دریغا که عده ای که سنگش را هم به سینه می زنند در عمل قدر این سوپاپ اطمینان بخش و کاتالیزور کنترل کننده را ندانسته و بر عکس ادعای خود هر از گاهی از امام خویش پیش افتاده و با رفتارهای نامعقول و ناسنجیده ،برای کشور و شأن و جایگاه این پدر رئوف و امام جامعه هزینه می تراشند.
کد خبر: ۹۴۳۳۱۴
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۶ 23 February 2021

 تابناک ایلام ، علی اصغر اسدی:: طبیعت جمهوریت و دمکراسی در یک ساختار سیاسی تعددو تکثر دیدگاهها برای اداره امور کشور است.

توسعه سیاسی ،تحزب ،آزادی بیان و اندیشه محصول جمهوریت نظام است ، اگر این محصول درست پرورش یابد به یقین می‌تواند در پیشبرد امور اجرایی و مدیریت کارآمد کشور نقش موثری ایفا نماید.

هر چند جنبش مشروطه خواهی در کشور عمری دراز داشته و در بزنگاه ها این مطالبه مهم ملی با چالش ها و توقف های کوتاهی روبرو بوده، اما این آرمان بزرگ جامعه ایرانی هرگز تعطیل بردار نیست .

بدیهی است گذار از مدیریت سنتی و محافظه کارانه و ورود به دوران مدیریت نوین بر پایه مردم‌سالاری با تنش ها و مجادلاتی روبرو خواهد بود .

تنش ها و مجادلاتی که به دلیل اصطکاک ایجاد شده نشات گرفته از برخورد دو نوع گفتمان در کشور باعث شکل گیری سر و صداهایی در کانون های بحث ، مجادله و تصمیم همچون دستگاه تقنینی کشور خواهد شد.

سر و صداهایی که گاها تا یقه گیری از سوی محافظه کاران و طیف خواهان اصلاح رویکردهای مدیریتی پیش خواهد رفت .

هرچند می توان آن را اتفاقی بدیهی بر اثر برخورد دیدگاه ها و اختلاف نظرها در بین دو دیدگاه تحول خواه و ایستایی خواه به حساب آورد ،اما گاها نیز شدت گرفتن آن می‌تواند جامعه را دستخوش التهابات خطرناکی نماید .

اینجاست که رهبری نقش پدرانه خود در خانواده را به نمایش می گذارد .بارها دیده ایم که هرگاه اختلاف دیدگاه های سیاسی در نحوه مدیریت امور به شکل اختلاف و گاها نزاع سیاسی ظهور و بروز کرده است ،چگونه ورود رهبری آبی بر آتش اختلافات شده است .

بارها دیده ایم که چگونه رهبری معنوی و سیاسی جامعه در بزنگاه اختلافات با سخنان پدرانه اش چگونه لهیب سرکش اختلافات را فرو نشانده است.

براستی اگر دربحران بنزین ،طرح استیضاح رییس جمهور و اینک نیز طرح دادگاهی شدن رییس جمهور در همین مجلس ، ما از نعمت رهبر و بزرگ جامعه محروم بودیم ،کشور ما به کدامین سمت می رفت !؟

اما اینک ،همه ما باید قدردان سایه پدرانه این رهبر بر سر جامعه باشیم ،ازخدا بخواهیم که سایه ایشان را مستدام بدارد ،چرا که تنها سخنان پدرانه رهبریست که همچون سوپاپ اطمینانی مانع از فوران خشم اصحاب قدرت و قدرت طلبان می شود !

دریغا که عده ای که سنگش را هم به سینه می زنند در عمل قدر این سوپاپ اطمینان بخش و کاتالیزور کنترل کننده را ندانسته و بر عکس ادعای خود هر از گاهی از امام خویش پیش افتاده و با رفتارهای نامعقول و ناسنجیده ،برای کشور و شأن و جایگاه این پدر رئوف و امام جامعه هزینه می تراشند.

اگر امروز مجلس و دولت پس از چند ساعت التهاب در ارتباط و نشان دادن چنگ و دندان برای همدیگر ،مسیر دیگری را برای همصدا شدن می پیمایند ، این یعنی اعضای این خانواده حضور خود را در زیر سایه این پدر احساس می کنند و حرفش را حجت می دانند.

قدر سایه پدر جامعه را بدانیم و برای بقایش دعا کنیم /م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار