رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور ؛
رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور به اختتامیه هفتمین دوره «سوگواره ملی علمدار کربلا» در استان ایلام پیامی صادر کرد.
کد خبر: ۹۴۰۷۴۰
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۳ 15 February 2021

 

 به گزارش تابناک ایلام، متن پیام حجت الاسلام حبیب رضا ارزانی، مشاور وزیر و رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور به شرح زیر است:

حضرت عباس علیه السلام که بر ایشان سلام و درود باید، ملقب به اسماء و صفاتی پسندیده هم چون: ابوالفضل، ابوفاضل، باب الحوائج، علمدار کربلا، صدیّق، قمر بنی هاشم و سقای طفلان کربلا می‌باشند که هریک از این اسماء، القاب و صفات، به دلیل ویژگی خاص آن حضرت، به ایشان اعطاء گردیده؛ آن حضرت در ۳۵ سالگی در روز عاشورا بنا بر لزوم اطاعت از ولیّ امر و امامش، به قصد رساندن آب به تشنه لبان خیمه‌های اباعبدالله الحسین، با نهایت شجاعت، رشادت و دلاوری، به صورت جانگداز، اما در نهایت عشق به مطلوب و محبوب و وصال به خالق هستی؛ با لب‌هایی تشنه در کنار نهر فرات به شهادت رسیدند که فداکاری و ارادت ایشان به مقتدا و مولایشان در نهایت ادب و تواضع، زبانزد خاص و عام است.

امام صادق (علیه السلام) در خصوص ایشان می‌فرمایند: «کانَ عَمُّنَا العَبّاسُ بنُ عَلِیٍّ نافِذَ البَصیرَةِ صُلبَ الإیمانِ جاهَدَ مَعَ أبی عَبدِاللّه ِ و أبلی بَلاءً حَسَنا و مَضی شَهیدَاً؛ عموی ما عباس بن علی، بصیرتی نافذ، بینشی عظیم و ایمانی استوار داشت؛ در محضر امام حسین (ع) جهاد کرد و در راه حضرتش، جانبازی و ایثار کرد و به شهادت رسید». آری؛ دارنده بینشی عمیق که امروزه مورد نیاز جامعه در همه سطوح جامعه می‌باشد.

استان ایلام که مردم ولایتمدار و همیشه بیدارش، سال هاست با کمال افتخار، خادم زوّار محترم حرم مطهر امام حسین و حضرت عباس (علیهم السلام) می‌باشند؛ امسال شاهد برگزاری هفتمین سوگواره ملی علمدار کربلا، در بخش‌های آواها و نواهای عاشورایی بود و این سوگواره، نقطه عطفی در برگزاری این سلسله سوگواره‌های بزرگ ملی بود که مداحی، نوحه خوانی، چاوش خوانی و لالایی خوانی را نیز در بر داشت.

هر چند پنج دوره از این سوگواره در سال‌های گذشته در رشته‌های شعر و عکاسی نیز برگزار شده بود؛ اما امسال علی رغم محدودیت‌های ناشی از شیوع بیماری منحوس کرونا؛ در بخش دریافت آثار از سراسر کشور با استقبال و حضور گسترده نوجوانان، جوانان و بچه‌های مسجد در فضای مجازی روبه رو گردید که مایه مباهات و روشنی بخش چشمان خادمان این عرصه است.

اینجانب، ضمن تشکر از تمامی دست اندرکاران برگزاری این سوگواره ملی، به ویژه جناب حجت الاسلام کریمی تبار نماینده ولی فقیه و امام جمعه استان، مدیر کل محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید محمد علوی فر رئیس محترم ستاد بازسازی عتبات عالیات استان، اعضای محترم شورای سیاستگذاری و سایر همکاران محترم در سطح استان؛ امیدوارم طی سال‌های آتی، ظلّ توجهات حضرت ولی عصر (عج)، مقام معظم رهبری، همکاری بچه‌های مسجد و اعضاء و مدیران کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، شاهد برگزاری هر چه باشکوه‌تر و پررونق‌تر چنین برنامه‌ها و مراسم، در سطح کشور باشیم. انشاء الله.

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار