امام جمعه اهل سنت کرمانشاه، توهین کردن را از منظر دین مبین اسلام حرام دانست و گفت: بدزبانی و توهین سبب ضعف ایمان و ناامنی اخلاقی و اجتماعی می‌شود.
کد خبر: ۹۴۱۰۷۰
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۹ 16 February 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا،ماموستا «عبدالرحمان مرادی» ؛ به حدیثی از پیامبر اکرم (ص) اشاره کرد که می‌فرماید: «حرمت انسان مؤمن نزد الله از کعبه معظمه بالاتر است» و افزود: لذا مسلمین در آداب معاشرت و رفتارهای اجتماعی بسیار باید دقت داشته باشند و اهل توهین، تحقیر، غیبت، افترا و بدزبانی نباشند تا عملا مورد رضایت الله رب العالمین قرار بگیرند.

وی تصریح کرد که از نبی مکرم اسلام علیه الصلاه والسلام توصیه داریم که اخلاق نیکو انسان را به درجات صائمین و قائمین نایل می گرداند و برعکس بداخلاقی و بدزبانی و توهین سبب ضعف ایمان و ناامنی اخلاقی و اجتماعی خواهد بود بخصوص که این توهین و اهانت‌ها نسبت به بزرگان صورت بگیرد.

این روحانی اهل سنت در ادامه گفت: در ۲۲ بهمن روز بزرگ ملت قهرمان و انقلابی ایران اسلامی شاهد شعارهایی موهن در بعضی جاها بودیم که نسبت به رییس جمهوری و منتخب مردم صورت گرفت که بنابه توصیه اکید مقام معظم رهبری مبنی بر حرام بودن هتک حرمت و تفاوت قایل شدن میان انتقاد و هتک حرمت توصیه فرمودند که این زمان بیشتر از گذشته نیاز به همکاری و اتحاد هست.

ماموستا مرادی افزود: رهبر معظم انقلاب همچنین فرمودند: «هتک حرمت در میان مردم حرام بوده و نسبت به مسوولان بیشتر حرمت دارد، اما انتقاد سازنده با هتک حرمت فرق دارد و این نوع برخوردها روشی غیرصحیح و ناصواب است.

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب بر اینکه روش ما باید اسلامی و قرآنی باشد و نقد اشکالی ندارد اما نباید همراه با توهین صورت بگیرد، تاکید داشتند، افزود: لذا بر ما و جامعه اسلامی لازم است در همه حال حد وسط و تعادل را رعایت کنیم و همیشه و در هر حال زبان و سخن خود را از ناپاکی حفظ کنیم.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار