مدیر کل دفتر سیاسی و انتخابات استانداری در گفتگو با تابناک
احمدی : نظارت یکی از مولفه‌های مهم و اساسی کنترل مدیران و کاندیدا ها است که در دین هم بر آن بسیار تاکید شده است و ما اگر احساس کنیم عده ای قانون شکنی می‌کنند و می‌خواهند قانون را دور بزنند ، هم مسئولان اجرایی و هم مسئولان قضایی به آنها تذکر جدی جدی داده و برخورد قانونی صورت می گیرد.
کد خبر: ۹۴۶۱۶۴
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۷ 06 March 2021

در روزهای پایانی هفته گذشته نشست بخشداران با ستاد برگزاری انتخابات برگزار شد که این نشست به نوعی اولین نشست رسمی قبل از آغاز فرایند ثبت نام داوطلبین شوراهای شهر و روستا هم محسوب می شود . مدیر کل دفتر سیاسی و انتخاباتی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در پایان این نشست و در گفتگو با تابناک کهگیلویه و بویراحمد در خصوص این نشست اظهار داشت : مطابق معمول ، در جهت برگزاری انتخابات سالم و باشکوه در انخابات ادوار مختلف جلسات متعدد با فرمانداران و بخشداران برگزار می گردد که اولین نشست در راستای آغاز فرایند انتخابات 1400 با بخشداران استان برگزار شد .
مجید احمدی افزود : در این نشست از بخشداران خواسته شد بحث آسیب شناسی و مشکلاتی که امکان دارد در برخی مناطق یا حوزه ها مانع برگزاری انتخابات سالم شود را احصاء کنند و در جهت رفع آن ها تلاش نمایند.
احمدی ادامه داد : با توجه به ثبت نام شوراها باید قبل از فرایند ثبت‌نام ، معتمدین محلی هر بخش را انتخاب کنیم که در این خصوص به بخشدارن توصیه اکید شد که افرادی سالم و کسانی که افراطی در حوزه‌های سیاسی یا قومیتی نباشند و بتوانند با هیئت های نظارت تعامل داشته باشند انتخاب شوند که مشکلی در فرایند انتخابات ایجاد نکنند .
مدیر کل سیاسی و انتخاباتی استانداری گفت : با توجه به اینکه این نشست حول آسیب های انتخابات گذشته بود و با توجه به این نکته که تعدادی از بخشداران جدید بودند ، قانون تشکیلات و وظایف و انتخابات شوراهای روستایی توضیح داده شد.
وی ادامه داد : به بخشداران گفته شد که از هم اکنون همه امکانات و نیازمندی ها را مکتوب و پیش بینی داشته باشند و به ستاد انتخابات اعلام کنند تا در سریعترین زمان ممکن در رفع آن ها اقدام شود.
احمدی گفت : بحث اعتماد سازی یکی از مهمترین اقدامات بخشداران است که در این زمینه حق هیچ گونه جانبداری از افراد یا گروه های سیاسی یا قومیتی را ندارند همانگونه که در انتخابات قبل تاکید زیادی بر این نکته کردیم و خوشبختانه نتیجه خوبی هم گرفتیم .
وی تاکید کرد : به بخشداران گفته شده که در خصوص معتمدین دقت کنند افرادی انتخاب شوند که حتی اگر برادر آنها کاندید باشد حق تفاوت قائل شدن در هیچ مرحله‌ای از انتخابات را ندارند پس باید قانون را رعایت کنند.
احمدی افزود : نظارت یکی از مولفه‌های مهم و اساسی کنترل مدیران و کاندیدا ها است که در دین هم بر آن بسیار تاکید شده است و ما اگر احساس کنیم عده ای قانون شکنی می‌کنند و می‌خواهند قانون را دور بزنند ، هم مسئولان اجرایی و هم مسئولان قضایی به آنها تذکر جدی جدی داده و برخورد قانونی صورت می گیرد.
داوطلبین متخلف بازداشت می شوند
مدیر کل دفتر سیاسی و انتخابات استانداری کهگیلویه و بویراحمد در خصوص تخلفات این روزهای داوطلبین شوراها هم گفت : قبل از زمان قانونی هیچ کس حق تبلیغات ندارد . چنانچه کسانی اقدام به تبلیغات پیش از موعد نمایند ، تخلف صورت گرفته و این تخلف می‌تواند در تایید صلاحیت آنها تاثیر داشته باشد و در پرونده انان ثبت می‌ شود .
احمدی افزود : تبلیغات این روزها به غیر از تخلف انتخاباتی از طرف دیگر بحث کرونا هم مطرح است و طبق مصوبه ستاد کرونا هیچ کس حق برگزاری چنین جلساتی را ندارد بر همین اساس ، این اقدامات هم مخالف قانون انتخابات است و هم مخالف مصوبه ستاد کرونا و هم اخلاقا در چنین شرایط خطرناکی از نظر شیوع کرونا برگزاری چنین جلساتی بی توجهی به مردم و سلامت آن ها است .
وی ادامه داد : متاسفانه در یکی از نشست ها غیرقانونی انتخاباتی به دلیل حضور یک فرد مبتلا به کرونا ۱۰ نفر  دیگر در همان جلسه مبتلا شده است لذا کاندیداها باید سلامت مردم را مد نظر داشته باشند .
احمدی با اشاره به تخلفات انتخاباتی این روزهای برخی داوطلبین شوراها بیان کرد : فعلاً که تبلیغات ممنوع است و در صورت بروز این تخلف احتمال برخورد قانونی و بازداشت افراد وجود دارد . دادستان هم به صراحت اعلام کرده کسانی که در این مورد بی‌توجهی کنند بازداشت خواهند شد .
وی ادامه داد : وقتی عروس و داماد به دلیل تخلف از مصوبات کرونایی بازداشت می شوند شکی نیست که احتمال بازداشت کاندیداهای شوراها که مصوبات کرونایی را رعایت نمی‌کنند ، وجود دارد و حتما این افراد متخلف بازداشت می شوند.
سفر برخی شخصیت ها هیچ آورده ای برای سیسخت ندارد
در ادامه این گفتگو از مدیر کل دفتر سیاسی و انتخابات استانداری در خصوص سفر برخی مقامات و شخصیت ها به استان بویژه شهر زلزله زده سیسخت سوال شد که وی در پاسخ گفت : سفر مقامات به استان و خصوصاً شهر سی سخت گاهی الزام به حضور این مقامات برای بررسی میدانی و کمک به رفع مشکلات است که در اینگونه سفرها خود مجموعه دستگاه ، حفاظت سفر را برعهده می‌گیرد و البته دستگاه‌ها به شدت تاکید داشتند که در این سفرها پروتکل ها رعایت شوند و معمولاً رعایت هم می شد .
احمدی ادامه داد : البته این سفرها از قبل برنامه ریزی و اعلام شده است که بعضی هدف کمک بود و خوشبختانه کمک‌های زیادی کردند اما سفرهایی هم از طرف برخی افراد بدون داشتن هیچگونه امکاناتی در جهت کمک به مردم بوده که حضور آنها در سیسخت و ایجاد تجمعات هیچ توجیهی ندارد.
وی گفت : برخی مقامات به استان آمدند و کمک های بسیار خوبی هم کرده اند که ما دست آنها را می بوسیم اما کسانی که خودسرانه و بدون هدف خدمت رسانی می آیند ، باید به سلامت مردم و جامعه توجه داشته باشند و اگر کسانی بخواهند سلامت جامعه را به مخاطره بیاندازند ما هم دنیوی و هم اخروی مسئول هستیم و حتما اقدام خواهیم کرد.
لازم به توضیح است این گفتگو قبل از انتصاب احمدی به سرپرستی فرمانداری بویراحمد صورت گرفته است . احمدی روز پنجشنبه هفته گذشته با حکم استاندار کهگیلویه و بویراحمد با حفظ سمت قبلی به سرپرستی فرمانداری بویراحمد منصوب شده است .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار