فرماندار قصرشیرین گفت: محل فعلی دفن زباله‌های این شهرستان مناسب نیست از این رو باید نسبت به ساماندهی مکان جدید اقدام شود.
کد خبر: ۹۴۱۱۸۱
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۹ 16 February 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا،مرادعلی تاتار روز سه شنبه در جلسه مدیریت پسماند قصرشیرین افزود: هم اکنون روزانه به طور متوسط ۳۵ تُن انواع زباله شهری در این شهرستان تولید و توسط چهار دستگاه کامیون سنگین و سبک در چندین نوبت به محل دپو حمل می شود.

وی اظهارداشت: با توجه به وجود ۲ مرز رسمی پرویزخان و خسروی و انجام فعالیت های اقتصادی در این مناطق و همچنین استقرار نیروهای نظامی، زباله های تولیدی در این شهرستان افزایش می یابد.

نماینده عالی دولت در قصرشیرین گفت: باید ادارات متولی مدیریت پسماند در کم ترین زمان ممکن نسبت به ساماندهی محل دفن جدید زباله اقدام کنند چون قصرشیرین شهرستانی با جایگاه خاص در کشور است و وجود مرزهای رسمی پرویزخان و خسروی و در آینده نزدیک تصویب منطقه آزاد تجاری آن را تبدیل به یک برند کرده و باید خدمات خوبی در آن به شهروندان ارایه شود.
تاتار ادامه داد: اقدام های زیادی برای توسعه و رونق در قصرشیرین انجام شده که نباید متاثر از کارهای ناتمام شود.
معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست کرمانشاه نیز گفت: شهرداری باید به وظیفه اصلی خود که همان مدیریت پسماند است، عمل کند.
آذر ولی زاده افزود: در شهرستان قصرشیرین مشکل دفن پسماندهای شهری و نخاله های ساختمانی را داریم که باید ساماندهی شود.
وی گفت: شهرداری باید برای مدیریت پسماند قانون و آیین نامه خاصی تدوین کند و الگوی ارزیابی را برای محل دفن زباله لحاظ کند تا به تایید اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه برسد.
وی گفت: جایگاه کنونی دفن زباله شهرستان نامناسب است و در کنار زباله های شهری زباله های عفونی هم قرار دارد و با توجه به شرایط خاص شهرستان قصرشیرین در آینده شاهد تحولات زیادی است و ساخت و سازهای آن هم بیشتر خواهد شد از این رو باید مدیریت پسماند و نخاله های ساختمانی آن ساماندهی شود.

شهرستان قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷ هزار تن جمعیت و ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار