به مناسبت ایام‌الله دهه فجر و بزرگداشت مقام زن، خانه مطبوعات استان قم از بانوان خبرنگار قم تجلیل کرد.
کد خبر: ۹۳۸۴۵۷
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۹ 06 February 2021

به گزارش تابناک قم، در این مراسم که امروز در مرکز همایش‌های دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد، علاوه بر تجلیل از بانوان فعال در عرصه خبر و اطلاع‌رسانی، در قالب یک دورهمی صمیمی، برخی از دیدگاه‌ها و دغدغه‌ها و مشکلات خبرنگاران به‌ویژه در حیطه بانوان مطرح شد.

گفتنی است در این مراسم فاطمه عسگری عضو هیئت‌مدیره خانه مطبوعات قم و مسئول کمیته بانوان با اشاره به برخی از مشکلات موجود اظهار داشت: مهم‌ترین هدف از برگزاری این مراسم، تجلیل از بانوان فعال و شنیدن دردها و دغدغه‌هاست.

وی تصریح کرد: در دوره جدید، برنامه‌های مختلفی را برای اصحاب رسانه و همچنین بانوان در نظر گرفته‌ایم تا با یک همدلی و اتحاد صنفی بیشتری بتوانیم بخشی از این مشکلات را رفع کنیم.

عسگری بیان کرد: بسیاری از مشکلات در عرصه خبرنگاری، بین بانوان و آقایان مشترک است و باید در یک برنامه‌ریزی مدون، همه این مسائل و مشکلات را در نظر گرفت، امروز اصحاب رسانه قم با مشکلاتی چون مسکن و بیمه و دستمزد پایین مواجه هستند و باید در جهت رفع مشکلات معیشتی این قشر تلاش کرد.

وی عنوان کرد: برخی مسائل می‌تواند به جایگاه رسانه و خبرنگار لطمه بزند و اگر در پیگیری مشکلات و بیان مطالبات، بتوانیم چند گره از گره‌های بی‌شمار این قشر فعال را بگشاییم قدمی کوچک برداشته‌ایم.

عضو هیئت‌مدیره خانه مطبوعات قم خاطرنشان کرد: بانوان ازجمله ظرفیت‌های بسیار مهم در تولید خبر و محتوا در قم هستند و باید سازوکاری اندیشید تا حق‌الزحمه‌های مناسبی را برای هر خبر تعیین کرد، هرچند مشخص نیست  مهم‌ترین علت تعرفه‌های پایین در جهت تولید خبر و محتوا چیست.

وی تأکید کرد: باید به‌جای فضای رقابتی، یک فضای همدلی میان اصحاب رسانه در پیگیری مطالبات فراهم شود و بتوانیم منزلت و جایگاه واقعی اصحاب رسانه را تبیین کنیم، رسالت مهم خبرنگار به‌عنوان چشم بینای جامعه، نشان دادن دردهاست تا به‌موقع درمان شود.

عسگری تصریح کرد: حضور فعال یک خبرنگار و انعکاس حقایق و مشکلات و کمبودها در جامعه نقش مهمی در ایجاد یک عزم جدی در رفع آن مسائل و مشکلات دارد و از این منظر نباید از جایگاه والای رسانه و. اصحاب خبر غفلت کرد.

لازم به ذکر است در خانه مطبوعات قم، 41 تن از بانوان شامل 28 عضو اصلی و 13 افتخاری هستند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار