اورکی گفت: کودک شیرخوار در ایذه به کرونا مبتلا شده و هم اکنون در بیمارستان شهدا بستری است.
کد خبر: ۹۴۱۹۴۸
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۰ 19 February 2021

امرالله اورکی رئیس بیمارستان شهدای ایذه با اشاره به سرایت بیماری کرونا به افراد کم سن سال گفت: جوان‌ترین سنی که PCR مثبت داشتیم، یک کودک شیرخوار یک ساله بوده که در بیمارستان بستری شده است، همچنین پدر و مادر این کودک نیز درگیر این ویروس شدند که نیاز به بستری نداشتند.

او با بیان اینکه ۲ بخش را به عنوان بخش‌های بستری کووید ۱۹ در بیمارستان داریم، افزود: بخش ICU کرونا برای بیمارانی است که نیاز به بستری دارند، اما نیاز به مراقبت ویژه ندارند، همچنین بخش ICU کرونای دیگر که ۱۲ تخت دارد که یک تخت آن غیرفعال است و بخش داخلی کرونا ۱۹ تخت دارد.

اورکی با اشاره به اینکه ICU کووید -۱۹، ۱۱ تخت فعال دارد، بیان داشت: طی هفته گذشته میزان بیمارانی که نیاز به ICU داشتند، خیلی بیشتر از بیمارانی بوده که نیاز به بستری معمولی داشتند و در هفته گذشته تا دیروز ۱۰۰ درصد تخت‌ها اشغال شده است و این نشان از آن دارد که پیک جدید با بقیه پیک‌ها فرق دارد.

رئیس بیمارستان شهدای ایذه با بیان اینکه در هفته گذشته ۲ مورد فوتی بر اثر کووید- ۱۹ داشتیم که میانگین سنی آن‌ها بالای ۶۵ سال بود، تصریح کرد: کرونای انگلیسی در شهرستان مشاهده و ثبت نشده است، اما دلیل نمی‌شود که این ویروس وارد ایذه نشده است.

او با اشاره به اینکه میزان درگیری این ویروس از نوع قبلی به لحاظ سنی کرونای معمولی بیشتر است، از مردم ایذه خواهش کرد که از ماسک استفاده کنند و تا حد امکان از حضور در اماکن شلوغ بپرهیزند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار