نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:
 نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان این‌که یک مدیر فرهنگی باید تمام سلیقه‌ها را به یک چشم ببیند، گفت: در کار فرهنگی، نباید مسئله جناح بندی و سیاست کاری حاکم باشد.
کد خبر: ۹۳۷۷۰۱
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۲ 03 February 2021

به گزارش تابناک تبریز،حجت ‌الاسلام سیدمحمدعلی آل هاشم ‌در آیین معارفه مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی در محل تالار خاقانی خانه فرهنگ تبریز، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره دکتر محمد محمدپور مدیرکل فقید این اداره کل، اظهار کرد: آقای محمدپور جانبازی فداکار و خدوم و انسانی سلیم النفس و خوش نفس بود که تلاش‌های ارزنده وی در عرصه فرهنگ و هنر همواره در یادها خواهد ماند.

 

وی ضمن تقدیر از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای انتخاب شخصیتی فرهنگی برای مدیریت مجموعه‌ی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، گفت: ما انتظار داریم تا در دوره‌ی مدیریت سیدقاسم ناظمی، سیاست‌ها، مقررات، ضوابط و آیین‌نامه‌های عمومی و خاص وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در محدوده‌ی استان بیش از پیش بومی سازی شود و البته این امر از رویکردهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز است.

 

وی تقویت روح تحقیق و ابتکار در زمینه‌های فرهنگ و هنر اسلامی و ایرانی، از طریق تشویق و حمایت نویسندگان، شعرا، ادبا و هنرمندان استان و هم‌چنین معرفی و بزرگداشت شخصیت‌های فرهنگی استان را خواستار شد و تاکید کرد: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که مسئولان استانی از حال اصحاب فرهنگ و هنر مطلع باشند.

 

حجت الاسلام آل هاشم بر لزوم توجه بیش از پیش به فرهنگ و هنر بومی و حمایت و نظارت هر چه بیشتر به اهالی فرهنگ و هنر تاکید کرد و افزود: در دوران شیوع ویروس کرونا اصحاب فرهنگ و هنر متاسفانه متحمل خسارت‌هایی شدند که امیدواریم حمایت‌های کافی برای جبران بخشی از این خسارت‌ها از ایشان انجام گیرد.

 

وی تصریح کرد: امروزه شناخت افکار عمومی یکی از سرفصل‌های مدیریت اثربخش در جهان است و افکار عمومی را باید به عنوان یکی از گسترده‌ترین پدیده‌های جمعی بدانیم که با پویایی خود می‌تواند یک جامعه را متحول سازد، از این رو مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان که دبیر شورای فرهنگ عمومی استان هم هست باید برای نهادینه کردن این امر که شورای فرهنگ عمومی استان به عنوان متولی سیاستگذاری فرهنگ عمومی است، اهتمام ویژه‌ای داشته باشد.

 

وی با اشاره به انتخاب شورای فرهنگ عمومی آذربایجان‌ شرقی در زمان حیات محمدپور به عنوان شورای فرهنگ عمومی الگو در سطح کشور، خاطرنشان کرد: امیدواریم نظم حاکم در برگزاری جلسات شورای فرهنگ عمومی همچنان ادامه دار باشد.

 

امام جمعه تبریز انجام امور لازم برای حمایت و هدایت و نظارت بر مطبوعات را یکی از وظایفی برشمرد که می‌بایست بیش از پش مورد توجه قرار گیرد.

 

وی با اشاره به تلاش‌های محمدپور برای نظارت و ایجاد توازن در حوزه‌ی مطبوعات، گفت: جای یک روزنامه با گستره‌ی سراسری در استان ما خالی است و می‌بایست این خلا برطرف شود.

 

وی برقراری عدالت نسبی در بین روزنامه‌های محلی را یکی از کارهای ضروری در این حوزه دانست.

 

حجت الاسلام آل هاشم در خاتمه به حمایت از تمامی مسئولان استانی در طول دوران مسئولیت خود تاکید کرد.

 

 در این آیین سیدقاسم ناظمی به عنوان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌ شرقی معرفی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :