مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان تهران از نجات جان بانوی کوهنورد ۳۰ ساله گرفتار شده در ارتفاعات شمال تهران توسط نجاتگران این نهاد خبر داد.
کد خبر: ۹۴۸۵۸۸
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۸ 14 March 2021

 

شاهین فتحی اظهار کرد:ساعت ۲۲ روز جمعه ۲۲ اسفندماه ۱۳۹۹ با تماس مردمی که با تلفن ۱۱۲ امداد و نجات هلال احمر صورت گرفت، گزارشی به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات های هلال احمر استان مبنی بر مفقود شدن بانوی کوهنوردی ۳۰ ساله که در حین صعود انفرادی به سوی قله توچال در ارتفاعات شیرپلا و در منطقه یال امیری مسیر را گم کرده، به این جمعیت اعلام شد.

وی افزود: بلافاصله با اطلاع به هلال احمر شهرستان شمیرانات، دو تیم عملیاتی جستجو و نجات کوهستان از پایگاه های امداد و نجات دربند و کلکچال به منطقه اعلامی حدودی اعزام شدند.

فتحی گفت: عملیات جستجو ۱۴ ساعت به طول انجامید و در نهایت نیروهای عملیاتی توانستند، جان کوهنورد را نجات دهند.

 

وی افزود: این در حالی است که با توجه به اینکه در ۴۸ ساعت اخیر، اوج بارش برف و وقوع کولاک را در پایین دست و علی الخصوص در ارتفاعات شاهد بودیم و هشدارهای اعلامی از سوی هواشناسی و اطلاعیه های فدراسیون کوهنوردی مبنی بر عدم صعود کوهنوردان در این شرایط خاص و حادثه ساز آب و هوایی را داشته ایم.


وی افزود: نجاتگران کادر و داوطلب این دو تیم با جستجوی بی وقفه در اوج بارش برف و دید بسیار محدود و احتمال وقوع بهمن در ارتفاعات، تا ساعت ۷ صبح روز شنبه موفق به یافتن کوهنورد گمشده نشدند و بلافاصله با جایگزینی دو تیم دیگر و با پشتیبانی تیم واکنش سریع هلال احمر استان تهران، ادامه عملیات در روز شنبه ۲۳ بهمن ماه با حضور سه تیم عملیاتی جستجو و نجات ادامه پیدا کرد.


وی تصریح کرد: پس از ساعت ها عملیات جستجوی سخت و طاقت فرسا در شب و وجود مه و ساعتها برف کوبی برای رسیدن به کوهنورد گم شده، این بانو در ساعت ۱۴ توسط تیم های حاضر در منطقه رویت شد که پس از بررسی های اولیه مشخص شد دچار سرمازدگی شدید و افت فشارخون شده است که با انجام اقدامات اولیه امدادی، به پایین کوه منتقل گردید که با توجه به عدم وجود آسیب جسمانی، خوشبختانه با رضایت شخصی مرخص شد و این عملیات با موفقیت به پایان رسید.

توچال با ارتفاع۳٬۹۶۳در شمال استان تهران است که بخشی از دامنهٔ رشته‌کوه البرز می‌باشد. دامنهٔ جنوبی توچال در مجاورت شهر تهران و قلّهٔ آن نیز مشرف به این شهر است. این قلّه در جنوب منطقهٔ کوهستانی البرز مرکزی و بر روی خط‌الرأس شرقی - غربی واقع شده است.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار