مدیرکل هواشناسی استان البرز گفت: با توجه به روند سریع افزایش دمای هوا و حجم بارش برف هشدار یخبندان و سقوط بهمن در استان البرز صادر شد.
کد خبر: ۹۴۸۵۶۲
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۲ 14 March 2021

به گزارش «تابناک البرز» آرش بهاروند احمدی در خصوص وضعیت هوای استان البرز اظهارداشت: طبق آخرین الگوی هواشناسی با توجه به روند سریع افزایش دما و حجم بارش برف در ارتفاعات و جاده‌های کوهستانی یخبندان، لغزندگی جاده‌ و سقوط بهمن مورد انتظار است.

وی با بیان اینکه منطقه اثر ارتفاعات و جاده‌های کوهستانی استان است، افزود: این مخاطرات تا پایان هفته ادامه دارد.

مدیرکل هواشناسی استان البرز با بیان اینکه توصیه می‌شود کوهنوردان با توجه به شرایط جوی از هرگونه صعود به ارتفاعات و قلل البرز مرکزی خودداری کنند، بیان کرد: از توقف در دامنه کوه‌ها و جاده‌های کوهستانی اجتناب کنند و در حین گذر خودروی خود را به زنجیر چرخ و وسایل گرمایشی مجهز کنند.

بهاروند احمدی با توجه به جریانات شرق و جنوب شرقی در سطوح میانی در برخی ساعات با افزایش آلاینده‌ها روبرو هستیم، تصریح کرد: این موضوع سبب قرار گرفتن کیفیت هوا در سطح نا سالم برای گروه‌های حساس شود.

وی با بیان اینکه توصیه می‌شود از انجام هر کاری که سبب افزایش آلودگی می‌شود باید خودداری شود، خاطرنشان کرد: منطقه اثر کلانشهرهای استان بوده و این وضعیت تا اواسط هفته ادامه دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار