رییس گروه پیش بینی هواشناسی ایلام ؛
رییس گروه پیش بینی هواشناسی ایلام گفت:سامانه بارشی از اوایل جمعه وارد استان می شود و در عصر همان روز سیستم بارشی توسعه و تقویت می یابد و پیش از ظهر روز یکشنبه از استان خارج خواهد شد.
کد خبر: ۹۳۷۷۶۷
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۵ 04 February 2021

به گزارش تابناک ایلام،مجتبی میهن پرست بیان کرد: دامنه پراکنش این سامانه کل استان را در بر می گیرد اما قدرت بارش آن در نواحی شرقی و شمالی استان بیشتر از سایر مناطق بوده است.

میهن پرست گفت: این سامانه بارشی همراه با رعد و برق، وزش باد نسبتا شدید، صاعقه و احتمال نفوذ گرد و غبار در نوار مرزی خواهد بود و دمای بیشینه هم تا ۶ درجه نسبت به روزهای اخیر کمتر می شود.

وی بیان کرد: سامانه بیشتر به صورت بارش باران است اما در مناطق مستعد بارش تگرگ و در ارتفاعات بارش برف دور از انتظار نخواهد بود.

وی تصریح کرد : باتوجه به اینکه سیستم بارشی قدرتمند است، کشاورزان و کارگاه های صنعتی در صورت داشتن سازه های سبکی چون گلخانه ها، این سازه ها را محکم سازی کنند تا به علت وزش باد و رعد و برق آسیب نبینند.

رییس گروه پیش بینی هواشناسی ایلام تصریح کرد: آبگرفتگی معابر، اختلال در تردد، خطر بروز صاعقه، رعد و برق، طغیان رودخانه ها و مه گرفتگی جاده ها و گردنه ها دور از ذهن نیست بنابراین از اتراق در حاشیه رودخانه ها، صعود به ارتفاعات، تردد غیر ضروری خودداری شود./ع

بیشتر بخوانید:

سامانه بارشی از امروز وارد استان می شود

ورود سامانه ناپایدار جوی به آسمان ایلام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار