نماینده فسا گفت: در حال حاضر چند اتفاق مثبت در خصوص خودرو رخ داده است که به طور کلی ثبات بیشتری را در این بازار ایجاد کرده است.
کد خبر: ۹۳۹۹۸۲
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۰ 12 February 2021
به گزارش تابناک فارس: حجت‌الله فیروزی در خصوص روند باثباتی که اخیرا در قیمت خودرو ایجاد شده، خاطرنشان کرد: اخیرا کمیسیون صنایع و معادن میزبان وزیر صمت بود تا مطالبات نمایندگان در خصوص خودرو مطرح شود. 
 
یکی، اثر کاهش انتظارات تورمی و ثبات بیشتر در نرخ ارز است که باعث شد بخشی از رویکردهای سرمایه ای نسبت به خودرو، کاهش پیدا کند. یعنی افراد و جریاناتی که به خودرو به عنوان یک کالای سرمایه ای نگاه می کردند و اقدام به خرید و دپوی خودرو می کردند، اشتیاق و میل کمتری برای ورود به این بازار پیدا کردند. کاهش اشتیاق این جریانات سوداگر باعث کاهش تقاضا در بازار خودرو و پس از آن تداوم روند کاهشی در قیمت خودرو شد.
 
نماینده مردم فسا در ادامه گفت: در کنار کاهش نرخ ارز، رویکردهایی که خودروسازان برای افزایش تولید در پیش گرفتند در ایجاد ثبات بیشتر در بازار خودرو موثر است. در واقع خودروسازان متعهد شدند که میزان تولید خودرو را به اندازه ای افزایش دهند که هم پاسخگوی تعهدات معوق خود باشند، هم اینکه بتوانند به تعهدات معقول بازار خودرو پاسخ دهند. خوشبختانه بر اساس آمارهای مستند حداقل ۲۲درصد افزایش در تولید خودرو رخ داده است و این روند قرار است تا ۵۰درصد نیز افزایش پیدا کند. بنابراین کاهش نرخ ارز و افزایش تولید خودروسازان ۲عامل کلیدی برای تداوم روند کاهشی قیمت خودرو است.
 
فیروزی در پایان یادآور شد: در کنار این ۲بحث، احتمال گشایش های اقتصادی و بین المللی و پایان گرفتن تحریم های اقتصادی آمریکا علیه کشورمان نیز عامل دیگری است که باعث شده تا از یک طرف، روند سرمایه گذاری در بازار خودرو افزایش پیدا کند و از سوی دیگر چشم انداز موجود در این بازار به سمت بهبود حرکت کند. پیش بینی های کارشناسی ما از دورنمای بازار خودرو هم حاکی از آن است که حتی در روز های پایانی سال نیز این روند کاهشی در قیمت خودرو تداوم خواهد داشت.
برچسب ها: خودرو ، فیروزی ، اقتصاد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار