مدیرکل راه و شهرسازی اردبیل:
مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: در افق ۱۴۲۰ قرار است ۶۳۴ کیلومتر بزرگراه در مناطق مختلف استان اردبیل اجرایی و عملیاتی شده و برای بهره‌برداری در استان اردبیل آماده شود.
کد خبر: ۹۴۵۰۴۲
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۰ 02 March 2021

 

یکی از برنامه‌های اصلی استان اردبیل در بخش توسعه راه‌ها و ارتقا محورهای مواصلاتی، اجرایی شدن طرح‌های بزرگراهی در استان است که تاکنون ۱۸۵ کیلومتر به زیر ترافیک رفته است.

وی تصریح کرد: در مناطق شمالی و جنوبی استان که بیشترین نیاز به بزرگراه احصا شده در حال حاضر ۳۰۰ کیلومتر بزرگراه در حال اجرا است که سال آینده ۷۰ تا ۱۰۰ کیلومتر از این بزرگراه‌ها آماده بهره‌برداری خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: بزرگراه اردبیل به مشگین‌شهر به صورت کامل و فاز اول بزرگراه سه راه سربند به سمت رضی و رضی به گرمی به بهره‌برداری رسیده و سایر پروژه‌های تأثیرگذار در این زمینه نیز با سرعت بیشتر و با تلاش پیمانکاران به انجام می‌رسد.

حیدری از راه ایمن به عنوان اصلی‌ترین زیرساخت توسعه اقتصادی و حضور سرمایه‌گذاران در مناطق مختلف استان یاد کرد و افزود: چهار خطه اردبیل به سرچم و همچنین اردبیل به آستارا با تلاش پیمانکاران در چند فاز در حال اجرا است و تبدیل محور اردبیل – نیر به سراب نیز به بزرگراه توسط پیمانکاران در مرحله آغاز عملیات اجرایی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: ما در تقویت منابع مورد نیاز برای توسعه بزرگراه‌ها در سال‌های اخیر سعی کردیم تا از ردیف ملی استفاده کنیم که در مجموع در سه سال اخیر بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان منابع تأمین شده و در اختیار پیمانکاران به صورت نقدی و اسناد خزانه قرار گرفته است.

حیدری اضافه کرد: به مثابه توسعه راه‌های شمال استان اردبیل در جنوب این استان نیز طرح‌های توسعه بزرگراهی در حال انجام است که بخش عظیمی از این پروژه‌ها به صورت مشترک با استان‌های گیلان، زنجان و آذربایجان شرقی در قالب پروژه کلور – درام و شال – ماسوله – ماجولان اجرایی و عملیاتی خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل بیان کرد: در بودجه سالانه ردیف مشخص برای همه ۷۰۰ کیلومتر راه شریانی استان اعتبار در نظر گرفته شده و در بودجه ۱۴۰۰ نیز با تلاش مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی سعی شده تمامی راه‌های استان اردبیل از این ردیف اعتباری ملی بهره‌مند شوند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار