رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان:
سپری اذعان داشت: با همت جهادی و عزم ملی همچنین حمایت استاندار کردستان اهداف و سیاست‌های بخش کشاورزی استان کردستان تحقق پیدا خواهد کرد.
کد خبر: ۹۴۲۳۲۲
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۵ 20 February 2021

به گزارش تابناک کردستان و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان، محمد فرید سپری در مراسم افتتاح پروژه استقرار سیستمهای نوین آبیاری در سطح 923 هکتار و فاز اول گلخانه صادق آباد دهگلان به صورت هیدروپونیک در سطح چهار و دو دهم هکتار که با حضور معاون اول رئیس جمهور، استاندار کردستان، مدیران و مسئولان استان و جمع کثیری از مسئولین کشوری و استانی و بهره برداران بخش کشاورزی برگزارشد اظهار کرد : در برنامه ششم توسعه و اقتصاد مقاومتی تامین امنیت غذايي از مهمترین برنامه های وزارت جهاد کشاورزی به ویژه توسعه فضاهای گلخانه ایی در کشوراست.

وی افزود : در گلخانه ها می شود هم کشت خارج از فصل داشت و هم افزایش تولید در واحد سطح (۱۰ برابر) وهم در مصرف آب را تا یک دهم کاهش داد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت : در ابتدای آغاز به کار دولت تدبیر و امید در کل کشور8 هزار هکتار گلخانه وجودداشته اما امروز این مقدار به 21 هزار هکتار افزایش یافته است.
وی تاکید کرد : در کردستان سرافراز نیز به عدد 34هکتار گلخانه با تولید 5 هزار تن محصول سبزی وصیفی و حدود2 میلیون گل شاخه بریده وگل وگیاه آپارتمانی رسیده ایم و تا پایان سال 1400 حدود 25 هکتار دیگر به گلخانه های استان افزوده خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد : استاندار کردستان از حامیان ویژه بخش کشاورزی استان بوده که در راستای پیگیری هایی در در مرکز هم بخش کشاورزی را حمایت نموده اند و قطعا با این حمایت ها و همت جهادی زمینه آبادانی و ایجاد تحول در استان فراهم شده است.
وی در ادامه با اشاره به پروژه مجتمع گلخانه ای صادق آباد دهگلان اظهار داشت : این پروژه با هدف ارتقای بهره وری عوامل تولید(خاک، آب، انرژی) اشتغالزایی، افزایش تولید و تأمین امنیت غذایی در فاز اول افتتاح خواهد شد.
وی ادامه داد: در این فاز گلخانه در سطح جهار و دو دهم هکتارزیر کشت رفته که ظرفیت تولید سالانه 2350 تن محصول را داشته و برای 55 نفز به صورت مستقیم اشتغالزایی خواهد داشت.
سپری افزود: فاز اول این مجتمع اشتغالزایی مستقیم 55وبصورت غیرمستقیم 60 نفر را فراهم نموده و تاکنون 230 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده که در مجموع تا اکنون 335 میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.
وی با بیان اینکه مجتمع گلخانه صادق آباد شهرستان دهگلان در زمینی به مساحت 20 هکتار با میزان زیر کشت 9 هکتار گلخانه در حال تکمیل فازهای بعدی است گفت: در صورت اتمام پروژه در این مجتمع سالانه 4300 تن انواع محصولات کشاورزی تولید خواهد شد.
وی ادامه داد: با تکمیل شدن فازهای بعدی این گلخانه زمینه اشتغالزایی مستقیم برای 110 نفر و اشتغالزایی غیر مستقیم 120 نفر فراهم خواهد شد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان یادآور شد : اعتبار هزینه شده زیرساختی ازمحل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری به استان با اعتباری بالغ بر25میلیارد ریال
وهزینه های بابت اجرای سازه وتجهیزات گلخانه با استفاده از اعتبارات تسهیلاتی از محل تبصره 18 ملی با عاملیت بانک کشاورزی، به مبلغ 460 میلیارد ریال پرداخت شده ، و در مجموع 670 میلیارد ریال کل سرمایه گذاری پروژه است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار