نماینده ولی فقیه در استان؛
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: ائمه جماعات مسایل فرهنگی و اجتماعی و احکام اسلامی را در هر شهرستان ترویج دهند و در راستای تقویت این رویکرد اهتمام جدی داشته باشند.
کد خبر: ۹۴۹۳۵۵
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۰ 16 March 2021

به گزارش تابناک ایلام ؛ حجت الاسلام و المسلمین اله نور کریمی تبار در گردهمایی ائمه جمعه استان ایلام اظهار داشت: ائمه جمعه به تعبیر مقام معظم رهبری فرمانده قرارگاه فرهنگی در هر شهرستان هستند که این جایگاه مهم در جامعه باید بیش از پیش تقویت شود.

وی تاکید کرد: ائمه جمعه هر شهرستان در واقع ترویج دهنده عمده فعالیت فرهنگی و دینی هر شهرستان و رابط بین مردم و مدیران هستند.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: ائمه جماعات علاوه بر تقویت امور فرهنگی و احکام دینی و شرعی باید بیان کننده دغدغه مسایل و مشکلات مردم و انتقال دهنده این مشکلات به مسوولان باشند.

حجت الاسلام کریمی تبار افزود: ائمه جمعه هر شهرستان بعنوان فرماندهان قرارگاه فرهنگی باید از کلیه مسایل اجتماعی و فرهنگی جامعه از طریق منابع موثق و رسمی مطلع و به کلیه مسایل و موضوعات مهم جامعه اشراف کامل داشته باشند.

وی اضافه کرد: امام جمعه هر شهرستان کارگزاری امین و واسطه بین مردم و مسوولان است و این نقش واسطه و رفع کننده مسایل و مشکلات مردم و حمایت از افراد ناتوان توسط این افراد باید همچنان استمرار یابد.

امام جمعه ایلام همچنین خواستار استفاده از ظرفیت روحانیون در افزایش حضور مردم در انتخابات پیش‌رو شد و گفت: برای انتخابات پرشکوه در استان نیازمند بهره گیری از ظرفیت بالای روحانیون، شورای فرهنگ عمومی، حوزه های علمیه، نهاد دانشگاه و هیات های مذهبی هستیم.

وی در ادامه به انتخاب محمد نوذری بعنوان استاندار جدید ایلام اشاره کرد و گفت: در شرایط موجود استان این انتخاب که دارای مقبولیت بالای در استان بود به دلیل اشرافیت کامل ایشان بر مسایل اجتماعی و فرهنگی بهترین انتخاب بود.

حجت الاسلام کریمی تبار در بخشی دیگری از سخنان خود آگاهی و بصیرت دینی را مهم ترین زیربنای امور فرهنگی در هر جامعه دانست و گفت: دانش ، آگاهی و بصیرت دینی موجب می شود که هیچگاه افراد از یاد خداوند غافل نشوند./م

بیشتر بخوایند :

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار