معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کرمانشاه با اشاره به طرح «کوچ» وزارت آموزش پرورش برای جلوگیری و مهار اضافه وزن و چاقی دانش آموزان گفت: میانگین اضافه وزن دانش آموزان قبل از بحران کرونا، ۲۱ درصد بود که به ۳۱ درصد رسیده است و این سلامت دانش آموزان را به خطر انداخته است.
کد خبر: ۹۴۶۴۷۵
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۱ 07 March 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا، ماشاالله پروین در نشست مشترک مدیران‌کل و معاونان آموزش و پرورش و صدا و سیما استان کرمانشاه با اشاره به اینکه طبق آمار ۷۴ درصد بیماران حاد کرونایی اضافه وزن داشته اند، چاقی را مادر بیماری به ویژه دیابتی و قلبی دانست و افزود: یکی از دغدغه ها آموزش و پرورش حفظ سلامت دانش آموزان و کنترل اضافه وزن آنها است زیرا بدون سلامت آنها نمی توانند آموزش ببینند.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش در بستر فضای مجازی و شبکه شاد برای ورزش کردن دانش آموزان برنامه‌های مختلفی اجرا می‌کند، از صدا و سیما خواست در این زمینه با آموزش و پرورش هم افزایی بیشتر داشته باشند.

پروین همچنین با اشاره به پایان سال و مراسم چهارشنبه آخرسال از صدا و سیما خواست در روشنگری و اطلاع رسانی به خانواده برنامه‌های متعددی تهیه کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه نیز در این نشست با اشاره به شیوع بحران کرونا و تعطیلی مدارس گفت: صدا و سیما در این دوران در بحث آموزش درسی دانش‌آموزان هم‌افزایی با آموزش و پرورش سنگ تمام گذاشت.

مجید یزدان پناه از پخش برنامه‌های درسی و راه‌اندازی استودیو کلاس درس در بستر شبکه زاگرس کرمانشاه در دوران بحران کرونا قدردانی کرد و افزود: صدا و سیما کرمانشاه در این بحران در اطلاع رسانی و در اختیار گذاشتن امکانات خود انصافا در کنار آموزش و پرورش استان بوده است.

وی همچنین به اهمیت بالای اطلاع رسانی برنامه های آموزش و پرورش به خانواده ها و دانش آموزان در وضعیت کرونایی اشاره کرد و گفت: ما تاثیر فراوان اطلاع رسانی در بحران زلزله را دیدیم و توانستیم با استفاده از اطلاع رسانی این بحران، سرانه آموزشی را در مناطق زلزله زده استان به بالای میانگین کشوری برسانیم.

یزدان پناه در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت آموزش حضوری پایه های اول و دوم دبستان اشاره کرد و گفت: کلاس‌های اول و دوم پایه و بنیان تحصیلی دانش آموزان را شکل می دهند اگر درس این پایه ها برای دانش آموزان درست جا نیفتد تا پایان مقاطع تحصیلی با مشکل مواجه خواهند شد و این واقعیتی است در بستر فضای مجازی دانش آموزان اول و دوم نمی توانند درس فرا بگیرند. آنها حتما باید سرکلاس حاضر باشند تا یاد بگیرند به همین جهت است اطلاع رسانی صدا و سیما برای تغییر ذهنیت والدین و حضور آنان سرکلاس ضروری است.

۷۰ رشته تربیتی، پرورشی در آموزش و پرورش کرمانشاه اجرا می‌شود

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان کرمانشاه نیز در این نشست از پتانسیل و ظرفیت های مختلف فرهنگی، آموزشی، هنری، قرآنی و آوایی این معاونت در راستای تولید محتوا برنامه های صدا و سیما خبر داد و گفت: این معاونت حدود ۷۰ رشته در زمینه های مختلف با ۹۰ هزار ساعت نفر آموزش سالیانه در دست اجرا دارد که می تواند ظرفیت بسیار بالای را در اختیار برنامه های صدا و سیما قرار دهد.

سید مجتبی موسوی همچنین به برنامه های محتوایی این معاونت در بستر فضای مجازی مانند پخش کلیپ و فیلم کوتاه در زمینه تربیتی دانش آموزان اشاره کرد و گفت: آموزش و پرورش در راستای ارتقای سبک مهارت های زندگی، توانمندسازی، سبک زندگی ایرانی، اسلامی، پرداختن به آسیب های اجتماعی برنامه های متعددی در دست تهیه دارد و در این زمینه ۲ نهاد می توانند هم افزایی بالایی در استفاده از ظرفیت هم داشته باشند.

موسوی همچنین از صدا و سیمای کرمانشاه خواست دانش آموزان، معلمان نمونه، نخبه، خلاق و نوآور استان را در راستای ارتقای فرهنگ جامعه و همچنین تشویق دانش آموزان و معلمان برنامه های متعدد ویژه ای تهیه و به جامعه معرفی کند.

وی همچنین خواستار تشکیل یک کمیته اجرایی مشترک برای پیشبرد برنامه های تفاهمی بین سازمان صدا و سیما و آموزش و پرورش استان شد.

دانش آموزان را به سمت انتخاب رشته های فنی هدایت کنیم

همچنین محمدرضا بسامی معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان کرمانشاه در این نشست خواستار توجه بیشتر خانواده ها به انتخاب رشته دانش آموزان با اطلاع رسانی صدا و سیما شد و گفت: باید با برنامه سازی و آگاه سازی دانش آموزان را به سمت انتخاب رشته های فنی و حرفه ای سوق دهیم که هم به نفع خودشان است و هم به نفر جامعه و کشور است.

بسامی در بخش دیگری از سخنان خود از ارایه کلاس های کنکور رایگان صدا و سیما قدردانی کرد و گفت: طی سه سال گذشته وضعیت بحرانی کنکوری استان چهار پله با اجرای مختلف ارتقا یافته است اما همچنان نیاز به توجه بیشتری در این زمینه هستیم.

در ادامه این نشست «هرمز نوروزی‌فرد» معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان کرمانشاه نیز با اشاره به اینکه این معاونت ۲ سال پیاپی در امر ریشه کردن بی سوادی بزرگسال در کشور رتبه اول کسب کرده است، با قدردانی از صدا و سیما کرمانشاه در توجه به سوادآموزی خواستار توجه و هم افزایی بیشتر به نهضت سواد آموزی و فرهنگ سازی در این حوزه شد.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت حدود ۳۵۰ هزار دانش آموز و ۲۶ هزار معلم دارد.



منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار