سیاست عدم تشویق به سفر را در دستور کار قرار دهند.

مدیرکل میراث فرهنگی کرمانشاه یادآورشد: همچنین در این مدت مسافرت به شهرهای با وضعیت نارنجی و قرمز کرونایی و از این شهرها به دیگر نقاط ممنوع است که البته این ممنوعیت صرفا مربوط به خودروهای شخصی خواهد بود و شامل مسافرت با سیستم حمل و نقل عمومی همچون هواپیما، اتوبوس و قطار نمی شود.


وی خاطرنشان کرد: درصورتی که وضعیت شهری از سطح زرد به نارنجی و قرمز تغییر پیدا کند، ستاد استانی موظف است ظرف 72 ساعت خودروهای غیربومی را از شهر خارج کند.

قادری با تاکید براینکه در این مدت اقامت در مدارس و اماکن دولتی در تمام شهرهای استان ممنوع است، اظهار کرد: همچنین شهرداری باید از برپایی چادر توسط مسافرین در پارک ها، بوستان ها و مراکز تفریحی شود.

وی بااشاره به اینکه کرمانشاه در سنوات گذشته همواره یکی از مقاصد گردشگری بوده، گفت: در این ایام شهرهای گردشگرپذیر استان باید اجرای دقیق دستورالعمل های بهداشتی را در دستور کار خود قرار دهند.

مدیرکل میراث فرهنگی استان اضافه کرد: همچنین ستاد استانی باید از شکل گیری تجمعات در این ایام پرهیز کند.

به گفته این مسئول در ایام نوروز اماکن تاریخی دارای فضای باز استان همچون بیستون، تاق بستان و معبد آناهیتا باز هستند، اما اماکن سرپوشیده با محدودیت هایی به فعالیت خود ادامه خواهند داد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار