صدای تیراندازی های شبانه در مینودر و راه آهن به جمع آوری سگ های ولگرد ارتباطی ندارد
مديرعامل سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين گفت: جمع آوری سگ های ولگرد از شهر به خواست سازمان های مردم نهاد در قزوین متوقف شده است و اگر مشکلی توسط این سگ ها برای شهروندان ایجاد شود این سازمان ها باید به مردم پاسخگو باشند.
کد خبر: ۹۴۴۵۷
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۷ 14 September 2015
به گزارش تابناک از قزوین، بعد از گسترش شهر نشینی یکی از مشکلاتی که بشر را در همه دوران ها با مشکلات زیادی مواجه کرده است حیواناتی وحشی است که به دلیل زندگی در شهرها علاوه بر این که خصلت خود را از دست میدهند به عنوان موجوداتی مزاحم نشاخته می شوند.
حضور این گونه حیوانات در محیط های شهری علاوه بر از بین بردن منظر شهری خطراتی نیز برای شهروندان دارد و از گذشته های دور شهرداری ها وظیفه مبارزه و اتلاف این حیوانات را برعهده داشتند. اما این ماجرا در استان قزوین تا زمان راه اندازی موسسه «وفا» ادامه داشت.
پناهگاه حیوانات "وفا" دومین مرکز خصوصی نگهداری از حیوانات و سگ های ولگرد در کشور است که پس از پناهگاه هشتگرد به عنوانی محلی برای نگهداری، درمان و عقیم سازی سگ های ولگرد آغاز به کار کرد.
این مرکز با وجود دستور شهرداری برخی از استانهای کشور برای کشتن سگ‌های ولگرد به صورت داوطلبانه وظیفه جمع آوری و درمان سگ‌های ولگرد و آسیب دیده را به عهده گرفته است و در حال حاضر 155 غلاده سگ در این مرکز نگه داری می‌شود. 
اما به گفته مسئولین تعدادسگ های ولگرد در شهر و روستاهای اطراف آن بیش از چیزی است که بتوان همه سگ ها را به این مرکز منتقل کرد این در حالی است که منتقدان طرح های اتلاف سگ های ولگرد چندی است از اجرای این طرح در قزوین جلوگیری می کنند.
این در شرایطی است که به گفته ساکنین شهرک مینودر و محله های راه آهن قزوین مردم هر شب صداهای تیراندازی به گوش می رسد صداهایی که پیش از این گمان می شد مربوط به اتلاف سگ های ولگرد در قزوین است.

مجتبی منتظری مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین درگفت و گو با خبرنگار تابناک بیان کرد: صدای تیراندازی های شبانه در خیابان مینودر و محله های راه آهن هیچ ارتباطی به جمع آوری سگ های ولگرد ندارد چرا که بیش از چند ماه است که این طرح به خواست سازمان های مردم نهاد در قزوین اجرا نمی شود.
وی با اشاره به این که این سگ های ولگرد مشکلات زیست محیطی و آلودگی های فراوانی را با خود به همراه دارند اظهار داشت: بخش قابل توجهی ازاین سگ ها دچار مشکلاتی نظیر بیماری هستند که ممکن است به مردم استان صدمه وارد کنند.
منتظری افزود: بحث زنده گیری سگ ها در قزوین اتفاقی تازه بود که توسط سازمان های مردم نهاد مطرح شد اما تا کنون سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین نتوانسته است پیمانکاری را پیدا کند که با این شرایط حاضر به همکاری باشد.
مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین همچنین افزود: در حال حاضر کار پیمانکار قبلی متوقف شده است و در پی یافتن پیمانکار جدید برای زنده گیری هستیم اما باید توجه داشت که زنده گیری این سگ ها که اکثرا هم به بیماری دچار هستند کار ساده ای نیست و باید راهکاری درست برای آن اندیشیده می شود.
منتظری هم چنین اظهار کرد: اگر در طول این مدت هر اتفاقی توسط این سگ های ولگرد بیافتد شهرداری هیچ مسئولیتی را نمی پذیرد و سازمان های مردم نهادی که اتلاف سگ های ولگرد را متوقف کردند باید پاسخگوی مردم باشند.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار