پوشش بیمه محصولات زراعی در اراضی کشاورزی استان قزوین از ابتدای سال جاری بیش از ۴۹ درصد افزایش داشته است.
کد خبر: ۹۴۵۲۶۷
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۶ 02 March 2021

 

محمد طهرانی‌ها، مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی استان قزوین گفت: افزایش بیش از ۴۹ درصدی بیمه محصولات زراعی در قزوینپوشش بیمه محصولات زراعی در اراضی کشاورزی استان از ابتدای سال جاری تاکنون نسبت به مدت مشابه ۴۹ و ۲ دهم درصد افزایش داشته است.

طهرانی‌ها افزود: با همکاری مجموعه جهاد کشاورزی و استقبال خوب ‏کشاورزان، امسال نسبت به سال گذشته پوشش بیمه محصولات کشاورزی در تمام زیربخش‌ها نسبت به سال گذشته با افزایش ۱۲ و ۹ دهم درصدی همراه بوده است که در این میان محصولات زراعی بیشترین سهم را به خود اختصاص داده است.

مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی استان قزوین خاطرنشان کرد: در بحث پوشش بیمه ماشین آلات کشاورزی که به عنوان یک خدمت جدید در اختیار کشاورزان قرار گرفته ‏است در سال جاری استان قزوین رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داد.

به گفته او، حوزه دام ۱۲.۳ درصد و طیور ۱۱ درصد نسبت به سال گذشته با افزایش و محصولات باغی ۲۱ درصد با کاهش پوشش بیمه همراه بوده است.

طهرانی‌ها با اشاره به اهمیت بیمه محصولات کشاورزی به ویژه محصولات باغی گفت: براساس اطلاعات و داده‌های هواشناسی در روز‌های آتی احتمال ‏ورود توده هوای سرد به منطقه و بروز خسارت به محصولات کشاورزی وجود دارد که این مهم ضرورت توجه به بیمه این ‏بخش را دوچندان می‌کند.

او اضافه کرد: از کشاورزانی که هنوز اقدام به بیمه کردن محصولات خود نکرده اند درخواست می‌شود با توجه به تمدید ‏کوتاه مدت مهلت بیمه محصولات کشاورزی، با مراجعه به دفاتر خدمات بیمه کشاورزی و مراکز خدمات جهاد کشاورزی ‏برای این کار اقدام کنند. ‏

مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی استان قزوین اضافه کرد: تلاش شده تا غرامت‌های خسارت کشاورزان در کوتاه‌ترین زمان به آنان پرداخت شود که منجر به رضایت مندی کشاورزان و باغداران شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار