مدیر جهادکشاورزی شهرستان ری با بیان اینکه امسال ۳۵ هکتار گلخانه در شهرستان احداث شده است، گفت: احداث گلخانه طی سال ۹۹ نسبت به سال گذشته ۶۰ درصد افزایش داشته است.
کد خبر: ۹۴۳۵۳۵
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۱ 24 February 2021

 

جبرییل برادری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۲۱ هکتار طی سال ۹۸ گلخانه در شهرستان ری احداث شده که امسال این عدد به ۳۵ هکتار رسیده است.

وی با بیان اینکه اجرای سیاست های اصولی و ترغیب بخش خصوصی به کشت گلخانه ای موجب این افزایش شده است، خاطرنشان کرد: وزارت جهاد کشاورزی از محل بند ب ماده ۵۲ و ثبت نام کشاورزان در سامانه "سیتا" تا ۸۰ درصد هزینه ساخت گلخانه را تسهیلات پرداخت می کند.

برداری اضافه کرد: احداث هر متر مربع گلخانه هم اکنون بین چهار میلیون ریال تا ۱۲۰ میلیون ریال هزینه دارد که در شهرستان ری گلخانه های بستر خاکی برای کشت سبزی و صیفی مورد استقبال کشاورزان است.

این مسئول با اشاره به اینکه احداث هر هکتار گلخانه برای هشت نفر شغل مستقیم ایجاد می کند، افزود: توسعه گشت های گلخانه علاوه بر افزایش راندمان تولید و کاهش مصرف آب و انرژی موجب اشتغال جوانان در حوزه های تخصصی کشاورزی نیز می شود.

برادری یادآور شد: بازدهی بالا، وجود زیرساخت های مناسب از جمله جاده، آب، برق و گاز، اقلیم مناسب، داشتن دانش بومی و نزدیکی بازار مصرف تهران از مهمترین دلایل مشارکت سرمایه گذاران بخش خصوصی در احداث گلخانه است.

این مسئول با بیان اینکه همکاری و همراهی مناسب ادارات مختلف از جمله فرمانداری شهرستان ری در حل مشکلات سرمایه گذاران بخش گلخانه نقش بسزایی در توسعه کشت گلخانه ای شهرستان ری داشته است، افزود: توسعه کشت گلخانه ای با توجه به بحران کم آبی و افزایش تولید و بهره وری بالا، راهبرد اصلی و نیاز ضروری امروز بخش کشاورزی جنوب تهران است.

برادری با بیان اینکه شهرستان ری در فصول سرد سال اکثر مواقع دارای هوای آفتابی است و دمای مناسب برای کشت محصولات کشاورزی را نیز دارد، تصریح کرد: کشت گلخانه ای در این منطقه از لحاظ مصرف پایین سوخت و هزینه های جاری نگهداری گلخانه بسیار مقرون به صرفه است.

وی ادامه داد: وجود نور خورشید و دمای مناسب باعث رویش سریع و مناسب سبزیجات، صیفی جات در گلخانه ها می شود از این رو کشاورزان شهرستان ری میل و انگیزه بالایی به کشت گلخانه ای دارند.

شهرستان ری با ۲۹ هزار هکتار زمین کشاورزی، سالانه در حدود ۸۵۰ هزار تن محصولات کشاورزی و زراعی تولید می‌کند.

این شهرستان دارای رتبه اول در تولید گندم، ذرت علوفه ای، صیفی جات، شیر و رتبه دوم در تولید تخم مرغ استان تهران است.

شهرستان ری (به مرکزیت شهرری) با جمعیتی در حدود یک میلیون نفر در جنوب استان تهران واقع شده که دارای پنج بخش مرکزی، کهریزک، خاوران، قلعه نو و حسن آباد است

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار