مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر:
تابناک- مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر گفت: کارت ملی هوشمند ۸۳ درصد از مشمولان دریافت این کارت در این استان صادر شده است.
کد خبر: ۹۴۲۳۲۷
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۳ 20 February 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک از بوشهر، اسکندر پاسالار اظهارداشت: ۷۷۵ هزار و ۱۲۹ نفر در استان بوشهر مشمول دریافت کارت ملی هوشمند هستند که از این شمار تاکنون ۶۶۴ هزار و ۶۷ کارت صادر شده است.

وی اضافه کرد: از این تعداد نیز ۵ هزارو ۲۴۷ هزار نفر تاکنون برای دریافت کارت خود مراجعه نکرده‌اند که باتوجه به اینکه کارت‌های ملی غیر هوشمند دیگر در مراکز رسمی و ادارات قابل پذیرش نیست، ضروری است هر چه سریعتر برای گرفتن کارت هوشمند خود مراجعه کنند.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر ادامه داد:تعداد ۷۷۱ هزار و ۳۸۴نفر معادل ۹۹.۵۲ درصد از مجموع مشمولان بوشهری دریافت کارت ملی هوشمند تاکنون درخواست خود را برای اخذ این کارت ثبت کرده‌اند و بوشهر از این نظر پس از استان البرز رتبه دوم را در کشور دارد.

پاسالار با اذعان به اینکه روند صدور کارت‌های ملی هوشمند متوقف نشده است اما به کندی پیش می‌رود، اعلام کرد: هنوز ۳ هزار و ۷۴۵ نفر از متقاضیان، کارت ملی خود را دریافت نکرده‌اند.

وی تاکید کرد: با اینکه هنوز صدور کارت ملی در کشور تکمیل نشده است اما این پروژه اجرایی شده و اطلاعات کارت‌های ملی غیر هوشمند از سیستم اداره‌ها و بانک‌ها حذف شده است، بنابراین لازم است افرادی که تاکنون برای دریافت این سند هویتی اقدام نکرده‌اند هر چه زودتر برای ثبت ‌تقاضای خود اقدام کنند.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر گفت: روزانه یک میلیون کارت هوشمند از سوی چاپخانه دولتی تولید می‌شود که با ادامه همین روند تا ۱۰ ماه آینده کارت همه افرادی که درخواست داده‌اند صادر می‌شود و تا آن زمان امکان دریافت خدمات با رسید درخواست به همراه شناسنامه فرد امکان‌پذیر است.

پاسالار با بیان اینکه افراد متقاضی کارت نگرانی برای دریافت خدمات بیمه‌ای و درمانی و سایر خدمات اداری نداشته باشند، افزود: افراد می‌توانند در صورت مفقود یا فرسوده شدن رسید برای دریافت مجدد آن بدون محدودیت تعداد دفعات به دفاتر پیشخوان مراجعه کنند.

انتهای پیام/

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار