سایت فردا نوشت: کاندیداتوری سید حسن خمینی در انتخابات ریاست جمهوری پیش‌رو جدی است و هر روز نشانه‌‌ دیگری برای اثبات این گمانه مطرح می‌شود. مثلا امروز اسماعیل گرامی‌مقدم، سخنگوی حزب اعتماد ملی در گفت‌وگویی گفته که اگر رسانه‌ها و سیاسیون از سیدحسن خمینی مطالبه کنند، وارد خواهد شد! 

احتمال حضور وی در انتخابات ریاست جمهوری از مدت‌ها قبل مطرح و در مواردی نیز تکذیب شد. مثلا یک بار پسر اعلام کرد که پدر قصد کاندیداتوری ندارد. خودش اما هیچ وقت صراحتا این احتمال را تکذیب نکرد و حتی در سالگرد فوت مرحوم هاشمی به نحوی درباره احساس نیاز کشور و ضرورت شانه خالی نکردن سخن گفت که بیش از هر وقتی حرف از کاندیداتوری او سر زبان افتاد.

در ادامه نیز شاهد تمرکز رسانه‌های اصلاح‌طلب بر این گمانه بودیم و هر چه هم که می‌گذرد، این گمانه پررنگ‌تر می‌شود. به خصوص که اصلاح طلبان اصرار دارند این بار از کاندیدای اجاره‌ای استفاده نکنند. اسماعیل گرامی‌مقدم، عضو حزب اعتمادملی، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین تاکید می‌کند که «اصلاح‌طلبان به دستگاه‌های نظارتی چک سفید نخواهند داد» و می‌گوید: «جریان اصلاحات برای ورود به انتخابات باید مهره‌های مورد نظرش برای کاندیداتوری تایید صلاحیت شوند و حتماً این‌طور نخواهد بود که «تحت هر شرایطی» تصمیم به حمایت از یک کاندیدا بگیرد؛ این یعنی اگر شرایط مهیا نشود، اصلاح‌طلبان به همان تصمیمی خواهند رسید که در انتخابات مجلس یازدهم رسیدند.»

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره شائبه‌هایی که در خصوص کاندیداتوری سید حسن خمینی مطرح می‌شود، نیز گفت: «به نظر من اگر سید حسن خمینی بیاید، حتماً می‌تواند موج عظیمی برانگیزد و جامعه را تکان دهد. بحث کاندیداتوری ایشان در میان است و اگر شخصیت‌های سیاسی و روزنامه‌نگاران چنین مطالبه‌ای از ایشان داشته باشد، شاید به بحث انتخابات ورود کند.»

این درخواست‌ها و مقدمه‌چینی‌ها برای کاندیداتوری سیدحسن خمینی در حالی است که او با چالش تایید صلاحیت مواجه است و تجربه انتخابات خبرگان شاهد این مدعا است.