کد خبر: ۹۴۸۶۲۷
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۸ 14 March 2021

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از فارس ، طرح مسکن مهر سال‌ها پیش برای خانه‌دار شدن افراد کم درآمد و قشر ضعیف جامعه پایه‌ریزی شد و بسیاری از خانوارها را نسبت به سرپناه شدن امیدوار کرد.

دولت نهم در اقدامی ضربتی برای خانه‌دار کردن افراد ضعیف جامعه دست به کار شد و در همه شهرهای کشور مسکن مهر را پایه‌ریزی کرد.

 بر خلاف بسیاری از نقاط کشور و استان اجرای این طرح اما در دهدشت از همان ابتدا با جانمایی که داشت راه مشکلات را پیش روی متقاضیان باز کرد؛ اختصاص زمین‌های حاشیه شهر در منطقه‌ای به نام برج علیشیر برای احداث 912 واحد مسکن مهر فراهم نمودن زیرساخت‌ها را دشوار کرد.

موضوعی که فرماندار کهگیلویه از آن به اشتباه تاریخی نام برده و در نشست شورای مسکن ملی گفته بود که جانمایی طرح ملی مسکن این بار نباید به سرنوشت مسکن مهر دچار شود.

 حالا با گذشت بیش از یک دهه از آغاز ساخت واحدهای مسکن مهر قفل این واحدها همچنان در انتظار کلید تدبیر است تا خواسته‌ها و نگرانی‌های ساکنانی که به ناچار در واحدهای ناقص سکونت دارند و دغدغه‌های متقاضیانی که هنوز واحدی تحویل نگرفتند مورد توجه قرار گیرد.

پای درد ودل ساکنان سایت۹۱۲ واحدی دهدشت در برج علیشیر که می‌نشینی  اینقدر از بی‌مهری‌ها حرف دارند که برای شنیدن آن وقت کم می‌آید.

یکی از ساکنان مسکن مهر که پنج سالی می‌شود کلید واحد خود را تحویل گرفته است به فارس گفت: طی این پنج سال بار مشکلات موجود امان از ما برید و روزی نیست که با خیال آسوده سر بر بالین بگذاریم.

وی افزود: از سقف خانه‌مان آب چکه می‌کرد کسی هم پاسخگوی این مشکل نبود مجبور شدیم خودمان دست به کار شویم و آن را تعمیر کنیم.

وی لوله‌کشی آشپزخانه را دارای ایراد اساسی دانست و گفت: مشکلات و نواقص دیگری هم وجود دارد و زندگی ما به خاطر این نواقص در تنگناست.

 افشین دیگر شهروند مسکن مهر گفت:ضعیف بودن مصالح بکار رفته در واحدها باعث شده همسایه‌ها با کوچکترین حرکتی باعث مزاحمت یکدیگر شوند.

این خانم خانه‌دار افزود: صدای راه رفتن عادی ساکنان طبقه بالا آسایش واحد پایین را بر هم می‌زند این مشکل در مواقعی که یکی از همسایه‌ها مهمان داشته باشد غیر قابل تحمل می‌شود.


متقاضی دیگری که هنوز واحدش را تحویل نگرفته و از وعده و وعیدهای بی‌شمار مسؤولان به ستوه آمده است در پاسخ به خبرنگار فارس به جمله «چه بگویم از این همه درد» اکتفا کرد و بغضش شکست.یکی دیگر از ساکنان مهر نیز با برشمردن برخی از مشکلات از قبیل نبود پارکنیگ، نبود آسانسور و نفوذ آب به دیوارها گفت: سرو صدا به راحتی در واحدها منتقل می‌شود و ما را اذیت می‌کند.

با وجود اینکه همه واحدهای تحویل شده در سایت مسکن مهر دهدشت دارای نقص و ایراد فنی بوده و بسیاری دیگر از متقاضیان هنوز در آرزوی خانه‌دار شدن هستند مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد از جشن پایان مسکن مهر در استان می‌گوید.

البته این ادعا تازگی ندارد و پیش از این نیز مدیرکل در سفر وزیر راه و شهرسازی که از او درباره مشکلات مسکن مهر سؤوال پرسید گفته بود که در استان ما هیچ مشکلی وجود ندارد.

به گزارش فارس؛ اما علاوه بر ساکنان مسکن مهر این بار نوبت پیمانکاران رسید تا در سفر نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد به شهر دهدشت نزد نماینده رهبری در استان تظلم خواهی کنند.

یکی از پیمانکاران در این دیدار گفت: مسکن مهر در شهر دهدشت فلسفه‌ای به غیر از سایر نقاط کشور دارد تعدادی از منازل در سال 92 و 93 آماده تحویل بودند اما چون خدمات آماده نبود متقاضیان تحویل نگرفتند.

وی ادامه داد: این منازل 8 سال پیش تکمیل شده بودند اما چون تحویل نگرفتند همه تاسیسات به یغما رفت و بسیاری از وسایل و لوازم را از مسکن مهر دزدیدند.

این پیمانکار مسکن مهر دهدشت گفت: به ما حق نگهبانی ندادند و لوازم هم به سرقت رفت و اکنون باید این وسایل را به قیمت گزاف و سرسام‌آور خریداری کرده و جایگزین کنیم که ما به التفاوت قیمت لوازم میان آن سال‌ها و این ‌سال‌‌ها سر به جهنم می‌گذارد.

وی افزود: تعدادی را که مقرر کرده بودند و در تعهد ما بود تحویل دادیم و اکنون به دنبال مطالبات خود هستیم زندگی خودمان ار باختیم اما اکنون تا مطالبات ما را ندهند بقیه را تکمیل نخواهیم کرد و تحویل نمی‌دهیم.

در این دیدار فرماندار هم خطاب به پیمانکاران گفت که حق ندارید در این بین حق مردم را پایمال کنید.

امام جمعه دهدشت هم با انتقاد شدید از چنین وضعیتی گفت که پیمانکاران و راه و شهرسازی در این بین مردم را گروگان گرفته‌ا‌ند پیمانکار می‌گوید حقم را دریافت نکرده‌ام و راه و شهرسازی می‌گوید پرداخت کرده‌ام پیمانکار و راه و شهرسازی روی هم ریخته‌‌اند و بهانه دارند که مردم برای قسط بندی نمی‌آیند الان در مسکن مهر دهدشت جنگ میان راه و شهرسازی و پیمانکار است و در این بین تنها مردم بی‌نوا ضربه می بینند.

 آیت‌الله سید نصیر حسینی نماینده ولی‌فقیه در استان در این نشست از مسئولان خواست تا یک بار برای همیشه مشکل مسکن مهر شهر دهدشت را برطرف کنند.

به گزارش فارس؛ تنها چند ماه بیشتر از عمر دولت دوازدهم و کابینه دوم دولت تدبیر و امید باقی نمانده و مسکن مهر دهدشت که همه کارهای اصلی آن در دولت قبل انجام گرفته بود در این هشت سال به سرانجامی نرسید تا نشان داده شود که دولت تدبیر و امید اولا عزم آن چنانی برای رفع مشکلات مسکن مهر نداشته و دوم این که اگر عزمی هم بوده مسئولان توانی برای رفع مشکلات نداشتند و دود این سهل‌انگاری و بی‌تدبیری تنها به چشم مردم محروم و مستضعف رفته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار