معاون شیلات و آبزیان سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: سالانه حدود ۴۵۰ هزار قطعه ماهی زینتی در استان تولید می‌شود که امسال نیز این میزان ماهی در استان تولید شد.
کد خبر: ۹۴۵۵۱۸
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰ 03 March 2021

 

رضا احمدی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه هم‌اکنون ۱۰واحد تولید ماهی زینتی در استان فعال است، افزود: سال گذشته تولید ماهی زینتی در استان ۴۰۰ هزار قطعه بود که با راه‌اندازی یک واحد تولیدماهی زینتی در شهر سامان با ظرفیت ۱۰۰هزار تن، میزان تولید ماهی زینتی در استان افزایش یافت.

وی اظهار داشت: واحد تولید ماهی زینتی تازه تاسیس هنوز با ظرفیت کامل فعال نشده است و در صورت فعال شدن این واحد، تعهد برنامه ششم توسعه در حوزه تولید ماهی زینتی در استان محقق خواهد شد.

به گفته وی،هم‌اکنون در حوزه تولیدماهی زینتی برای ۲۵ نفر به صورت مستقیم و ۵۰ نفرغیرمستقیم شغل ایجاد شده است.

احمدی با تاکید بر اینکه برای تولید ماهیان زینتی در قالب طرح‌های مشاغل خانگی مجوز صادر می شود، گفت: ماهیان تولیدی استان شامل گونه‌های گلدفیش، سان‌فیش، آرونا، آنجل و اسکار است.

معاون شیلات و آبزیان سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: تولید ماهی تزینتی از طریق واسطه به خارج از کشور به خصوص به کشور عراق صادر می‌شود و زمینه صادرات ماهی زینتی استان فراهم است.

وی با تاکید بر اینکه درصدی از بچه ماهی زینتی در داخل استان تولید می‌شود، افزود: از اصفهان و شهرک ماهی زینتی محلات و البرز نیز بچه ماهی زینتی وارد استان می‌شود.

احمدی اظهار داشت: تولید ماهی زینتی تا سال ۸۷ در استان نزدیک به ۲۰ هزار قطعه بود که این میزان با استقبالی که از تولید ماهی زینتی در استان شد، افزایش داشته است.

وی به ایده راه‌اندازی شهرک ماهیان زینتی در قالب یک شهرک کشاورزی در استان اشاره کرد و گفت: این طرح در حد یک پیشنهاد است و برای راه‌اندازی این شهرک نیاز به یک کار مطالعاتی و تامین اعتبار است.

احمدی با اشاره به شیوع ویروس کرونا و پایین آمدن استقبال خرید ماهی شب عید در سال گذشته و امسال افزود: تولید کنندگان واحدهای تولید ماهی زینتی نیز دچار خسارت شدند.

وی به پرداخت تسهیلات واحدهای خسارت دیده ناشی از کرونا اشاره کرد و گفت: به دلیل اینکه این واحدها جز مشاغل خانگی هستند و بیمه نداشتند از دریافت تسهیلات بی‌بهره ماندند.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری سرچشمه ۲ رودخانه کارون و زاینده‌رود و بخشی از رود دز، سالانه با تولید بیش از ۲۳ هزار تن ماهی قزل آلا، رتبه نخست تولید ماهیان سردابی کشور را دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار