با وجودی که در طول سال تحصیلی جاری مدارس تعطیل بوده و هیچ استفاده‌ای از آن توسط دانش‌آموزان انجام نشده، اما در اقدامی جالب مدیران برخی مدارس روستایی استان زنجان از دانش‌آموزان وجه کمک به مدرسه درخواست کرده‌اند!
کد خبر: ۹۴۹۲۱۹
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۷ 16 March 2021

 

بعد از شیوع ویروس کرونا بنابر تصمیم‌های اتخاذ شده در سطح کشور و پیروی از آن به طبع در استان زنجان نیز مدارس تعطیل شد بنابراین استفاده از مدارس و امکانات موجود در آن در اکثر مناطق به حداقل میزان خود رسید چرا که دانش‌آموزان به اجبار برای بهره‌گیری از آموزش از فضای مجازی استفاده کردند.

با این حال با وجودی که در سال تحصیلی جاری همچنان مدارس تعطیل و دانش‌آموزان خانه نشین هستند اما در اقدامی جالب مدیران برخی مدارس روستایی دانش‌آموزان را ملزم به پرداخت مبالغی به عنوان کمک به مدرسه کرده‌اند. اما والدین دانش‌آموزان بر این امر معترض هستند که چرا با وجودی که مدارس تعطیل است و استفاده ای از مدرسه توسط دانش‌آموزان انجام نمی‌شود مدیران چنین درخواستی از دانش‌آموزان کرده‌اند؟ چرا باید آموزش‌و‌پرورش اجازه چنین اقدامی را به مدیران مدارس دهد؟ آیا واقعا نیاز است که در راستای رفع کمبود‌های مدارس دانش‌آموزان کمک به مدرسه پرداخت کنند؟

در این زمینه حسن مظفری مدیر‌کل آموزش و پرورش استان زنجان در گفت‌و‌گو با تسنیم با بیان اینکه آموزش و پرورش هیچ گونه کمک هزینه‌ اجباری از دانش‌آموزان دریافت نمی‌کند اظهار داشت: در سطح استان زنجان نیز هیچ یک از مدیران مدارس اجازه دریافت کمک هزینه اجباری از دانش‌آموزان ندارند.

وی با بیان اینکه عدم دریافت کمک هزینه و وجه به تمام مدیران مدارس اطلاع‌رسانی شده است، افزود: اگر مدیری اقدام به چنین امری کند و گزارشی به آموزش‌و‌پرورش در این ارتباط ارائه شود برخورد قاطع با مدیر متخلف انجام می‌گیرد.

مدیر‌کل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه مجازی شدن آموزش سبب شد تا هیچ فوق برنامه‌ای نیز در مدارس انجام نشود، گفت: دریافت وجه اجباری از دانش‌آموزان به هیچ عنوان قانونی نیست.

وی با تاکید بر اینکه خانواده‌ها در صورت موافقت مختار هستند به مدارس فرزندان خود کمک کنند، تصریح کرد: دریافت وجه اجباری غیر قانونی است با این حال اگر تخلفی در این خصوص روی دهد خانواده‌ها می‌توانند مراتب را به ادارات آموزش‌و‌پرورش اطلاع دهند و شکایت خود را ثبت کنند. البته کمک به مدارس همواره اختیاری بوده است.

با این حال با وجودی که مسئول مربوطه اذعان بر غیر‌قانونی بودن دریافت وجه کمک به مدرسه از دانش‌آموزان دارد اما در مدارس برخی روستا‌ها دانش‌آموزان در تنگنای اقتصادی حاضر ملزم به پرداخت 200 هزار تومان کمک هزینه به مدرسه شده‌اند با این وجود انتظار این است که آموزش‌و‌پرورش برخورد قاطع با مدیرانی که قانون را زیر پا می‌گذارند و اقدام به چنین امری می‌کنند، داشته باشد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار