رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان ایلام
رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان ایلام گفت: بعد از مراسم افتتاحیه چهارمین جشنواره ملی تئاتر شرهانی،نمایش ۶۳۰۰ ثانیه به نویسندگی و کارگردانی مصطفی کولیوندی در گلزار شهدای گمنام دهلران به عنوان اجرای افتتاحیه به نمایش درآمد.
کد خبر: ۹۴۸۵۶۰
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۵ 14 March 2021

به گزارش تابناک ایلام؛ سعید خیرالهی عنوان کرد: نمایش "اوراقچی" به نویسندگی و کارگردانی مالک آبسالان از شهرستان دهلران اجرا شد و هر دو اثر با استقبال مردم هنردوست دهلران ضمن رعایت پروتکل های بهداشتی همراه بود.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان ایلام اظهار داشت: قرار است از روزهای آینده در استان های مختلف کشور همه اجراهای جشنواره به صورت لایو از صفحه اینستاگرام جشنواره پخش گردد.

همچنین، حجت الاسلام و المسلمین موسوی، امام جمعه دهلران، جشنواره تئاتر شرهانی را نگینی درخشان برای شناسایی دهلران در کشور و به ویژه حوزه ایثار و مقاومت دانست.

عسگری فرماندار دهلران ابراز امیدواری کرد که این رویداد مهم هنری، در آینده نزدیک تبدیل به نقطه عطفی در میان جشنواره های تئاتر سراسر کشور شود.

همچنین مهندس بهزاد علیزاده نماینده مردم دهلران، دره شهر، آبدانان و بدره و رئیس مجمع نمایندگان استان، در پیامی به مناسبت آغاز چهارمین جشنواره ملی تئاتر خیابانی شرهانی در دهلران آورده است:

شهیدان رابه نوری ناب شوییم
درون چشمه مهتاب شوییم
شهیدان همچون آب چشمه پاکند
شگفتا آب را با آب شوییم

حلول چهارمین جشنواره ملی تئاتر خیابانی شرهانی را صمیمانه به اهالی گرانقدر این هنر فاخر تبریک عرض نموده، بدون شک این جشنواره که مزین به نام شرهانی که قطعه ای از بهشت مشهد شهدای ایران اسلامی است و سند ایثار و مقاومت وازجان گذشتگی فرزندان این آب خاک در جنگ تحمیلی نابرابر مقابل رژیم بعث و استکبار جهانی می باشد از خداوند منان موفقیت دست اندرکاران جشنواره ارزشی را در این رسالت خطیر خواستارم. و از اینکه به واسطه بیماری کرونا برگزیدگان در استان های خود به اجرای نمایش می پردازند فرصت مناسبی است تا نام یاد دهلران ومقاومت مردمان شهید پرورش در سطح کشور طنین انداز شود.

چهارمین جشنواره ملی تئاتر شرهانی طی اسفند ۹۹ و فروردین ۱۴۰۰ در ۸ استان کشور برگزار می شود.

جشنواره تئاتر شرهانی همه ساله اسفندماه به میزبانی شهرستان دهلران برگزار می شود که امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا بصورت غیر حضوری اجرا خواهد شد./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار