رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهرود گفت: رسانه ها با فضاسازی مناسب به ارتقای امنیت و سلامت انتخابات کمک کنند و همچنان در جهت‌گیری روشنگرانه برای انتخاب صحیح و درست از سوی مردم تلاش هدفمند داشته باشند.
کد خبر: ۹۴۷۳۸۱
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۱ 09 March 2021

رسانه‌های شاهرود با فضاسازی مناسب به سلامت و امنیت انتخابات کمک کنند

 

به گزارش تابناک سمنان رضا مهدیان روز سه شنبه در نشست هم اندیشی با خبرنگاران درباره انتخابات پیش رو ، با بیان اینکه رسانه ها در انتخابات نقش تعیین کننده دارند، گفت: نقش و تاثیر رسانه ها بر افزایش سطح آگاهی و تشویق به انتخاب اصلح بیشتر از گذشته در این دوران احساس می شود.

وی تاکید کرد: نقش مهم رسانه ها به عنوان جزیی از ساختار سیاسی، اجتماعی و فرهنگی به عنوان مهمترین پل ارتباطی و تاثیرگذار بر افکار عمومی در انتخابات مهم و تعیین کننده است.

وی همدلی، اتحاد و روشنگری را از عوامل مشارکت حداکثری در انتخابات برشمرد و تصریح کرد: نقش رسانه ها و فضای مجازی در روشنگری و هدایت افکار عمومی به ویژه اهمیت برخی موضاعات مانند انتخابات بر کسی پوشیده نیست.

مهدیان ادامه داد: در جریان انتخابات براساس نقش ذاتی مطبوعات و رسانه که همانا روشنگری و مطالبه گری از نامزدها در چارچوب قانون است، در دستور کار قرار گیرد.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهرود افزود: در دوران کنونی نشریات و فضای مجازی بخش جدایی ناپذیر زندگی مردم شده اند و به عنوان یکی از منابع اطلاعاتی فراگیر و گسترده در دسترس همگان قرار دارند.

وی به نقش رسانه ها در جریان انتخابات و شکل دهی افکار عمومی جامعه برای حضور و انتخابات اصلح اشاره کرد و گفت: وجود رسانه ها در هر جامعه یک مقوله تشریفاتی نیست بلکه در زمان های حساس آنان نقش پررنگی درشکل گیری و پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی ایفا کرده اند.   

مهدیان انتخابات را یکی از مظهرهای مهم مردم سالاری دینی خواند و اظهار داشت: وظیفه رسانه ها قبل از رویدادهایی مانند انتخابات این است که برای حضور پرشور همراه با شعور و آگاهی مردم تلاش کنند.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهرود تصریح کرد: نشریات، خبرگزاری ها و رسانه های مکتوب از جمله شنیداری و دیداری در این شهرستان همواره با تمام ظرفیت کنار مردم و مسوولان حاضر بوده و برای پیشبرد اهداف نظام جمهوری اسلامی تلاش کرده اند.

به گفته وی، چهار پایگاه خبری، چهار خبرگزاری، ۱۳ نشریه محلی، ۲۵ دفتر نمایندگی، ۷۰ کانون فرهنگی و هنری، ۱۰ کیوسک مطبوعاتی و بیش از ۹۰۰ کانال در فضای مجازی در حوزه های مختلف در شهرستان شاهرود فعالیت دارند.

در این نشست که با حضور خبرنگاران و جمعی از مسوولان شهرستان برگزار شد، دیدگاه های خبرنگاران در خصوص پوشش برنامه های انتخاباتی و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات بحث و تبادل نظر شد. 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایرنا

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار