برای اولین بار در هرمزگان :
تابناک-برای اولین بار در تاریخ مطبوعات هرمزگان، جمعی از رسانه های استان با انعقاد تفاهم نامه ی همکاری مشترک، در راستای ارتقا فرهنگ مطالبه گری و پیگیری مطالبات مردمی تا کسب حصول نتیجه متعهد گردیدند.
کد خبر: ۹۴۶۱۸۱
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۷ 06 March 2021

به گزارش خبرنگار تابناک هرمزگان، یعقوب دبیری نژاد مدیرمسئول روزنامه و یکی از امضا کنندگان این تفاهم نامه گفت: استان هرمزگان از نظر تعداد رسانه های فعال در استان یکی از پر رسانه ترین استانهای کشور است اما عدم حمایت مناسب متولیان امر و حتی گاهاً جهت گیری مسئولین دولتی در اختلاف سلیقه های جزئی باعث گسترده تر شدن دامنه مشکلات و اختلافات موجود میان رسانه ها شده است و قطعا تنها بهره بردار این مشکلات مسئولین امر بوده و آسیب این مهم هم متوجه جریان رسانه ای و مطالبه حقوق طبیعی مردم استان است. از طرفی ممکن است مطالبه گری هر رسانه بصورت جدا و جزیره ای نتیجه مورد نظر را حاصل نکند لذا تصمیم گرفته شد تا تعدادی از رسانه های استان، علی رغم وجود برخی اختلاف سلیقه ها، بر روی نقطه مشترک خود که مطالبه حقوق مردم و رصد عملکرد مسئولین است متمرکز شوند و تفاهم نامه ای را منعقد نمایند که طی آن با هم افزایی هر بخش از ظرفیت های رسانه ای خودشان اتفاق خوبی را رقم بزنند.
مدیرمسئول روزنامه دریا گفت: در این تفاهم نامه همه انواع رسانه های مکتوب و دیجیتال و سراسری و منطقه ای و استانی حضور دارند که در همین راستا در مرحله اول انعقاد این تفاهم نامه روزنامه منطقه دریا با گستره جنوب کشور ، روزنامه سراسری رویداد امروز، تلویزیون اینترنتی هرمزگان تی وی، پایگاه خبری تابناک در استانهای هرمزگان و بوشهر چهار پایگاه خبری دیگر و چندین هفته نامه فصلنامه، بایکدیگر همکاری مشترک خواهند داشت و ان شالله با حضور سایر همکاران رسانه ای شاهد نقش پررنگ تر رسانه ها در تصمیم سازی و تصمیم گیری مدیران باشیم.
دبیری نژاد در پاسخ به این سوال که نحوه انتخاب این رسانه ها به چه صورت بوده است گفت: هیچ محدودیتی برای همکاری متقابل حتی برای شهروندان عادی و شهروند خبرنگاران وجود نخواهد داشت و از همه افرادی که دغدغه ارتقا فرهنگ مطالبه گری را دارند در این مسیر دعوت می کنیم.
مریم پاسالار سرپرست پایگاه خبری تابناک هرمزگان نیز در حاشیه امضا این تفاهم نامه گفت: انعقاد این تفاهم نامه وام دار هیچ دسته و گروه سیاسی در هرمزگان نیست و صرفاً در راستای منشور اخلاقی خود که بیان مسائل و مشکلات اجتماع و اقشار مختلف مردم منطقه جنوب کشور است حرکت می کند، لذا در این تفاهم نامه بر همکاری مشترک در خصوص تولید محتوا و انتشار همزمان آن در راستای ایجاد جریان رسانه ای مشترک تاکید شده است و برای این جریان سازی غیر از خواست مردم هیچ فشار دیگری بر سیاستگذاری ها تاثیر گذار نخواهد بود.


سیروان کوهی دیگر امضا کننده این تفاهم نامه و مدیرمسئول هفته نامه جنوب ایران و پایگاه خبری جنوب مثبت وتابناک بوشهر گفت: رسانه های امضا کننده این تفاهم نامه داری انواع ظرفیت های مختلف رسانه های مکتوب و برخط و تصویری هستند که هریک دارای مخاطب خاص خود می باشند و از نظر امکانات سخت افزاری و زیر ساختی نیز حوزه های کاری کاملاً متفاوت از هم دارند. لذا فعالیت های انفرادی هریک از این رسانه ها شاید یکی از عواملی بوده است که تاکنون نتوانسته جایگاه واقعی و رسالت اصلی مطبوعات را ایفا کند. لذا یکی از بندهای مهم تفاهم نامه امضا شده ، موضوع همکاری های رسانه ای در راستای به اشتراک گذاری ظرفیت های سخت افزاری و همچنین آموزش و توانمندسازی نیروهای شاغل در این رسانه ها است. چرا که اعتقاد داریم برای حرکت در جهت ادای رسالت مطبوعاتی نباید معطل کمک هیچ شخصی خارج از خانواده رسانه ها باشد..

امیر بردبار سردبیر پایگاه خبری هرمزگان امروز و تلویزیون اینترنتی هرمزگان تی وی نیز با انتقاد از مواضع برخی مطبوعات و رسانه های محلی گفت: متاسفانه مشکلات موجود و عدم حمایت های قانونی برخی اصحاب رسانه را به سمت انجام برخی حرکت های غیرحرفه ای کشانده است و حتی گاهاً شاهدیم برخی رسانه ها به تریبونی برای روابط عمومی ادارات تبدیل شده اند و برخی ملاحظات باعث شده تا رسانه های خاص نه تنها جرات انتقاد از مدیران ضعیف را نداشته باشند حتی به تعریف و تمجید از آنها بپردازند. در نهایت با وجود چنین وضعیتی نباید توقعی غیر از وضعیت موجود از جمله آلودگی های زیست محیطی، بی توجهی صنایع به مسئولیت های اجتماعی، محرومیت های روستائیان و عدم شفافیت مدیران داشته باشیم چراکه رسانه های در جایگاه واقعی خود به وظیفه شان به خوبی عمل نکردند.

انتهای پیام/
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار