هم‌زمان با هشتمین روز از دهه مبارک فجر، طرح­های اشتغال‌زای صندوق کارآفرینی امید، در کنار ده‌ها طرح اشتغال‌زای دیگر، با دستور ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران در سراسر کشور افتتاح شد.
کد خبر: ۹۴۱۱۲۹
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۹ 16 February 2021
هم‌زمان با دهه مبارک فجر، طرح­های اشتغال‌زای صندوق کارآفرینی امید، در کنار ده‌ها طرح اشتغال‌زای دیگر، با دستور ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران در سراسر کشور افتتاح شد.

به گزارش تابناک همدان؛ در برنامۀ افتتاح طرح‌های خرد و کوچک که با حضور ریاست محترم جمهوری و اعضای شورای‌عالی اشتغال برگزار شد.

دکتر روحانی گفت: تصمیم دولت برای اختصاص یک‌ونیم‌میلیارد دلارازصندوق توسعۀ ملی برای اشتغال روستایی و اجازۀ مقام معظم رهبری در این راستا، شرایط مناسبی برای تحول در بخش‌های مختلف روستایی و عشایری ایجاد کرده است.

رئیس‌جمهورافزود: وام‌هایی که به روستاییان پرداخت شده، موجب ایجاد اشتغال در بخش‌های مختلف، از جمله کشاورزی، گردشگری، بوم‌گردی، صنایع‌دستی و صنایع تبدیلی و گلخانه‌ای شده است. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی توضیحاتی در خصوص قانون توسعۀ اشتغال روستایی و عشایری ارائه کرد.

شریعتمداری گفت: در کنار اعمال سیاست­های زیربنایی اقتصادی باید به موضوع اشتغال روستایی نیز می­پرداختیم تا به تثبیت و رشد اقتصاد روستایی و مهاجرت معکوس از شهر به روستا برسیم و رونق در بخش اقتصادی روستا اتفاق بیفتد. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بر اساس داده­های سامانۀ کارا در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تاکنون ۱۳ هزارمیلیارد تومان از این منابع توسط بانک­های عامل تخصیص داده شده و ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان نیز توسط مردم وارد چرخه شده است؛ بنابراین ۱۴۲ هزار طرح و پروژه با تعهد اشتغال ۲۶۳ هزار نفر تسهیلات دریافت کردند.

سپس مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید به صورت ویدئوکنفرانس از یکی از طرح­های موردحمایت صندوق به نمایندگی از ۲۷۵ طرح موردحمایت صندوق پرده‌برداری کرد.

نوراله­ زاده گفت: صندوق کارآفرینی امید در ایام دهۀ فجر ۲۷۵ طرح افتتاح کرد که فرصت اشتغال برای بیش از ۲ هزار نفر فراهم کرده است.

صندوق کارآفرینی امید در دولت‌های یازدهم و دوازدهم در اجرای قانون اشتغال پایدار روستایی و عشایری بیش از ۴۰ هزار طرح را با پرداخت بیش از ۸۰ هزارمیلیارد ریال تسهیلات موردحمایت قرار داده است. این طرح‌ها امکان اشتغال بیش از ۷۰ هزار نفر را فراهم کرده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار