هرچند کرونا در کشور ثباتی نسبی به خود گرفته است، اما شیوع ویروس جهش یافته انگلیسی و البته روند افزایشی و تند بیماری در برخی استان‌ها مانند خوزستان هنوز پابرجاست و به گفته وزارت بهداشتی ها شرایط همچنان شکننده است. از طرفی متاسفانه در آستانه آمدن بهار، طبق گفته وزارت بهداشتی‌ها میزان رعایت پروتکل‌های در کشور کاهش یافته است. این درحالی است که بین کاهش عمل به توصیه‌های بهداشتی و افزایش موارد ابتلا، بستری و به دنبال آن افزایش در موارد مرگ و میر ناشی از کرونا، رابطه مستقیم و معنی‌داری وجود دارد.
کد خبر: ۹۴۸۳۵۴
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۴ 13 March 2021

۳ استان در پایین‌ترین سطح رعایت پروتکل‌های بهداشتی/وضعیت رعایت در اماکن "عمومی" و "صنایع".

به گزارش تابناک سمنان امروز دکتر علیرضا رییسی- سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرد که ویروس جهش یافته در ۲۸ استان کشور شناسایی شده و در حال گردش است. در عین حال در سطح کشور وضعیت فعلی اغلب استان‌ها نسبتا پایدار است، اما این شرایط شکننده است و باید به دقت این وضعیت را حفظ کنیم.

با وجود این هشدارها اما، سخنگوی وزارت بهداشت، چندی پیش در گفت‌وگو با ایسنا، از کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور خبر داد و گفت: میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور به کمترین حد خود از آبان ۹۹ تاکنون رسیده و این در آستانه عید نوروز هشدار مهمی است.

با توجه به نمودارهای منتشر شده از سوی معاونت بهداشتی وزارت بهداشت، در حال حاضر میانگین میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور تا بیستم اسفند ماه به ۶۰.۴۲ درصد رسیده است.

 

 

درصد رعایت پروتکل‌ها را در بازه ۱۳ تا ۲۰ اسفند ماه به تفکیک شهرها می‌توانید در تصویر زیر ببینید. همانطور که در تصویر مشخص شده است، میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شش شهر آذربایجان غربی، گیلان، ایلام، همدان، چهارمحال بختیاری و سیستان و بلوچستان بین ۳۶ تا ۶۲ درصد است. همچنین در هفت شهر  کردستان، لرستان، گلستان، خوزستان، کهگیلویه و بویر احمد، فارس و خراسان رضوی میزان رعایت پروتکل های بهداشتی بین ۵۳ تا ۵۹ درصد بوده است.

در عین حال میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی تا بیستم اسفند ماه در شهرهای آذربایجان شرقی، سمنان، کرمانشاه، زنجان، مرکزی، قم، مازندارن، البرز، اصفهان، خراسان شمالی، بوشهر، هرمزگان، کرمان و خراسان جنوبی بین ۶۰ تا ۶۶ درصد بوده است. همچنین در شهرهای اردبیل، قزوین، تهران و یزد میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی ۶۷ تا ۷۳ درصد بوده است.

 

 

در نمودار زیر می توانید مقایسه‌ای از وضعیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی با تعداد موارد ابتلا به بیماری کرونا را مشاهده کنید.

همانطور که بارها اعلام شده است، بین کاهش عمل به توصیه‌های بهداشتی و افزایش موارد ابتلا، بستری و به دنبال آن افزایش در موارد مرگ و میر ناشی از کرونا، رابطه مستقیم و معنی‌داری وجود دارد.

 

 

طبق اعلام معاونت بهداشت، در حال حاضر استان‌های سیستان و بلوچستان، چهارمحال بختیاری و آذربایجان غربی کمترین میزان رعایت پروتکل‌ها را داشته و در مقابل قزوین، یزد و تهران بیشترین میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی را به خود اختصاص داده‌اند.

 

 

طبق اعلام معاونت بهداشت میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در اماکن عمومی کشور در بیستم اسفند ماه به این صورت است:

سامانه مسافربری درون شهری ۶۳.۰۷ درصد، پاساژ ۷۲.۸۰ درصد، سامانه مسافربری برون شهری ۷۳.۹۱ درصد، پیشخوان دولت ۷۵.۱۷ درصد، نانوایی ۷۶.۵۷ درصد، پلیس+۱۰ نزدیک به ۷۶.۹۶ درصد، آرامسان ۷۷.۶۰ درصد، جایگاه سخوت ۸۰.۹۹ درصد، داروخانه ۸۱.۸۴ درصد، بانک ۸۲.۰۸ درصد، فروشگاه‌های زنجیره‌ای ۸۲.۹۷ درصد، رستوران ۸۳.۱۴ درصد و ادارات و سازمان‌ها ۸۷.۳۷ درصد.

 

 

مقایسه درصد رعایت پروتکل های بهداشتی در صنایع کشور از تاریخ ۲۲ بهمن تا ۲۰ اسفندماه در نمودار زیر قابل مشاهده است:

طبق این نمودار میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در بیستم اسفند ماه، در صنایع ساخت و ساز ۶۷.۹۵ درصد، مراکز شماره گذاری و معاینه فنی ۷۴.۸۲ درصد، کارگاه ها و صنایع کوچک ۸۱.۲۰ درصد، صنایع نفت، گاز و انرژی ۸۴.۲۷ درصد، معادن ۸۵.۶۵ درصد، صنایع تولیدی و سایر صنایع ۸۵.۸۶ درصد و کشاورزی و دامپروری ۸۸.۳۸ درصد بوده است.

 

 

 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار