مهدی عبدالمالکی خبر داد:
رییس سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری کرمانشاه گفت: با توجه به اینکه سال ۱۴۰۰توسعه فضا‌های ورزش همگانی در شهر است و در بهار سال آینده در هر منطقه شهرداری یک پیست دوچرخه‌سواری ساخته و احیا خواهد شد.
کد خبر: ۹۴۶۳۵۹
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰ 06 March 2021

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، مهدی عبدالمالکی امروز روز شنبه در یک نشست خبری اظهار کرد: توسعه ورزش همگانی یکی از ضرورت‌ها برای کرمانشاه است علاوه بر دوچرخه‌سواری در رشته‌های مانند بسکتبال، والیبال و سایر رشته‌های و با همکاری مسوولان مربوطه برنامه‌های زیادی را اجرایی می‌کنیم.

وی خاطر نشان کرد: سازمان فرهنگی بعد از ورود به حوزه کارآفرینی شهری و توانمندسازی افراد در مناطق حاشیه‌نشین شهر، فرهنگسرای دولت‌آباد را راه‌اندازی کرد و در سال آینده هم فرهنگسراهای کرناچی و حکمت‌آباد به بهره‌برداری می‌رسد تا علاوه بر توانمندسازی و درآمدزایی به بهبود رفتار مردم در حاشیه شهر کمک کند.

عبدالمالکی تصریح کرد: در همین راستا و در بهار ۱۴۰۰ فرهنگسرای تخصصی کودک و نوجوان در بوستان معلم کرمانشاه راه‌اندازی می‌شود و بعد از آن می‌توانیم موزه عروسک شهر کرمانشاه را هم در آن افتتاح کنیم.

معاون فرهنگی شهرداری کرمانشاه اظهار کرد: ما با کمک آموزش و پرورش ۷۰ درصد تمرکز خود را روی آموزش پایه گذاشتیم تا در آینده با شهروندانی مواجه شویم که انتظارات ما را در شهر برآورده کنند در همین راستا سه پروژه کلان را اجرایی کردیم که در طرح «شهریاران فرهنگ» ۹ انجمن شامل ۹۵۰ دانش‌آموز مستعد کرمانشاهی به عنوان سفیران فرهنگی شهر فعالیت می‌کنند و این دانش‌آموزان مستعد در هر رشته‌ای مورد حمایت قرار می‌گیرند تا این استعداد پرورش یافته و در کنار آن مفاهیم حوزه شهروندی هم منتقل شود.

وی افزود: ساخت عروسک «شمامه» یکی دیگر از اقدامات ما بود تا به زبان طنز و نمایش مفاهیمی مانند ترافیک شهری، محیط زیست و سایر نکات را به کودکان و نوجوانان انتقال دهیم.

عبدالمالکی اظهار کرد: این اخبار به لحاظ جامعه‌شناختی اثرات منفی و نگران‌کننده‌ای به همراه دارد و ما در سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری در مقابل این اتفاق به دنبال ایجاد حس تعلق خاطر شهروندان به شهر هستیم که در این راستا تقویم ۳۶۵ روزه‌ای از سرمایه‌های انسانی، مکانی و سرمایه‌های ناملموس کرمانشاه را تهیه و تدوین کردیم.

وی  ابراز کرد: یکی از بهترین راه‌های توسعه اقتصادی در کرمانشاه ورود هر گردشگر می‌تواند ۱۱ شغل را به طور مستقیم درگیر کند و براین اساس توانستیم اعتماد دفتر ملی یونسکو را جلب کنیم تا کرمانشاه هم کاندید شهر جهانی خوراک باشد و به احتمال زیاد این برند نصیب کرمانشاه می‌شود.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار