این زلزله شدید که در شهرهای چرام و دهدشت نیز احساس شد باعث شد مردم شهر سیسخت به خیابان‌ها بیایند.
کد خبر: ۹۴۱۶۶۳
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۱ 17 February 2021

دقایقی پیش زلزله نسبتا شدید شهر سی سخت مرکز شهرستان دنا و یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد را لرزاند.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد مرکز لرزه‌نگاری کشور شدت این زمین لرزه را  ۵.۶ درجه در مقیاس ریشتر ثبت کرده است . 
زمان وقوع این زمین‌لرزه‌ ساعت ۲۲و ۵ دقیقه و۳۴ ثانیه چهارشنبه، ۲۹ بهمن ماه اعلام شده است . 
تاکنون گزارشی از خسارات احتمالی جانی و مالی این زمین‌لرزه که در عمق ۱۰ کیلومتری زمین رخ داده، گزارش نشده است . 
بنابراین گزارش این زلزله شدید در شهرهای چرام و دهدشت نیز احساس شد.
گفتنی است که این زمین لرزه که در ۱۰ کیلومتری شهر سی سخت، ۱۹ کیلومتری کمه اصفهان و ۲۴ کیلومتری شهر یاسوج، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد رخ داد و این شهر را نیز لرزاند.
در پی این زمین لرزه که زیاد به طول انجامید مردم به خیابان‌ها ریختند.
 
در فرعی ۹ چه خبر است؟
۱۳۹۹/۱۱/۳۰ - ۱۵:۵۶

برخی کاربران فضای مجازی از شهر سیسخت از خسارت شدید در یکی از خیابان های این شهر (فرعی ۹ خیابان شهید مطهری) خبر می دهند و اعلام می کنند با وجود خسارت زیاد هنوز کسی به این محله سر نزده است! 

کلانتری : تا اسکان همه مردم شهر را ترک نمی کنم
۱۳۹۹/۱۱/۳۰ - ۱۵:۴۴

بازدید میدانی و خانه به خانه استاندار کهگیلویه و بویراحمد از مناطق زلزله زده سی سخت

استاندار کهگیلویه و بویراحمد و جمعی از مدیران استانی با حضور در مناطق زلزله‌ زده ضمن بررسی ابعاد خسارات ایجادشده با درنظر گرفتن اولویت‌ های موجود نسبت به رفع نیازهای مردم زلزله زده اقدام کردند.

حسین کلانتری در این بازدید ها به صورت چهره به چهره با مردم زلزله زده دیدار کرده و پای درد و دل آنها نشست.

وی تاکید کرد: تا زمانی که همه مردم سی سخت اسکان پیدا نکنند این شهر را ترک نمی کند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد، تصریح کرد: میزان دقیق خسارت برآورده خواهد شد.

گاز همه مناطق زلزله زده وصل است/ مردم مراقب باشند
۱۳۹۹/۱۱/۳۰ - ۱۲:۴۷

 رحمن خادم ، با بیان اینکه گاز در شبکه گازرسانی تمام استان و مناطق زلزله‌زده در جریان است اظهار داشت: بعضی علمک‌ها در اثر تخریب ساختمان شکسته شده است و آسیب جدی وارد نشده و در تمامی روستاها گاز وصل شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه شبکه و تأسیسات گازرسانی در بیشتر مناطق مقاومتی خوبی از خود نشان داده است، عنوان کرد: پس از وقوع زلزله۵. ۶ ریشتری در شهر سی،سخت بلافاصله نیروهای نیروهای عملیات و امداد وارد عمل شده و گاز ورودی شهر را قطع کرده و تمهیدات لازم را جهت وصل مجدد گاز و رفاه همشهریان عزیزمان فراهم نمودند.

خادم با اشاره به اینکه اکیپ‌هایی در کوچه‌ها و خیابان‌ها در حال وصل گاز شهرستان‌ها و روستاها هستند بیان کرد: شهرها و روستاهای ما اکنون 100 درصد گاز دارند و به لطف خداوند مشکلی در شبکه گازرسانی مناطق زلزله‌زده در شب گذشته وجود ندارد و تنها تعدادی علمک در اثر تخریب ساختمان شکسته شد.

وی با بیان اینکه مردم همه مناطق زلزله‌زده از سلامت وسایل گازسوز، لوله‌های بخاری و دودکش‌ها اطمینان پیدا کنند، عنوان کرد: وسایل گازسوز مانند آبگرمکن و بخاری به همراه اتصالات و دودکش‌ها از جمله مواردی هستند که در هنگام بلایای طبیعی مانند زلزله آسیب می‌بینند بنابراین لازم است همه مردم مناطق زلزله‌زده مراقب باشند.

فیلمی ناراحت کننده از وضعیت مردم سیسخت
۱۳۹۹/۱۱/۳۰ - ۱۲:۲۹

فیلمی از طرف برخی خبرنگاران حاضر در سیسحت در فضای مجازی منتشر شده است که حکایت از وضعیت ناراحت کننده مردم در این شهر دارد .

لازم به توضیح است از ابتدای وقوع زلزله بارش شدید باران و برف در این شهر آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

شعار برعلیه رئیس جمعیت هلال احمر!
۱۳۹۹/۱۱/۳۰ - ۱۲:۲۵

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد گفت: عده‌ای در این شرایط دنبال تسویه حساب‌های شخصی و سیاسی هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، امان‌الله جهانبین با انتقاد از کسانی که به دنبال تسویه حساب‌های شخصی و سیاسی هستند، گفت: عده‌ای به دلیل انتصاب مدیرعامل جمعیت هلال احمر سی‌سخت به دنبال تسویه حساب شخصی هستند به همین دلیل به ما توهین می‌کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه از چنین افرادی نخواهم گذشت، گفت: باید بر اساس دفترچه چادر و اقلام میان مردم توزیع شود اما عده‌ای به دنبال باج‌خواهی هستند.

وی بیان کرد: عده‌ای به دنبال تشویش اذهان عمومی و زیر سوال بردن خدمات مسئولام هستند اقدامات این قبیل افراد را از سوی مراجع قضایی پیگیری می‌کنم.

جهانبین با بیان اینکه مسئولیت تا زمانی ارزش دارد که حرمت‌ها حفظ شود، گفت: ۱۲۸ روز در حادثه سقوط هواپیما بدون حاشیه‌ای به وظیفه خودمان عمل کردیم اما در موضوع زلزله شب گذشته اگر عده‌ای اجازه دهند امدادرسانی بهتری صورت می‌گیرد.

گفتنی است در هنگام بازدید مسئولان از وضعیت شهر سی‌سخت عده‌ای علیه جهانبین مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان شعار سر دادند که دخالت نیروی انتظامی را به همراه داشت.

به ۸۷ روستا خسارت وارد شده
۱۳۹۹/۱۱/۳۰ - ۱۰:۲۳

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: زمین لرزه ۵.۶ ریشتری شب گذشته به اماکن ، ابنیه و منازل مسکونی و ساختمان های ۸۷ روستای شهرستانهای بویراحمد و دنا خسارت وارد کرده است.

کیامرث حاجی زاده در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: زمین لرزه تلفات جانی نداشته است اما به منازل مسکونی خسارت وارد شده است و برخی از منازل مسکونی را غیر قابل سکونت کرده است.

معاون عمرانی ادامه داد: آب و برق شهر سی سخت در همان ساعات اولیه وصل شد اما به دلیل احتمال نشتی ، گاز این شهر در مسیر های مختلف و منازل بررسی و صبح امروز وصل شد.

وی گفت: در مرحله بعد برای آوار برداری برنامه ریزی می شود.

خسارت زلزله بیشتر از برآوردهای اولیه / احتمال تلفات انسانی
۱۳۹۹/۱۱/۳۰ - ۰۹:۵۵

خبرنگار صدا و سیما: چادر و ملزومات اسکان موقت نیاز اساسی مردم در مناطق زلزله زده سی سخت و پادناست.

به سبب کوهستانی بودن منطقه، احتمال تلفات انسانی وجود دارد.
 تعداد مصدومان تاکنون بیش از 55 نفر گزارش شده است.

سیسخت از دیروز تا حالا ۶ بار لرزید
۱۳۹۹/۱۱/۳۰ - ۰۹:۲۸

زلزله پر قدرت در شهر سیسخت + فیلم و تصاویر / در حال تکمیل

چرا تکان‌های زلزله سی‌سخت شدید بود؟
۱۳۹۹/۱۱/۳۰ - ۰۸:۴۸

زلزله پر قدرت در شهر سیسخت + فیلم و تصاویر / در حال تکمیل

مهدی زارع، استاد پژوهشگاه زلزله‌شناسی می‌گوید احتمالا در ساعات بعدی زلزله سی‌سخت پیش لرزه‌هایی خواهد داشت.

مهدی زارع : شتاب حداکثر در شهر سی‌سخت نزدیک نصف شتاب جاذبه زمین بود و این خودش نشان دهنده تکان شدیدی است که در پهنه مرکزی مردم حس کردند

این زلزله را در پهنه نسبتا وسیعی از شیراز تا استان خوزستان و بخش‌هایی از لرستان حس کردند.

این منطقه که در پهنه گسل‌های دنا و شکستگی‌های مرکز زاگرس میانی واقع شده، منطقه‌ای است که از نظر زمین ساختی گسل‌های متعدد و فعال دارد و سابقه لرزه‌خیزی زلزله‌های مختلف در این منطقه وجود دارد، از جمله زلزله‌ای که در سال ۱۳۶۵ در نورآباد شهرستان ممسنی اتفاق افتاد. توضیحات او را در این رابطه بشنوید.

تصاویر حکایت از خسارت گسترده دارد
۱۳۹۹/۱۱/۳۰ - ۰۸:۳۱

کیامرث حاجی‌زاده معاون عمرانی استاندار استان کهگیلویه و بویر احمد صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار کرد: خوشبختانه زلزله شب گذشته در شهر سی‌سخت تلفات جانی نداشته است.

وی با بیان اینکه ستاد بحران را در شهر سی‌سخت تشکیل خواهیم داد تا به ارزیابی میزان خسارت‌ها پرداخته شود افزود: در حال حاضر آب و برق و گاز این شهر مشکلی ندارد.(توضیح تابناک : مردم شهر سیسخت اعلام می کنند گاز وصل نشده است)

وی در پاسخ به این سوال که از روستاها چه خبری دارید و آیا مشکل جدی وجود دارد خاطرنشان کرد: در روستاها نیز زلزله خرابی‌هایی به بار آورده اما خوشبختانه تلفات جانی نداشته‌ایم.

گزارش نشست ستاد مدیریت بحران استان
۱۳۹۹/۱۱/۳۰ - ۰۸:۲۱

نشست ستاد مدیریت بحران استان با حضور استاندار، معاونت عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور ، معاون توسعه مدیریت و منابع جمعیت هلال احمر کشور و جمعی از مدیران ارشد استانی و شهرستانی ساعت ۳ بامداد در فرمانداری شهرستان دنا برگزار شد.

حسین کلانتری بامداد روز پنجشنبه در این نشست ستاد مدیریت بحران استان کهگیلویه و بویراحمد در شهر سی سخت با اشاره به ضرورت اسکان اضطراری مردم در شهر سی سخت و روستاهای اطراف، اظهار داشت: از امشب اسکان اضطراری مردم و توزیع چادر بین آنها باید در دستور کار باشد.

وی افزود: هم‌اکنون تیم‌های امدادی، پزشکی، دستگاه های خدمات رسان در سطح شهر سی سخت و روستاهای اطراف مستقر و آماده خدمت به مردم هستند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: در همان ساعات اولیه وقوع زلزله در شهر سی سخت با تلاش دستگاه های خدمات رسان قطعی برق و آب شهر برطرف شد اما در برخی مناطق با قطعی گاز مواجه هستیم، که شرکت گاز در تلاش برای رفع سریع این مشکل است.

کلانتری از پیش بینی و تامین همه نیازها در شهر سی سخت خبر داد و گفت: همه تیم‌ها و دستگاه ها برای خدمت رسانی و حضور در مواقع اضطراری در حالت آماده باش کامل هستند.
استاندار دستور داد دستگاههای خدمات رسان با تمام توان نیازهای ضروری رو برطرف کرده و تا پایان بحران به صورت تمام وقت.

معاون عملیات امداد و نجات جمعیت و بسیج همه امکانات پای کار باشند.
معاون هلال احمر کشور در این نشست گفت: به دستور دبیر کل جمعیت و رییس جمعیت هلال احمر کشور فورا تیم واکنش سریع به استان اعزام شدند.
محمدی افزود : هم اکنون ۴ استان همجوار برای کمک رسانی و امداد رسانی در آمادگی کامل به سرمی برند و در صورت نیاز و درخواست با تجهیزات کامل وارد استان می شوند.
وی اسکان اضطراری و رفع نیازمندی های مردم از جمله چادر را از اولویت های اساسی خواند.

تشریح وضعیت سیسخت از زبان معاون عملیات امداد کشور
۱۳۹۹/۱۱/۳۰ - ۰۸:۱۷

 

ادارات دنا تعطیل شد
۱۳۹۹/۱۱/۳۰ - ۰۷:۴۵

با توجه به زلزله ۵.۶ دهم ریشتری در سی سخت تمامی ادارات دنا تعطیل و ادارات بویراحمد با ۲ ساعت تاخیر آغاز به کار می کنند.

حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این باره اظهار داشت: ادارات شهرستان دنا به استثنا واحد های عملیاتی امروز پنج شنبه ۳۰ بهمن ماه تعطیل و شهرستان بویراحمد با دو ساعت تاخیر در محل کار حاضر باشند.

زمین‌لرزه‌ای به بزرگی۵.۶ دهم ریشتر ریشتر ، ساعت ۲۲ و ۵ دقیقه و ۳۴ ثانیه ؛چهارشنبه شب شهر سی‌سخت مرکز شهرستان دنا را در استان کهگیلویه و بویراحمد لرزاند.

مرکز لرزه نگاری کشور اعلام کرد این زمین لرزه در عمق ۸ کیلومتری زمین اتفاق افتاده است .
براساس این گزارش ،زلزله در فاصله ۱۰ کیلومتری سی‌سخت در کهگیلویه و بویراحمد ، ۱۹کیلومتری کمه در استان اصفهان و ۲۴ کیلومتری یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد رخ داده است .
گزارش ها حاکی است پس از وقوع زلزله ساکنان شهر سی سخت در هوای سرد و زیر صفر درجه ، خانه های خود را ترک و به مکان های روباز رفتند.
شدت این زمین لرزه در شهرهای یاسوج، گچساران و دهدشت هم احساس شد.
سی سخت در ۳۵ کیلومتری غرب یاسوج قرار دارد

روشنفکر : سیسختی ها شب سختی دارند آن ها را تنها نگذارید
۱۳۹۹/۱۱/۳۰ - ۰۱:۲۱

نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی در تماس تلفنی با مسئولان کشوری خواستار امدارسانی سریع و به موقع به زلزله زدگان شد و گفت: مردم را نباید تنها گذاشت.
مهدی روشنفکر در تماس تلفنی با اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، همتی رئیس جمعیت هلال احمر و قوسیان دبیرکل جمعیت هلال احمر خواستار خدمات دهی مناسب، به موقع و سریع به زلزله‌زگان شد.

وی با اشاره به اینکه بنا به گزارش‌های دریافتی مردم از منزل خارج شده‌اند و بدون شک شب سرد و سختی را خواهند داشت، ادامه داد: خسارت وارده به بخش‌های مختلف از جمله منازل مسکونی توسط مسئولان و متولیان امر ارزیابی شود.

نماینده مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تقدیر از امدادگران هلال احمر، تکنسین اورژانس 115، نیروهای آتش نشانی و دیگر دستگاه‌های عضو ستاد بحران، افزود: هلال احمر برای وارد کردن اقلام و کالاهای مورد نیاز احتمالی تدبیری بیندیشد.

حال ۲ نفر وخیم اعلام شد
۱۳۹۹/۱۱/۳۰ - ۰۱:۱۴

نماینده هلال احمر در ستاد بحران استان گفت: هفت اکیپ امدادی به همراه پنچ دستگاه خودروی کمکی، سه دستگاه آمبولانس و 2 دستگاه کامیون مواد غذایی به سی سخت اعزام شدند.
این زلزله تا کنون ۲۵ مصدوم داشت که حال 2 نفر وخیم است و به مراکز درمانی یاسوج اعزام شدند.

دال دنا آسیب جدی دید
۱۳۹۹/۱۱/۳۰ - ۰۱:۰۷

مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در پی وقوع وقوع زلزله در شهرسی سخت متاسفانه هتل دال دنا آسیب جدی دیده است .
مجید صفایی شامگاه چهارشنبه ۲۹بهمن ۹۹افزود: مجتمع اقامتی و رفاهی دال دنا به دلیل نزدیک بودن با کوه دنا و احتمالا ریزش کوه متاسفانه دچار خسارت زیادی شده است.

وی افزود: برخی دیگر از اردوگاه های گردشگری در شهر سی‌سخت دچار خسارت شده که تیم ارزیاب این اداره کل در حال ارزیابی است.

صفایی ادامه داد: کارشناسان ارز یاب این اداره کل نیز برای بررسی خسارت به اثار تاریخی شهرستان دنا نیز به منطقه اعزام شده است.

زلزله پر قدرت در شهر سیسخت + فیلم و تصاویر / در حال تکمیل

تشریح آخرین وضعیت سیسخت از زبان استاندار
۱۳۹۹/۱۱/۳۰ - ۰۱:۰۱
آخرین تصاویر از زلزله سی‌سخت
۱۳۹۹/۱۱/۳۰ - ۰۰:۳۶

تصاویری از زلزله‌ ۵/۶ ریشتری که شهرسی‌سخت سی‌سخت در استان کهگیلویه و بویراحمد را لرزاند.

ریزش تونل مسیر یاسوج اصفهان
۱۳۹۹/۱۱/۳۰ - ۰۰:۳۰

رئیس پلیس راه کهگیلویه و بویراحمد گفت: در پی وقوع زمین لرزه به شدت ۵.۶ ریشتر چهارشنبه شب در شهر سی سخت محور یاسوج - سی سخت به دلیل ریزش کوه مسدود شده است.

سرهنگ بهنام ویسی پور چهارشنبه شب در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: با توجه به ریزش کوه و مسدود شدن مسیر، تردد تا اطلاع ثانویه از این محور ارتباطی ممنوع است.

وی بیان کرد: با توجه به شدت زمین لرزه یکی از تونلهای جاده ملی یاسوج - اصفهان نیز ریزش کرده و موجب مسدود شدن جاده شده است .

ویسی پور افزود: نیروهای راهداری از همان دقایق اولیه وقوع زلزله با استقرار امکانات در حال بازگشایی مسیرهای مسدود و دچار ریزش هستند.

مسدود شدن برخی جاده های روستایی
۱۳۹۹/۱۱/۳۰ - ۰۰:۲۱

شهردار سی سخت در گفت و گو با خبرنگاران گفت: تلفات جانی تا کنون گزارش نشده است ولی ریزش جاده و انسداد جاده محور یاسوج سی سخت و محورهای کوهستانی  به سی سخت گزارش شده است.
وی گفت: نیروهای خدمات رسان شهرداری در حال بازگشایی مسیر هستند و برخی از دیوارهای قدیمی فرو ریخته اند.
برق مرکز شهر نیز هم اکنون وصل شده است.
علی فرد گفت: جاده دسترسی به روستاهای علی آباد، کوه دان، سرمور و دهنو به علت ریزش مسدود است.و دستگاه های خدمات رسان در حال بازگشایی این مسیرها هستند.

۱۶ مصدوم وکشته ای گزارش نشده است
۱۳۹۹/۱۱/۳۰ - ۰۰:۱۴

خالدی سخنگوی اورژانس گفت: تا کنون۱۶ نفر مصدوم به اورژانس اعزام شده اند
وی گفت: تا کنون هیچ کشته ای گزارش نشده است.

خالدی بیان کرد: بیشتر مصدومیت ها بر اثر ترس و وحشت بوده است.آمبولانس ها و اتوبوس آمبولانس در حال اعزام به منطقه هستند.

دستور ویژه وزیر بهداشت
۱۳۹۹/۱۱/۳۰ - ۰۰:۰۴

دستور وزیر بهداشت برای آماده باش نیروهای فوریت های پزشکی، بهداشتی و درمانی دانشگاه های علوم پزشکی یاسوج، اصفهان و شیراز*

در پی گزارش مقدماتی وقوع زمین‌لرزه ای به بزرگی؛ 5.6 در مقیاس ریشتر در منطقه مرزی استانهای اصفهان و كهكيلويه و بوير احمد - حوالی سي سخت، وزیر بهداشت به سازمان اورژانس کشور، دانشگاه‌های علوم پزشکی استان‌های مربوطه و سازمان غذا و دارو، دستور آماده باش، بررسی عاجل ابعاد واقعه و تامین نیازهای احتمالی امدادی، بهداشتی و درمانی مناطق آسیب دیده را ابلاغ کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج نیز از آماده باش تمامی دستگاه های امدادی استان خبر داد و افزود: همه نیروهای بهداشتی، درمانی و امدادی دانشگاه علوم پزشکی استان نیز در حالت اماده باش کامل هستند.

دکتر یزدانپناه از مردم خواست آرامش خود را حفظ، اصول ایمنی را رعایت کنند و به شایعات توجه نکنند و اخبار و اطلاعات را از منابع رسمی پیگیری نمایند.

وی اذعان داشت: زمین لرزه ای به بزرگی ٥.٦ در مقیاس ریشتر در منطقه سی سخت در مرز بین دو استان اصفهان و کهگیلویه وبویر احمد در ساعت ٢٢:٠٥ بوقوع پیوسته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار