تابناک-سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از کشف ۲ مورد مثبت ابتلا به کرونا از نوع جهش یافته انگلیسی خبر داد و گفت: این دو نفر از امارات به قشم سفر کرده بودند و در حال حاضر در قرنطینه به سر می‌برند.
کد خبر: ۹۴۲۵۳۲
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۴ 21 February 2021

به گزارش تابناک هرمزگان، ظهر امروز از سوی ستاد ملی کرونا اعلام شد که کرونای انگلیسی در استان هرمزگان به ثبت رسیده است.

‌فاطمه نوروزیان در تشریح این خبر اظهار داشت: در تست‌های گرفته شده از پرواز امارات به قشم، تست 2 مورد مثبت بود و مشخص شد این 2 نفر به نوع جهش یافته انگلیسی مبتلا شده‌اند.

وی افزود: این بیماران ساکن قشم و بندرلنگه هستند که از زمان تست‌گیری تاکنون در قرنطینه بوده‌اند، بیمار ساکن قشم 48 ساله و بیمار ساکن بندرلنگه نیز 24 ساله است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: خوشبختانه این دو بیمار در حال حاضر شرایط مناسبی دارند از خانواده این بیماران هم تست گرفته شده است و با دیگران ارتباط نداشته‌اند.

وی تاکید کرد: با توجه به ثبت این نوع جهش یافته در هرمزگان از این به بعد وضعیت بحرانی خواهد بود و مردم استان باید موارد و نکات بهداشتی را به خوبی رعایت کنند.

نوروزیان تصریح کرد: این نوع جهش یافته ویروس کرونا 70 درصد شیوع بیشتری دارد و اگر از سوی مردم نکات بهداشتی رعایت نشود ممکن است به شرایط خوزستان دچار شویم که در حال حاضر آی سی یو آنها پر است و تخت خالی ندارند.

وی از مردم خواست حتما از دو ماسک استفاده کنند و از حضور در اماکن شلوغ و پر تردد خودداری کنند تا به این ویروس خطرناک مبتلا نشوند.

انتهای پیام/ز443

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار