مدیریت درمان تامین اجتماعی ایلام خبر داد؛
مدیریت درمان تامین اجتماعی استان ایلام گفت : روزانه حدود هزار و ۸۰۰ بیمار به سه مرکز ملکی سازمان تامین اجتماعی استان شامل دی کیلینیک میلاد، درمانگاه شماره ۲ و درمانگاه شهرستان دهلران جهت ارائه خدمات مراجعه می کنند.
کد خبر: ۹۳۸۶۶۴
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۶ 07 February 2021

به گزارش تابناک ایلام ؛ علیرضا رمضانی در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات این استان اظهار داشت : ۳۸۲ مرکز درمانی در استان طرف قرارداد تامین اجتماعی هستند که این تعداد شامل ۲۸ پزشک عمومی، ۶۲ پزشک متخصص، ۱۹ پزشک فوق تخصص، ۲۵ دندانپزشک متخصص، ۷۵ داروخانه، ۱۸ رادیولوژی، ۱۹ سنوگرافی، ۲۳ فیزیوتراپی، ۴ سی تی اسکن، ۲ ام آر ای، ۴۹ آزمایشگاه، ۴۵ درمانگاه و ۱۳ بیمارستان است.

وی افزود : در حال حاضر ۷۰ درصد هزینه های درمان سرپایی و ۹۰ درصد هزینه های بستری تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی است و همچنین هزینه درمان بیمارن خاص، سرطانی و صعب العلاج به صورت رایگان انجام می شود.

رمضانی یادآور شد: در حال حاضر تمام جراحی هایی که در بیمارستان امام خمینی(ره) شهر ایلام انجام می شود در بیمارستان شهدای زاگرس بر حسب تشخیص پزشک صورت می گیرد و تلاش می شود بخش ccu به طور دائم در این مکان درمانی فعال شود.

وی بیان داشت : بر اساس پیگیری و قول های داده شده از طرف مسئولان تامین اجتماعی و عزم نمایندگان محترم مجلس بیمارستان شهدای زاگرس شهر ایلام سال آینده ملکی اداره خواهد شد.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان ایلام با بیان اینکه از اول اسفندماه سال جاری دفترچه بیمه تامین اجتماعی حذف می شوند و صدور نسخ الکترونیکی همزمان با کل کشور در استان ایلام نیز در مراکز درمانی استان در حال اجرا است، تصریح کرد: امسال بیش از ۱۹۶ هزار نسخه الکترونیکی در استان صادر شده است.

رمضانی با اشاره به اینکه چاپ و عرضه دفترچه جدید تامین اجتماعی از اول اسفندماه جاری متوقف و ارائه خدمات درمانی با کارت ملی انجام می‌شود، گفت: در راستای اجرای این طرح ملی، هم اکنون ۹۸ درصد مطب های طرف قرارداد سازمان به زیر ساخت های مورد نیاز مجهز هستند.

دستورالعمل جدید استخدامی فعلا به سازمان تامین اجتماعی ایلام ابلاغ نشده است

سهیلا ملکشاهی  در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات این استان در فضای مجازی، با اشاره به دستورالعمل جدید سازمان استخدامی کشور، گفت: هنوز این بخشنامه به اداره کل تامین اجتماعی استان ایلام ابلاغ نشده است و در صورت ابلاغ برابر آیین نامه های موجود نسبت به تبدیل وضعیت همکاران این اداره کل اقدام می شود.

مدیر کل تامین اجتماعی استان ایلام یادآور شد : با تدابیر اتخاد شده و بسترهای فراهمشده برای نسخهنویسی الکترونیک، مشکلی در زمینه استمرار ارائه خدمات درمانی به بیمهشدگان در این ایام وجود نخواهد داشت و همزمان با سراسر کشور از اول اسفند ماه دفترچه های کاغذی حذف می شوند.

وی افزود: بر اساس اعلام تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام همچنین ۷ هزار و ۸۹ نفر از کارگران استان ایلام با شیوع کرونا به دلیل مشکلات ناشی از تعطیلی کارگاهها متقاضی دریافت مقرری بیمه بیکاری در سامانه مربوطه شدند.

 ملکشاهی یادآور شد : ۵۰۳ نفر در استان مشمول دریافت مقرری بیمهبیکاری از ابتدای مرداد تا پایان دی امسال شده اند.

وی افزود: در شرایط کرونا کارگاه هایی که لیست بیمه کارکنان خود را در فرصت تعیین شده ارسال نکردند، ۲۰ درصد بیمه سهم کارفرمای آنها امهال شد که از بین کارگاه ها ۱۵ کارگاه اعلام شد که از کرونا آسیب دیدند.

مدیر کل تامین اجتماعی استان ایلام بیان داشت : بر اساس اعلام تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام، ۵ هزار و ۴۷ کارگر ایلامی که همزمان با شیوع کرونا از اول اسفند ۹۸ تا پایان تیر ماه ۹۹ بیکار شده اند، مشمول دریافت بیمه بیکاری می شوند.

وی افزود : بر اساس برنامهریزیها، در ایجاد این تغییرات شاهد کاهش قابل توجه مراجعات مردم به شعب و کارگزاریها خواهیم بود.

مدیرکل تامین اجماعی استان ایلام گفت : هدف نهایی سازمان، گسترش استفاده مراکز درمانی کشور از سامانه نسخهنویسی الکترونیک است.

وی بیان داشت : کاهش این مراجعات ضمن کمک به کاهش شیوع بیماری، سبب کم کردن هزینه و اتلاف وقت شهروندان شده و دولت الکترونیک نیز به عنوان سیاست کلی کشور اکنون در این راستا عمل میکند.

ملکشاهی در خصوص بیمه فعالان رسانه ای نیز گفت: استفاده از ۲۰ درصد سهم کارفرمایی یکی از امکاناتی است که فعالان رسانه و افرادی که رابطه مزد بگیری دارند و از آن استفاده می کنند و موضوع سخت و زیان آور بودن این مشاغل بوضوح در بخشنامه اعلام شده و کار خبرنگاران بعنوان کار سخت و زیان آور قلمداد می شود.

وی با اشاره به بازنشستگی قبل از موعد گفت : در سازمان تامین اجتماعی این طرح بازنشستگی قبل از موعد نه تنها در تامین اجتماعی یا ایران بلکه در تمام کشورها نیز بازنشستگی های پیش از موعد، صندوق های بازنشستگی را به مخاطره می اندازند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان ایلام  افزودزیرا با بازنشسگی قبل از موعد ۱۰ سال زودتر بازنشسته می شوند و با توجه به سن امید به زندگی و توان ادامه کار روانه بازارهای دیگر می شوند و مانع اشتغال جوانان می شوند./م

بیشتر بخوانید: 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار