تابناک_امام جمعه بندرعباس گفت: خودسازی و کادرسازی در جامعه اسلامی بر مبنای تزکیه و تربیت انسان است و انسانها می توانند در گام اول خود را تربیت کنند.
کد خبر: ۹۴۸۹۰۴
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰ 15 March 2021

به گزارش خبرنگار تابناک هرمزگان، حجت السلام والمسلمین محمد عبادی زاده در مراسم دعای ندبه در شهرستان رودان با تبریک اعیاد شعبانیه به موضوع پیام های بعثت در رابطه با تحقق گام دوم تمدن سازی و تحویل آن به مرحله پایان انقلاب و تحویل آن به خورشید والای ولایت و بقیه الله اعظم امام زمان به ایراد سخن پرداخت که مشروح آن را ادامه می خوانیم:
بعثت فلسفه واقعی انسان است اگر بعثت نبود انسان فلسفه وجودی انسان نمی‌توانست معنی پیدا کند و ما امروز هر آنچه داریم به برکت بعثت است خصوصا بعثت خاتم الانبیا محمد مصطفی صلی الله علیه.
اولین پیامی که از بعثت می توانیم برای تحقق تمدن نوین اسلامی و برای رساندن انقلاب اسلامی به آرمان والای خودش استفاده کنیم مسئله کادر سازی است.
خودسازی و کادرسازی در جامعه اسلامی بر مبنای تزکیه و تربیت انسان است انسانها می توانند در گام اول خود را تربیت کنند.


واژه زکات از رشد و نمو است همانند درخت وقتی رشد می کند قد می کشد و به جلو می رود از آن تعبیر می شود زکات یعنی در حال رشد و نمو است بشر هم امروز اگر بخواهد در جامعه اسلامی آرمان و اهداف الهی را محقق کند باید قد و رشد نمو بکشد و بلوغ پیدا کند. در زیر سایه تعالیم انبیاء الهی و سایه فلسفه ی بعثت پیغمبر اکرم انسان باید رشد و نمو کند و خودش را برای مراحل بالاتر آماده کند
امروزه مسئله بیدار گری انسان به عنوان اولین گام برای حرکت تکاملی می دانیم به همین دلیل پیغمبر اسلام ص در روضه های آغازین برای ساختن یک جامعه آرمانی و الهی اولین پایه حرکت سازندگی جامعه را بر مبنای توحید بنا نمود
توحید فلسفه عملی خلقت انسان و جامعه سازی است لذا اولین شعاری که پیغمبر عزیز اسلام مطرح فرمود قولو لا الله الا الله تفلحو این شامل دو پخش می شود یک بخش جنبه آن سلبی و معنای آن این است که اگر انسان می خواهد به خدا نزدیک شود و مسیر تکاملی خود را به جلو ببرد گام آغازین آن این است که انسان تمام بت ها و تمام هواها و تمام الهی های دروغین را باید کنار بگذارد و بر مبنای توحید حرکت این گام اولین است انسان باید در مسیر بندگی حرکت کند و با سازندگی خود کادر یک جامعه را یک امت را تشکیل بدهد.
اگر امسال بخواهد مقام خودش را پیدا کند باید سر تعظیم در مقابل مقدسات الهی بیاورد نه در مقابل انسانهای و اشیا مادیون و پایین تر از خودش که ارزشی ندارند سر فرود آید.
انسان در مرحله عبودیت و بندگی فقط و فقط باید خدا را پیدا کند و بندگی او را کند که حقیقت عبودیت الهی در بندگی خداست این مرحله آغازین است اولین مرحله برای ساختن یک تمدن خودسازی است و از مرحله خودسازی باید وارد مرحله جامعه سازی شویم و پس از آن به تمدن سازی برسیم و آن آمالی که ملت شریف بزرگ ایران دارند محقق کرد.
برادران و خواهران مسلمان، ما در یک مسیر ی در انقلاب اسلامی در حال حرکت هستیم که باید تمدن نوین اسلامی را به تعبیر امام مسلمین و رهبر عظیم شأن انقلاب باید بنیاد گذاری کنیم و برای اولین حرکت باید خودسازی را سرلوحه کار جامعه قرار بدهیم.
وقتی اصول هفت گانه بیانه ای امام را مطالعه می کنیم به یک نکته اشاره لطیف دارند و آن مسئله معنویت در جامعه اسلامی و اخلاق نرم افزار اصلی تمدن نوین اسلامی است.
ما امروزه شاهد آن هستیم بار ها و بارها رهبر عزیزمان مسئله سبک زندگی اسلامی را مکرر تذکر دادن به جامعه چون می دانیم که پایه تمدن نوین اسلامی مبنای تغییر سبک زندگی اسلامی است سبک زندگی و تحقق سبک زندگی اسلامی است .
ما اگر بخواهیم جامعه مان را بسازیم باید سبک های دیگر و روش های دیگر را کنار بگذاریم و مسیر جامعه را بر مبنای اخلاق و بر مبنای معنویت باید سامان بدهیم .
بر همین اساس است که ما باید بپذیریم که نرم افزار اصلی این تمدن نوین همین مسئله ایست که در بعثت انبیا و در فلسفه ی بعثت به آن اشاره شده است که تذکیه و تربیت مبنای یک جامعه سازی است.
همانگونه که پیغمبر اسلام فرمودند در روزهای آغازین در آغاز حرکت نوپایی اسلامی همین مسئله را متذکر می شوند.


پیام دوم بعثت انبیاء و بویژه بعثت خاتم انبیاء مسئله آزادی انسان از قیود اسارت است جامعه اسلامی را باید از قید و بندها آزاد نمود اگر جامعه اسلامی از اسارت طاغوت و فسخ و همه الهه های دروغین خودش را آزاد کرد آمادگی این را پیدا می کند که این انسان بتواند مراحل را جلو برود باید این قل و زنجیر ها را از دست و پای بشر زدود و باز کرد بشر امروز گرفتار قید و بند ها یی است که نظام استکبار جهانی به دست و پای او بسته است بشر امروز در زیر قل و زنجیر اسارت و بردگی نظام سلطه جهانی قرار دارد جوانان را می خواهند در قید و بند اسارت فرار دهند و آنها را اسیر و دربند شهوت ها و خواسته های نفسانی خودشان قرار دهند پس ما امروزه به عنوان دومین پیام از بعثت پیغمبر اسلام با اشاره به آیه که پیغمبر عزیز اسلام آمد و این قل و زنجیرها را از دست و پای بشریت بار کند و انسانهایی را که تحت بردگی و در یوز بردگی هوا ها و خواسته های نفسانی بودند پیغمبر اینها را آزاد کرد این قل و زنجیر ها ی اسارت انسان را از دست و پای او باز کرد .
امروز جوانان انقلابی و مومن ما کسانی که مخاطب اصلی بیانیه گام دوم رهبر عزیز و فرزانه انقلاب و چشم امید جامعه اسلامی ما به همین جوانان است امروز از مهم ترین وظایف آنها این است که باید تلاش کنند اول قل و زنجیرها از دست و پای خودمان باز کنیم و بعد از دست و پای همه کسانی که باید مسیر انقلاب اسلامی و تحقق تمدن نوین اسلامی را باید دنبال کنند باز کنیم.
انتهای پیام/ز 744

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار