منابع امنیتی آمریکایی می‌گویند که عملیات راکتی علیه پایگاه آمریکایی در اربیل، با استفاده از کاتیوشا و از داخل منطقه کردستان عراق انجام گرفته است.
کد خبر: ۹۴۱۰۵۰
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۷ 16 February 2021

به گزارش تابناک تبریز،دو منبع امنیتی آمریکایی بامداد سه‌شنبه گفتند که حمله به پایگاه نظامی آمریکا در اربیل، از داخل منطقه کردستان عراق انجام گرفت.

این منابع به خبرگزاری فرانسه گفتند که عملیات اربیل با استفاده از راکت‌های ۱۰۷ میلی‌متری - که نوع معمول در دیگر حملات علیه پایگاه‌های آمریکایی در عراق هستند - انجام گرفته و از فاصله حدود ۸ کیلومتری غرب اربیل شلیک شدند.

رسانه‌های محلی کردستان عراق نیز از کشف و ضبط آتشبار استفاده شده در حمله به اربیل، در حومه این شهر خبر دادند.

به نوشته خبرگزاری «باس‌نیوز»، اداره ضد تروریسم منطقه کردستان عراق بامداد سه‌شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که راکت‌اندازی که در عملیات اربیل استفاده شده بود را پیدا کردند که روی یک خودرو نصب شده بود.

منابع امنیتی محلی همچنین گفتند که خودروی کشف شده حامل آتشبار ۲۴ راکت بود که ۳ فروند از آنها شلیک نشده بودند. این راکت‌ها از منطقه «کانی قرزاله» به سمت نظامیان آمریکایی پرتاب شدند.

 

جزییاتی از راکت‌های عملیات اربیل +عکس

 

پیش از این، گروه عراقی تازه تأسیس «سرایا اولیاء الدم» با بیان اینکه اشغالگران آمریکایی در هیچ جای عراق امنیت نخواهند داشت، مسئولیت حمله به اربیل را برعهده گرفت.

این گروه توضیح داد که با ۲۴ فروند موشک، پایگاه نظامیان آمریکایی در اربیل را هدف قرار داده و وعده داد که عملیات‌های بیشتری علیه اشغالگران آمریکایی حاضر در منطقه کردستان عراق انجام خواهد شد.

شامگاه دوشنبه بود که منابع خبری گزارش دادند که فرودگاه بین‌المللی اربیل و یک پایگاه آمریکا در این فرودگاه هدف حمله راکتی قرار گرفته است.

خبرگزاری فرانسه نیز به نقل از منابع امنیتی گزارش داد، راکت‌ها یک پایگاه را که نیروهای تحت فرمان آمریکا در آن مستقر هستند، هدف قرار داده‌اند.

شبکه الجزیره به نقل از خبرنگار خود در عراق نوشت که آژیرهای خطر در کنسولگری آمریکا پس از هدف قرار گرفتن فرودگاه به صدا درآمده‌اند.

سخنگوی ائتلاف آمریکایی در عراق خبر داد که در جریان حمله راکتی به پایگاه آمریکا در اربیل، یک نظامی آمریکایی مجروح شد. 

 

جزییاتی از راکت‌های عملیات اربیل +عکس

جزییاتی از راکت‌های عملیات اربیل +عکس

 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار