رییس اداره پیش ‌بینی هواشناسی استان اصفهان گفت: بارش‌های سال آبی جاری این منطقه در مقایسه با دوره مشابه میانگین بلندمدت با کاهش ۲۲ درصدی روبروست.
کد خبر: ۹۳۸۴۶۷
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۲ 06 February 2021

فاطمه زهرا سیدان افزود: از ابتدای سال آبی جاری تا ۱۸ بهمن‌ماه ۷۵.۸ میلیمتر بارش در استان گزارش شده است که در مقایسه با دوره میانگین بلندمدت با کاهش روبروست.

وی گفت : در عین حال میانگین حسابی بارندگی سال جاری استان تاکنون نسبت به مدت مشابه سال قبل تنها ۳درصد افزایش داشته است. 

سیدان با بیان اینکه تاکنون بارش‌های زمستانی کافی در استان نداشتیم ادامه داد: سامانه بارش زایی برای امروز و فردا در حال ورود به استان است اما تنها موجب بهبود کیفیت هوای اصفهان خواهد شد.

رییس اداره پیش ‌بینی هواشناسی استان اصفهان اظهار داشت: بارش‌ها در مناطق غرب و جنوب استان از امروز آغاز خواهد شد و این شرایط بارشی تا فردا برای این مناطق وجود دارد.

وی اضافه کرد: بارش در مناطق شمال و شمال شرق استان به‌تدریج از فردا پیش بینی می‌شود و در شهر اصفهان نیز از اواخر وقت امروز احتمال بارش پراکنده و برای فردا (یکشنبه) بارش خفیف باران وجود دارد اما انتظار بارش چندانی از این سامانه نداریم.

سیدان با بیان اینکه دمای کنونی شهر اصفهان چهار درجه سانتیگراد است که در مقایسه با روز گذشته سه درجه افزایش را نشان می‌دهد گفت: بیشینه دمای هوای اصفهان ۱۹ درجه سانتیگراد و کمینه دما در این شهر به چهار درجه سانتیگراد رسید.

وی افزود: چوپانان با ۲۳ درجه سانتیگراد بعنوان گرمترین شهر و میمه با یک زیر صفر بعنوان سردترین شهر استان گزارش شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار